Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lader med aktiv lastfordeling?

Startet av Cned86, lørdag 26. januar 2019, klokken 12:40

« forrige - neste »

Cned86

Jeg har et hus med 3leiligheter (2stk som jeg leier ut ) og et inntak på 3x63a 230v , serlig om vinteren så ser jeg for meg flere ganger Ila døgnet hvor det ikke er voldsomt med kapasitet til overs fra inntaket til lading av elbil.
Noen av dere som har et godt tips ang lader/lade system som kan lastfordeles ut fra kapasitet på inntak da med måletrafoer. Slik at  lader aktivt justerer ladehastighet ut i fra ledig kapasitet på inntak ?

Ser Easee smart ladeboks fra Tibber

Har mulighet for tilkobling via ams måleren , men da vil den ikke justere etter inntaket med kun etter min egen fordeling/måler.
https://elbil.no/medlemsfordeler/smartlading-med-easee-ladeboks-fra-tibber/


Takker for tips :)

Sent fra min Redmi 5 Plus via Tapatalk

Cned86

#1
Ser at
Zappi har et alternativ :

https://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/74-kw-zappi-ladestasjon-med-8m-ladekabel-t2?tm=ladestasjoner

Noen som har erfaring på denne ? Ser den støtter ikke 3fase lading .

Sent fra min Redmi 5 Plus via Tapatalk


elektrolux

Ja, men her snakkes det om 3 fase IT nett og det er det ingen biler som støtter.

Zappi er genial med at du selv bestemmer et tak for strømforbruket i huset, lastregulering gjøres uten tilleggsprodukter eller abonnement, og den er forberedt for batteribank og egenprodusert strøm.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Cned86

Sitat fra: elektrolux på søndag 27. januar 2019, klokken 08:03
Ja, men her snakkes det om 3 fase IT nett og det er det ingen biler som støtter.

Zappi er genial med at du selv bestemmer et tak for strømforbruket i huset, lastregulering gjøres uten tilleggsprodukter eller abonnement, og den er forberedt for batteribank og egenprodusert strøm.
Stemmer , jeg tenkte på 3"fas" V kobling (slik som Tesla og noen andre merker har. Egentlig 2fas hvor en bruker en fas som "felles /nullpunkt" :) )på 32a lading blir det da for eks L1-16a L2-32A L3-16a.

Takker for tips folkens , regner med at det blir en zappi da de levere med alt utstyret som man trenger .

Noen som har erfaring med zappi ? Kvalitet?

Sent fra min Redmi 5 Plus via Tapatalk


Wibla

Hvis Zappi støtter "V-kobling" til biler som støtter det så er det jo absolutt en fordel. Bedre fasefordeling enn enfas for samme effekt.
2018 Tesla Model S 75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA