Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Crozz - Tekniske data

Startet av Amatøren, lørdag 26. januar 2019, klokken 10:57

« forrige - neste »

kodax

Ser ut som det kanskje kommer to versjoner, en Tiguan-type og en coupe:
https://insideevs.com/volkswagen-i-d-neo-pricing-leak/
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Chimp

Og når vil man antakelig se Crozz på veien ? 2021 ? Er det snakk om forhåndsbestilling på slutten av dette året, eller er det feilinformasjon jeg har plukket opp?

kodax

Ingen B-stople - må ikke bilen da avstives på andre måter slik at vekten øker, spørs om det beholdes til produksjon
Dimensjoner:

Interiør:
"Den justerbare midtkonsollen kan skyves frem og tilbake."
"tre og krom har vi kuttet helt ut. Fysiske knapper og brytere er det også helt slutt på."

https://www.volkswagen.no/elbil/no/id-modellserien/id-crozz.html
https://www.volkswagen.no/elbil/no/id-magasin/elbil-livsstil/konseptbilen-id-crozz-design.html
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Gnist

#18
Jeg mener VW har sagt at den versjonen av Crozz som kommer først vil minne om en Tiguan i formen. Dette rimer også med VWs satsning på SUV.

Jeg er helt trygg på at bilen som kommer har B-stolpe og er mye mindre futuristisk innvendig enn det konseptutgaven viser.

Jeg mener det ble sagt under presentasjonen av ID3 at de skulle si mer om Crozz på IAA i september.

Ryktet har vært at de skal starte produksjon av Crozz i Q4 2020. Nå virker det som ID.3 er forsinket og først leveres kunder "sommeren" 2020. Jeg tror forsinkelsen er fordi det har tatt lengre tid enn antatt å utvikle og teste all den nye programvaren som skal inn i bilen. Dette på samme måten som VW har annonsert at Golf 8 er forsinket på grunn av utfordringer med programvaren i bilen.

Jeg vil tro at det er mye felles i programvaren mellom ID.3 og Crozz, slik at det er ikke sikkert at Crozz er forsinket selv om det kan virke som ID.3 er det.

PS: Tror vi Crozz er ID.4?

kodax

«Det er forventet at du vil kunne reservere din nye ID. Crozz SUV i god tid før vi åpner for salg i 2020 for å sikre deg en bil så tidlig levert som mulig.»
https://www.volkswagen.no/no/h/elbilkunde/elbil/nye-elbiler-som-kommer/id-crozz-elbil.html
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

ProsjektX

Hvis interiøret blir noe i nærheten så kjipt og tradisjonelt, og langt vekk fra konsept, som det ser ut til at ID.3 blir, så blir det skuffelse. hadde denne i sikte, men blitt litt skeptisk kjenner jeg
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

biggern

Sitat fra: kodax på søndag 12. mai 2019, klokken 23:19
«Det er forventet at du vil kunne reservere din nye ID. Crozz SUV i god tid før vi åpner for salg i 2020 for å sikre deg en bil så tidlig levert som mulig.»
https://www.volkswagen.no/no/h/elbilkunde/elbil/nye-elbiler-som-kommer/id-crozz-elbil.html

Blir spennende og se om det blir reservasjon iløpet av året, samt når bestilling og mulig levering er i 2020 eller 2021, Dette da produsenter har vist seg å være mer optimistiske enn det kundene er  :)
Om avgifter innføres fra 2021 kan den bli for dyr for mange.

kodax

Det blir nok ekstra stor rift om denne dersom det viser seg at den kan fås før eventuelle avgiftsøkninger, ja. TMY leveres vel ikke før i 2022, og kanskje heller ikke Skoda Vision-E..
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Scrooge

At TMY ikke leveres før 2022 er en pessimistisk antakelse når Tesla i grunn er den eneste aktøren som faktisk presterer å levere elbiler. Jeg antar at vi senest får TMY til Norge i Q2 2021. Skoda Vision iV har jeg håp om at de første får i Q4 2020. Jeg tror derimot at Crozz kommer senere enn både TMY og Vision iV.

daktari

Jmfr de siste bildene fra Teknikens Värld får jeg følelse av Peugeot 5008 SUV, dog med mindre bakkeklaring. Det kan bli en skikkelig familie-favoritt som konkurrerer med Model Y. 5008 har:
Overall Length 4641 mm   
Boot space (minimum / maximum) 780 litres (5-seater mode) /
Overall Width 1844 mm   
Track (front/rear) 1601 mm / 1610 mm
Overall Height 1651 mm
Wheelbase   2840 mm



Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Chimp

Det er jo kamuflasjebilder hvor det er lagt på litt plast her og der, er vel vanskelig å tolke ut fra dette..?

lirekassa

Sitat fra: daktari på tirsdag 26. november 2019, klokken 14:41
Jmfr de siste bildene fra Teknikens Värld får jeg følelse av Peugeot 5008 SUV, dog med mindre bakkeklaring. Det kan bli en skikkelig familie-favoritt som konkurrerer med Model Y. 5008 har:
Overall Length 4641 mm   
Boot space (minimum / maximum) 780 litres (5-seater mode) /
Overall Width 1844 mm   
Track (front/rear) 1601 mm / 1610 mm
Overall Height 1651 mm
Wheelbase   2840 mm





Ligner da mye mer på en Tiguan?  ???

Øyvind.h

Prikk lik 5008. Trodde først det var en Peugeot mule.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

daktari

Tiguan har jo kortere overheng bak, men pytt, vanlige biler er jo ganske like alle sammen. Det er det lange overhenget bak som gjør den mindre suv-preget.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Kires

Ser ut som det blir ganske stusselig bakkeklaring som de fleste andre El suv'er uten luftfjæring.
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA