Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladeluke

Startet av Tesla P85D, fredag 25. januar 2019, klokken 19:20

« forrige - neste »

Tesla P85D

Har en 2018 Model X. Den har gått 800 km. På den forrige Model S bilen vi hadde så måtte ladeluken lukkes manuelt. På den nye bilen skjer dette automatisk. Men på grunn av gammel vane så glemte jeg meg og lukket ladeluken ved å dytte den igjen manuelt. Det ble nok gjort 3-4 ganger. Så plutselig en dag kom det feilmelding i bilen hvor det sto at ladeluken måtte ha service. Da jeg sjekket ladeluken så var ene festet knekt å luken var løs. Bilen har kun gått 800 km. Skal den virkelig ikke tåle å bli stengt manuelt eller har det her vært en skade på feste fra bilen var ny?
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

z4rd

Ikke godt å si, men den åpner og lukker seg automatisk, som du sier, og de er ikke akkurat konstruert for at man skal dra i de på noen måte. Jeg kan ikke huske å ha rørt min ladeluke noensinne, og den er jo i bruk hele tiden, straks 25 000km. Bare kontakt SC og si at den trenger rep. De fikser det nok gratis.

Det går ann å åpne ladeluken fra key-fob også, hvis du ikke allerede var klar over det? Kan holde "bagasjerom"-knappen inne i 2/3-sekunder.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Kim-

Fikk beskjed når jeg hentet bilen at ladeluken aldri skulle lukkes manuelt, da den kunne bli ødelagt, så det er nok muligens et kjent «problem».
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Larsebass

På presentasjon ved henting av min så ble dette presisert mange ganger: Hold fingrene unna ladeluken, den lukkes automatisk.
Tesla X75D.

Tesla P85D

Ja er fullstendig klar over dette, fikk samme beskjed om at den lukkes automatisk. Men når man har vært vant med å lukke den manuelt i nesten 4 år så blir dette avglemt når man nå går over til en bil dette er automatisk på. Må si det er en litt dårlig patent hvis den ikke tåler det... er ikke mye motstand når man lukker den manuelt. Kjennes veldig likt ut som på forrige Tesla vi hadde.
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

k1

Altså, min var trang og lukket seg ikke selv så den måtte dyttes igjen fra dagen jeg fikk den utlevert. Mao har jeg manuelt dyttet den igjen i 1 år nå uten at noe er knekt eller endret seg.
Den er nå endelig inne til utbedring for denne feilen og en del annet småtteri.
Så i ditt tilfelle vil jeg vel si at det må være noe svakhetsfeil i din som Tesla bør utbedre på reklamasjon.

THE

Samme med min ladeluke som med  k1 sin. Var feiljustert og lukket seg ikke selv når det var kaldt og av og til ellers også. Måtte dytte den igjen manuelt. Ble skiftet på service etter ganske nøyaktig 1 år og 40000 km. Blir mange manuelle lukkinger det, men ingen problem med luken bortsett fra tregheten og ulyd. Tesla byttet ladeluke, i stedet for å justere den gamle pga det kunne være svakheter i den etter mange manuelle lukkinger.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA