Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prøvekjøring model 3 - Del erfaringene etter prøvekjøringen! (Poll også..)

Startet av Jarv!s, fredag 25. januar 2019, klokken 18:06

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Måkemannen på fredag 01. februar 2019, klokken 21:18
Flere som har fått prøvekjørings-invitasjonsmail nr 2? Har sett bilen to ganger, lurer på om det kan være derfor? Eller kanskje det bare er litt rot hos Tesla.

Sent fra min Moto G (5S) Plus via Tapatalk

Ja, jeg.

Og det rett etter at jeg hadde en telefonsamtale der prøvekjøringen min ble flyttet fra Lillestrøm til Rud. Fikk valget mellom Grorud, Skøyen eller Rud.
Model S 85D

Måkemannen

Sitat fra: Amoss på fredag 01. februar 2019, klokken 22:56
Sitat fra: Måkemannen på fredag 01. februar 2019, klokken 21:18
Flere som har fått prøvekjørings-invitasjonsmail nr 2? Har sett bilen to ganger, lurer på om det kan være derfor? Eller kanskje det bare er litt rot hos Tesla.

Sent fra min Moto G (5S) Plus via Tapatalk

Ja, jeg.

Og det rett etter at jeg hadde en telefonsamtale der prøvekjøringen min ble flyttet fra Lillestrøm til Rud. Fikk valget mellom Grorud, Skøyen eller Rud.

Ok, så du har enda ikke prøvekjørt?

Jeg har prøvekjørt en gang, derfor litt snodig at det kom en mail til.

calefranco

Ble oppringt i dag kl.13.45 av Tesla (fra 21939594). En (norsktalende) fyr som ikke virket veldig proff som sa at prøvekjøringen jeg hadde bestilt til tirsdag måtte utsettes. Jeg burde ha spurt hvorfor, men var litt opptatt på jobb, og siden jeg i grunn hadde bestemt meg for å droppe prøvekjøring uansett (dårlig vær/veiforhold/begrenset, fastsatt kjørerute/kortere returrett), så sa jeg bare at jeg ønsket å droppe det uansett.

PaalT

Har ikke prøvekjørt model 3 enda, men har prøvesittet demobil i Drammen. Bilen er mer komfortabel en min gamle S med kirkebenker. Førermiljøet var behagelig.  Fikk en prat med et par selgere og de mente 3'ern var morsom og praktisk. Jeg gleder meg til levering
Mvh Paal

Model S85, Sort/Sort, 19", VIN 191xx
Model P85 Multirød/Sort, 19", Vin 553xx - Solgt  2015
Audi A3 e-tron
Model 3 Perf Sort/Sort,

Amoss

Sitat fra: Måkemannen på fredag 01. februar 2019, klokken 23:30
Ok, så du har enda ikke prøvekjørt?

Nei, siden det nok fortsatt er noe tid før jeg kan få bestilt, så ba jeg om en så sen prøvekjøring som mulig. Så lett for meg at de første par dagene kunne bli litt kaotiske med alle som *nesten* var klare for å bestille ville prøvekjøre så tidlig som mulig for å evnt. også få bilen så tidlig som mulig.
Model S 85D

Bushy

Da har vi vært å prøvekjørt :)
Bilen har jeg forsåvidt sett før men da den sto inne så man fort hvor liten den er da den sto ved siden av x.. innvendig var veldig positivt. Litt smalere en s men god plass. Bak hadde jeg masse plass over hodet. Er selv 182 så skulle vel bare mangle. Sambo som ikke akkurat har satt seg inn i bilen reagerte ikke på hvor speedometer var før jeg kommenterte det etter 10 min kjøring. Så dette anser jeg ikke som et problem ;D
Bilen kjentes tight å fin. Rattet var veldig lite så var nesten litt gokart følelse. Setene kjentes mjukere ut en s. Mulig det som forklarer at bilen kjentes mjukere ut en s'n :o enda dette var P.
Vi satte oss rett inn i s når vi dro igjen. Dæven å stor den bilen ble igjen
S75D sept. 17

Mr Beach

#141
Kort prøvetur i dag i Oslo av Performance på skikkelig vinterføre. Meget godt inntrykk av bilen. Oppleves som svært premium. Mer enn f. eks. BMW 3 serie pga lavere støy, bedre fjæring. Interiøret er annerledes, men gir meg god og lun følelse. Ingen ulyder. Skjermen tok det 30 sek å venne seg til. Det beste var allikevel kjørefølelsen. Ekstremt kjapp selvsagt, men også svært stabil  trygg og fin på slapsete motorvei f. eks. Det eneste jeg så som var negativt var isete vindusviskere. Til alle som tviler: Løp og kjør!
Tesla Model3 SR+ 2021 - Hentes 22.06.21
Peugeot e2008 2020. Til salgs
Toyota Prius 2016 - solgt
VW Golf variant TSI 2015 - Leaset
BMW 320d touring 2012 - Leaset
MB E200d 2010 - solgt
BMW 318d touring 2008 - solgt
Audi A2 tdi 2003 - solgt
VW Golf GTI 1998 - solgt

Klykken

Har den ikke varmetråder ved pusserne, som TMS/TMX? Knapp i menyen der du finner varme i seter hvis det er som TMS og X.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Fastlane83

Har noen av dere testet hvordan er vindusspyleløsningen er på Model 3? Like dårlig som på Model S?
2015 Tesla Model S 85D - solgt mai 2021
2016 BMW i3 94aH
2021 Volvo XC40 electric - Care by Volvo frem til Porsche kommer
Porsche Taycan 4 Cross Turismo - utlevert 03.12.21


Mr Beach

Sitat fra: Klykken på søndag 03. februar 2019, klokken 11:00
Har den ikke varmetråder ved pusserne, som TMS/TMX? Knapp i menyen der du finner varme i seter hvis det er som TMS og X.
Har googlet og er like forvirret. Noen sier ja og andre nei. Noen som vet?
Tesla Model3 SR+ 2021 - Hentes 22.06.21
Peugeot e2008 2020. Til salgs
Toyota Prius 2016 - solgt
VW Golf variant TSI 2015 - Leaset
BMW 320d touring 2012 - Leaset
MB E200d 2010 - solgt
BMW 318d touring 2008 - solgt
Audi A2 tdi 2003 - solgt
VW Golf GTI 1998 - solgt

Håvar

Litt upraktisk å ikke kunne løfte viskerarmene opp fra ruten ved parkering i kraftig snøvær osv, men dersom det er varmetråder der viskerne ligger mot ruten er det ikke så farlig.
Det er sikkert bevisst for å ikke belaste spylervæskeslangene unødvendig mye.
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Counterpointer

Sitat fra: Håvar på søndag 03. februar 2019, klokken 14:15
Litt upraktisk å ikke kunne løfte viskerarmene opp fra ruten ved parkering i kraftig snøvær osv, men dersom det er varmetråder der viskerne ligger mot ruten er det ikke så farlig.
Det er sikkert bevisst for å ikke belaste spylervæskeslangene unødvendig mye.
Du har en innstilling i menyen for skifte av viskerblader, som parkerer dem høyere opp.

Grunnen til at de er parkert langt nede er garantert aerodynamikk.

dudeldei

Sitat fra: knut.aulie på søndag 03. februar 2019, klokken 14:17
Sitat fra: Håvar på søndag 03. februar 2019, klokken 14:15
Litt upraktisk å ikke kunne løfte viskerarmene opp fra ruten ved parkering i kraftig snøvær osv, men dersom det er varmetråder der viskerne ligger mot ruten er det ikke så farlig.
Det er sikkert bevisst for å ikke belaste spylervæskeslangene unødvendig mye.
Du har en innstilling i menyen for skifte av viskerblader, som parkerer dem høyere opp.

Grunnen til at de er parkert langt nede er garantert aerodynamikk.

Jo, men poenget til Håvar er vel at man ikke kan løfte viskerne ut fra ruta og la dem stå slik for å unngå at dem fryser fast eller samler snø og is.

daktari

Jeg tok et bilde av viskerne, ser ut som spyling en er på bladet som på I-pace. Det lille jeg brukte den var de bra
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA