Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bremseservice - Model S75D kjørt 17000km

Startet av rmr, fredag 25. januar 2019, klokken 14:01

« forrige - neste »

N00b

På Lotus språk er deg en egen forkortelse for dette.  TADTS.  "They all do that Sir"
Det dekker absolutt alt.

rmr

Dessverre ikke ferdig denne føljetongen her. Noen dager etter utført bremseservice i januar -19 så hang bilen igjen på bremsene. Så skjedde det jevnt og trutt i noen uke , ikke mye heng i bremser , men det hang og smalt hver morgen når jeg startet kjøring. Så sto bilen stille i 4-5 dager , og jeg kom hjem igjen og skulle kjøre til jobb mandag morgen , da hang bremsene så mye at jeg vurderte å ringe "Veihjelp" , men så løsnet de plutselig med ett stort smell.

Tok kontakt med Tesla, og nå er bilen inne igjen på service i dag. Spent på hva de skal gjøre nå , mumlet om ny bremseservie.... Ikke vet jeg.

Andre som har vært i tilsvarende situasjon. Bil gått under 19000 km.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Klykken

Vår hang slik at vi ikke kom oss av flekken for noen mnd siden.  Hadde kjørt noen mil i snøstorm og ubrøytede veier dagen før (Fantastisk fremkommelighet på disse bilene, btw!!), og da jeg parkerte for kvelden var felgene tydeligvis pakket med snø. Så ikke dette før dagen etter selvsagt. Men over natten hadde det smeltet litt og frosset på nytt. ALT hang. Satte bilen i D, gav flat pedal og ingenting skjedde.
Tok så en vifteovn og tinte hver felg i 15min, og bilen løsnet med et stort smell.
Ikke skjedd så heftig siden, men har ofte vært et lite smell når man tar løst første gangen om morgenen. Har satt regen til "low" nå på vinteren slik at bremsene benyttes mer og problemene med disse smellene er minimalisert nå.

Hvordan er vaskerutinene? Når bilen vaskes så vask også godt i felger og nav. Kan være salt og dritt som setter seg, kanskje?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

rmr

Sitat fra: Klykken på tirsdag 02. april 2019, klokken 08:47
Vår hang slik at vi ikke kom oss av flekken for noen mnd siden.  Hadde kjørt noen mil i snøstorm og ubrøytede veier dagen før (Fantastisk fremkommelighet på disse bilene, btw!!), og da jeg parkerte for kvelden var felgene tydeligvis pakket med snø. Så ikke dette før dagen etter selvsagt. Men over natten hadde det smeltet litt og frosset på nytt. ALT hang. Satte bilen i D, gav flat pedal og ingenting skjedde.
Tok så en vifteovn og tinte hver felg i 15min, og bilen løsnet med et stort smell.
Ikke skjedd så heftig siden, men har ofte vært et lite smell når man tar løst første gangen om morgenen. Har satt regen til "low" nå på vinteren slik at bremsene benyttes mer og problemene med disse smellene er minimalisert nå.

Hvordan er vaskerutinene? Når bilen vaskes så vask også godt i felger og nav. Kan være salt og dritt som setter seg, kanskje?

Det er jo hele poenget mitt , dette har ikke noe med mitt bruk å gjøre. Kan bruke bilen til jobb (5 km hver vei) , tørt vær , parkerer bilen i 16:00 tiden , kjører 0730 neste dag og bremsene henger.

Aldri opplevd andre biler ha noe i nærheten av dette problemet. Selvsagt har andre bilen også hengt litt , men ikke slik som Teslaen.

Bare spent på om de nå foretar en ny bremseservice 2 mnd etter den forrige og sender bilen hjem med beskjed - works as intended :)

Vi får se.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Elbil fundamentalist

Høres ut som det samme problemet på vår forrige S85D, og da var det den elektroniske p-bremsen som hang. Kan skje alle biler med elektronisk p-brems da Tesla kjøper disse fra underleverandører som andr elbilprodusenter.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA