Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bremseservice - Model S75D kjørt 17000km

Startet av rmr, fredag 25. januar 2019, klokken 14:01

« forrige - neste »

rmr

Det endte med at jeg følte meg "tvunget" til å godta å betale for bremseservice.

De uttalte på tlf at om jeg ikke gjorde måtte jeg ta ansvar for bremsene selv , og dekke eventuelle følgefeil - kunne bli dyrt.

Så dette ble gjort forrige torsdag , og det komediske i dette er at siste to dagene har bremsene hengt bak på bilen igjen.....

Så det ser ikke ut som om brake service - lubrication and cleaning of all brake pads and sliders , hjalp en dritt :(

Har logget inn på MyTesla og eskalert saken der , så får vi se hva som kommer ut av det.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Motorwatt

Fikk du det skriftlig at de garanterte at jobben vil fikse problemet slik Muffinman foreslo? Og hva kostet jobben?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

rmr

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 30. januar 2019, klokken 09:19
Fikk du det skriftlig at de garanterte at jobben vil fikse problemet slik Muffinman foreslo? Og hva kostet jobben?

Jeg prøvde , men å få de til å skrive det på en epost var tilnærmet umulig , men muntlig ga jeg grei beskjed om at jeg kom til å kreve penger tilbake , om problemene fortsatte. Nå tar jeg det gjennom eskaleringsmetoden inne i MyTesla.

Tviler på jeg kommer noen vei , blir bare oppgitt.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

JorEl

Om Tesla fikser noe som ikke blir fikset, og alikevel tar betalt. Da heier vi på deg ;)
Bedrifter liker ofte ikke å gi fra seg "cash", men kanskje de kan gjøre noe annet for deg som tilsvarer summen du har betalt?
Min 2-3mnd gamle S står ute, og jeg merker også at bremsene henger litt om  morgenen, men ikke mer enn at bilen rykker litt til når jeg begynner kjøringen. Men blir det verre og jeg ikke kommer av flekken, så synes jeg ikke Tesla kan skylde på andre enn seg selv og bilen.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Muffinman

Dette visste vi egentlig på forhånd siden det er veldig mange som opplever at bremsene henger om morgenen, og at det med all sannsynlighet skyldes egenskapene til klosser/skiver og ikke at noe er tregt i kaliperen. Det burde Tesla også visst. Skal man gi råd om tiltak som koster penger for å løse noe som tilsynelatende er en iboende "egenskap" ved bilen synes jeg de bør ta ansvar for det.

Hvis bremsene er trege kan det merkes  ved at de ligger innpå ved kjøring, tar skjevt eller dårlig.

Forsåvidt ikke et ukjent fenomen på enkelte andre biler. Har selv hatt det på en Citroen. Der gikk det av og til hardt på clutchen før kjøreturen kunne starte med et smell. Men det var ikke noe galt med bremsene.

Amoss

Sitat fra: rmr på onsdag 30. januar 2019, klokken 08:27
Det endte med at jeg følte meg "tvunget" til å godta å betale for bremseservice.

De uttalte på tlf at om jeg ikke gjorde måtte jeg ta ansvar for bremsene selv , og dekke eventuelle følgefeil - kunne bli dyrt.

Så dette ble gjort forrige torsdag , og det komediske i dette er at siste to dagene har bremsene hengt bak på bilen igjen.....

Så det ser ikke ut som om brake service - lubrication and cleaning of all brake pads and sliders , hjalp en dritt :(

Har logget inn på MyTesla og eskalert saken der , så får vi se hva som kommer ut av det.

Håper du tok rådet mitt om å be dem dobbeltsjekke at du faktisk har nordiske bremseklosser?  Også på "håndbrekk" kalipperen?  I det minste sånn når de allikevel skulle inn der å smøre opp...
Model S 85D

rmr

Sitat fra: Amoss på onsdag 30. januar 2019, klokken 12:07
Sitat fra: rmr på onsdag 30. januar 2019, klokken 08:27
Det endte med at jeg følte meg "tvunget" til å godta å betale for bremseservice.

De uttalte på tlf at om jeg ikke gjorde måtte jeg ta ansvar for bremsene selv , og dekke eventuelle følgefeil - kunne bli dyrt.

Så dette ble gjort forrige torsdag , og det komediske i dette er at siste to dagene har bremsene hengt bak på bilen igjen.....

Så det ser ikke ut som om brake service - lubrication and cleaning of all brake pads and sliders , hjalp en dritt :(

Har logget inn på MyTesla og eskalert saken der , så får vi se hva som kommer ut av det.

Håper du tok rådet mitt om å be dem dobbeltsjekke at du faktisk har nordiske bremseklosser?  Også på "håndbrekk" kalipperen?  I det minste sånn når de allikevel skulle inn der å smøre opp...

Gjorde ikke det. Fikk nye skiver/klosser på min 2015 modell , men dette er en mid juli 2017 bil , så jeg antar denne har det?
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

rmr

Fikk denne som første svar på eskaleringsmeldingen i MyTesla , holder ikke akkurat pusten , hehe

Dear Rasmus,

Thank you for contacting us at Executive Care.

I am very sorry to hear about all of this. I understand that this must be very frustrating.
I really appreciate you taking the time to share your experience with us. Please allow me to look into this and further review your account profile.

I will follow up with you as soon as I have updated information in hand.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Amoss

Sitat fra: rmr på onsdag 30. januar 2019, klokken 12:32
Gjorde ikke det. Fikk nye skiver/klosser på min 2015 modell , men dette er en mid juli 2017 bil , så jeg antar denne har det?

Den burde ha det ja. Men mener at dette med at den "hang" på bremsene på morgenen vinterstid av ett av symptomene den gang. Kanskje alle de andre bremseklossene og skivene er "nordiske", men ikke klossene til brekket?

Forskjellen - om jeg ikke husker feil - var at de "ikke-nordiske" bremseklossene var porøse og at de da trakk til seg vann. Når bilen ble parkert om natta frøs vannet til is og dermed for brekkets del frøs de fast i bremseskivene. For klossene som ikke var inntil skivene så ble det ett islag som medførte at man risikerte å ikke ha effektive bremser de første minuttene/nedbremsingene av turen. Siden du ikke rapporterer noe slikt antar jeg at de vanlige klossene nok er "nordiske" ikke-porøse, men altså kanskje ikke brekk-klossene? Ja, for det er fortsatt egen kalipper/egne klosser for brekket?

Dersom jeg husker feil eller noe har endret seg siden den gang så regner jeg med at noen her korrigerer meg :)
Model S 85D

Motorwatt

#24
Jeg har en sen 2018 med samme problem, så med mindre de fremdeles leverer "gamle" klosser, så er det nok ikke dette.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Amoss

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 30. januar 2019, klokken 13:37
Jeg har en sen 2018 med samme problem, så med mindre de fremdeles leverer "gamle" klosser, så er det nok ikke dette.

Vel, slik jeg har oppfattet det så leverer de da det du kaller "gamle" klosser fortsatt overalt bortesett fra i land/regioner der dette er ett problem. Så at man ett eller annet sted på veien har "glemt" at også parkeringsbrems klossene skal oppgraderes til nordisk type for biler sendt til Norge er da ikke helt utenkelig?

Men så klart, påstår ikke at jeg vet noe som helst sikkert...
Model S 85D

svarteper

Har en 17 mod. s75d med samme problem, en ting er att bremsene henger på etter parkering, noe som virker å være mindre problem om jeg passer på å bremse før bilen blir parkert. Ett større problem er at enkelte ganger er det null bremsevirkning i ganske mange meter( 50-100m ) før dei tar mere etter hvert. Har  gjort det til en vane å sjekke bremsene før hver tur etter å ha oppdaget dette.Dette gjelder tydelig både for og bakbremsene, mindre eller ingen problemer når det er stabilt kaldt .Er sikkert vann, ishinne på klossene som årsaker dette.Kommer til å be om andre type klosser som jeg setter på ved bytte av vinterhjul, da dette er trafikkfarlig.har instruert kona om å teste bremsene før hver tur også.
Tesla model s 75 d 2017

rmr

Svar fra eskalering MyTesla. Da var vi tilbake til lokalt ServiceCenter.....

Dear Rasmus,

Thank you for your update.

I have reached out to the management of your local service center to review this case and his team will reach out to you as soon as possible to discuss this.

Thank you very much for your patience.

S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

rmr

Da har jeg blitt oppringt av Tesla ServiceCenter , og enden på visa er at de dekker bremseservice.

Hadde en god samtale med en Tesla ansatt , jeg kom med mine synspunkter på konstruktiv måte , og han sier seg enig i at bilen har gått for lite til at dette skal dekkes av kunde. Så det er jeg fornøyd med.

Det eneste er at alt dette kunne vært unngått om jeg hadde fått lov til å prate med en annen en disse damene i 1. linje.

Så da er denne saken lukket fra min side. Det er faktisk ikke 1800,- det står på , det blir ett prinsipp.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Wibla

Sitat fra: rmr på torsdag 31. januar 2019, klokken 13:40
Så da er denne saken lukket fra min side. Det er faktisk ikke 1800,- det står på , det blir ett prinsipp.

Støttes.

Jeg har selv en sur opplevelse (ikke med Tesla) i samme sjanger, hvor en bilforhandler nektet å kjøre garantisak på noe importøren gladelig ville dekke, det kostet meg 7000 kr. Blitt ganske var på slike ting i ettertid.
2018 Tesla Model S 75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA