Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bremseservice - Model S75D kjørt 17000km

Startet av rmr, fredag 25. januar 2019, klokken 14:01

« forrige - neste »

rmr

Bilen er hos Tesla , har klagd på at bremsene henger når jeg skal kjøre om morgenen. Må gi gass , så slipper bremsene. Høres ikke bra ut.

Forklart dette til Tesla , og de svarer med at jeg bør ha bremseservice.

Bilen er kjørt 17000 km, regenerering på LOW nå på vinteren.

Jeg sa etter mye om og men ok til dette. Nå etterpå tenker jeg at dette burde de jaggu dekket på en bil som er så ny , gått så lite.

Veldig takknemlig for tips herfra , før jeg henter bilen om 1-2 timer.

Hva har andre gjort i samme situasjon?
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Motorwatt

Dette finnes det mange tråder på. Min bil har gått 4000 km, og har samme problem. Bremseservice er selvsagt bare tull. Iallfall hvis de mener du skal betale for det.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

rmr

Sitat fra: Motorwatt på fredag 25. januar 2019, klokken 14:04
Dette finnes det mange tråder på. Min bil har gått 4000 km, og har samme problem. Bremseservice er selvsagt bare tull. Iallfall hvis de mener du skal betale for det.

De mener selvsagt at kunden skal dekke det , og føler meg "tvunget" til å godta det siden de også passer på å nevne om jeg nekter å utføre dette nå , og noe galt skjer med skiver , calipper osv. så må kunden dekke alt.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

rmr

Sitat fra: Motorwatt på fredag 25. januar 2019, klokken 14:04
Dette finnes det mange tråder på. Min bil har gått 4000 km, og har samme problem. Bremseservice er selvsagt bare tull. Iallfall hvis de mener du skal betale for det.

Hva gjorde du i ditt konkrete tilfelle?
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Motorwatt

#4
Rådene er å bruke Regen Low, bremse så mye du kan før parkering for å fjerne vann og salt. Ellers får man bare vente på at Tesla kommer med en løsning på bremse-løsningen....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Muffinman

Ville fått skriftlig at bremseservice vil løse problemet. Det er jeg nemlig ikke så sikker på.

rmr

Sitat fra: Motorwatt på fredag 25. januar 2019, klokken 14:14
Rådene er å bruke Regen Low, bremse så mye du kan før parkering for å fjerne vann og salt. Ellers får man bare vente på at Tesla kommer med en løsning på bremsene-løsningen....

Regen er alltid i LOW fra Nov - Mars......
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

rmr

Sitat fra: Muffinman på fredag 25. januar 2019, klokken 14:15
Ville fått skriftlig at bremseservice vil løse problemet. Det er jeg nemlig ikke så sikker på.

Godt innspill :)
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Motorwatt

Samle alle trådene på dette forumet om dette problemet, skriv det ut, og klask det i bordet hos din SC.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Amoss

Sitat fra: Muffinman på fredag 25. januar 2019, klokken 14:15
Ville fått skriftlig at bremseservice vil løse problemet. Det er jeg nemlig ikke så sikker på.

Høres ikke dette ut som om han ikke har fått nordiske bremseklosser?  Tror nok jeg ville bedt om å få sjekket dette først.
Model S 85D

SoftwareGeek

Bremser som fryser fast er ikke noe tesla-problem. Slik har det vært på alle mine Audier. Hvis denne oppførselen merkes på sommeren, ok, da må det undersøkes.

En grunn til at det er jævelig med kø hos Tesla, er fordi kundene er blokket i hodet og spør om helt idiotiske ting som man enkelt kan google. Hvis spotifyen henger, restart faenskapet, ikke bestill time på service.

Muffinman

Sitat fra: Amoss på fredag 25. januar 2019, klokken 15:04
Sitat fra: Muffinman på fredag 25. januar 2019, klokken 14:15
Ville fått skriftlig at bremseservice vil løse problemet. Det er jeg nemlig ikke så sikker på.

Høres ikke dette ut som om han ikke har fått nordiske bremseklosser?  Tror nok jeg ville bedt om å få sjekket dette først.
Virker som nyere biler har dette også når de står i garasje. Merkelig nok har vi aldri merket noe, men våre biler står ute.

rmr

Sitat fra: Muffinman på fredag 25. januar 2019, klokken 16:07
Sitat fra: Amoss på fredag 25. januar 2019, klokken 15:04
Sitat fra: Muffinman på fredag 25. januar 2019, klokken 14:15
Ville fått skriftlig at bremseservice vil løse problemet. Det er jeg nemlig ikke så sikker på.

Høres ikke dette ut som om han ikke har fått nordiske bremseklosser?  Tror nok jeg ville bedt om å få sjekket dette først.
Virker som nyere biler har dette også når de står i garasje. Merkelig nok har vi aldri merket noe, men våre biler står ute.

Min bil er en Juli -17 modell som står ute, i en åpen carport.....
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Muffinman

Under åpen himmel her. Men såpass lang tid mellom leveringstid på våre og din at det kan godt være at bestykningen er ulik. Uansett fikk våre nyeste versjon av klosser våren -16. Hadde aldri problemer med at de hang, men byttet gjorde at vi aldri mer opplevde dårlig effekt. Kan godt hende at det er kommet andre varianter nå.

Tuxedo

Sitat fra: Muffinman på fredag 25. januar 2019, klokken 16:07
Virker som nyere biler har dette også når de står i garasje. Merkelig nok har vi aldri merket noe, men våre biler står ute.
Hadde dette ganske ofte når bilen stod i temperert garasje. Det var rett og slett parkbremsen som rustet fast til skivene,  noe som kan skje i løpet av natten hvis bremsene er våte, og særlig med litt veisalt innblandet.

Siste året har jeg brukt garasjen til lagerplass, og bilen har stått ute i minusgrader om vinteren. Null problemer med fastrustede bremser.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA