Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøpe brukt Tesla model S fra Tesla sine hjemmesider

Startet av Havvo, onsdag 03. april 2019, klokken 10:33

« forrige - neste »

Havvo

Hei,

Jeg ser Model S begynner å komme til ganske overkommelige priser brukt nå. Hvis jeg skal kjøpe en av disse til 300-400k, hva bør jeg se etter? Jeg synes alle ser nokså like ut?

https://www.tesla.com/no_NO/used

Klykken

Hvilket utstyr ser du etter da? Effekt? 4x4? Autopilot? Premium? Store hjul?

All of the above til lavest mulig pris og KM.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Havvo

Stereo og rekkevidde er viktigst. Ellers trenger jeg hjelp til å vite hva som bør prioriteres.

Klykken

85kwt-batteri eller høyere bør du se etter for rekkevidde.

For stereoanlegg se etter "Lydstudio-pakke" eller "ultra hifi".

Ellers ville jeg hatt med skinnseter og vinterpakke (varme i alle seter og ratt), og Autopilot hvis det strekker til, så får du muligheten til cruisecontrol og at bilen styrer selv i visse tilfeller.. Folk mener ellers man bør styre unna soltak og panoramatak pga støy og at soltaket kan ha/få lekkasje. Luftfjæring på en bil uten garanti kan bli kostbart, men er meget kjekt å ha.

Jeg selv har alt i vår S85D, og benytter meg av alt. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

tesli

Vi vurderer også å kjøpe brukt bil fra tesla. Noen som kan forklare forskjellen mellom standard luftfjæring, aktiv luftfjæring og smart luftfjæring?

jkirkebo

Sitat fra: tesli på onsdag 03. april 2019, klokken 12:26
Vi vurderer også å kjøpe brukt bil fra tesla. Noen som kan forklare forskjellen mellom standard luftfjæring, aktiv luftfjæring og smart luftfjæring?

Forskjellig navn på samme greia. Det finnes standard fjæring (uten luft) og luftfjæring. Ingen flere valg enn de to.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

tesli

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 03. april 2019, klokken 13:17
Sitat fra: tesli på onsdag 03. april 2019, klokken 12:26
Vi vurderer også å kjøpe brukt bil fra tesla. Noen som kan forklare forskjellen mellom standard luftfjæring, aktiv luftfjæring og smart luftfjæring?

Forskjellig navn på samme greia. Det finnes standard fjæring (uten luft) og luftfjæring. Ingen flere valg enn de to.

Mao, så er det ikke noe vi skal henge oss oppi ved valg av bil? Ser at på 2014 modellene så opererer Tesla med litt forskjellige betegnelser, derfor litt forvirret.

Er lyspakke og sikkerhetspakke noe "must"?

@Havvo, ikke meningen å kuppe tråden  :)

Kramzz

Ser at de tuller mye med betegnelser og fakta på de bilene! P85 0-100 5.6sek feks!
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA