Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

TOCN-forsikring

Startet av hpe, fredag 25. januar 2019, klokken 09:19

« forrige - neste »

hpe

Forsikringen som TOCN er betydelig billigere enn hva If tilbyr. For kasko med 60% bonus, alle over førere over 23, parkering i felles garasje og kjørt skadefritt siste 3 år ville If ha ca. 12 000 kroner. TOCN skulle ha ca. 7000.

Hva er pros and cons om jeg velger TOCN over If? Jeg finner ikke store forskjeller i vilkårene, men det er mulig jeg overser noe.

HermanGatevold

De opererer ikke med bonus-prosenter da, så i værste fall "mister" man bonus-økningen man burde hatt de årene man er forsikret via dem.

Men jeg vet ikke sikkert.

Amoss

Er også litt ute på glattisen her, så kan ikke garantere at det er slik det (fortsatt) virker.

Men har tidligere hatt 2 biler og hadde en del bonus på begge. Så var det noen år jeg ikke hadde mer enn en bil, og da jeg igjen fikk 2 biler fikk jeg beskjed om at bonusen min på bil #2 var nullet ut da den ikke hadde vært i bruk på X (husker ikke hvor mange) år.

Om det (fortsatt?) er slik så risikere du å få nullet ut opparbeidet bonus dersom du senere - etter minst X år - bytter selskap igjen. Ville i alle fall sjekket ut dette før jeg hadde gått for denne løsningen.
Model S 85D

emurof

Sitat fra: HermanGatevold på fredag 25. januar 2019, klokken 14:23
De opererer ikke med bonus-prosenter da, så i værste fall "mister" man bonus-økningen man burde hatt de årene man er forsikret via dem.

Men jeg vet ikke sikkert.

Jeg skjønner det slik at de fortsatt holder kontroll på bonusøkningen man skulle hatt slik at man fortsatt vil spare det opp selv om de selv ikke benytter seg av det?

trykkertor

Bonus kan normalt så i standby i 5 år før den blir slettet.

Amoss

Sitat fra: trykkertor på fredag 25. januar 2019, klokken 17:51
Bonus kan normalt så i standby i 5 år før den blir slettet.

Mente at det var noe mindre, men da jeg ikke husker sikkert så kan det godt være du har rett. :)  Så spørsmålet er da om disse "registerer" bonusen din slik at den ikke blir stående i standby.
Model S 85D

Thomaswold

Erfaringer med tocn noen? Er jo det billigste man får til model 3 virker det som.

elmalo

Sitat fra: trykkertor på fredag 25. januar 2019, klokken 17:51
Bonus kan normalt så i standby i 5 år før den blir slettet.

Jeg snakket med KLP Forsikring om akkurat dette nylig (i forbindelse med Tesla-kjøpet). De sa at bonusopptjeningen ikke ble foreldet før etter tre år.
Reva2007
Tesla Model 3 2019
Klepp, Rogaland

trykkertor

Ok, da er det forskjellig praksis i forskjellige selskap.
Her er svaret til meg fra Tryg forsikring.

SitatTakk for henvendelsen.

Du tenker på hvor lenge bonusen kan ligge før du må benytte den?
Dersom det er det du mener vil bonusen være tilgjengelig i ca 5 år.

Ønsker deg en fin dag videre.

Vennlig hilsen
Tryg

Amoss

Sitat fra: elmalo på fredag 25. januar 2019, klokken 19:49
De sa at bonusopptjeningen ikke ble foreldet før etter tre år.

Det var tallet jeg *mente* å huske ja, uten at jeg var sikker. Så virker tydelig som om dette praktiseres forskjellig fra de forskjellige firmaene.
Model S 85D

skysurfer

Sitat fra: elmalo på fredag 25. januar 2019, klokken 19:49
Sitat fra: trykkertor på fredag 25. januar 2019, klokken 17:51
Bonus kan normalt så i standby i 5 år før den blir slettet.

Jeg snakket med KLP Forsikring om akkurat dette nylig (i forbindelse med Tesla-kjøpet). De sa at bonusopptjeningen ikke ble foreldet før etter tre år.

Hva skulle KLP ha? Medlem?
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

Dani3l

Man må være medlem for å kjøpe forsikring i KLP.
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

elmalo

#12
Sitat fra: meiniac på lørdag 26. januar 2019, klokken 01:39
Hva skulle KLP ha? Medlem?

Kr. 6633,- (kasko maks) med 75% bonus, sted: Klepp, 16000 km, egenandel 5000. Det går jo an å gjøre enda billigere,da. Som det er påpekt er det for medlemmer. Jeg tror det er mulig å bestille for ikke-medlemmer også, men til en høyere pris.
Reva2007
Tesla Model 3 2019
Klepp, Rogaland

eirikmgs

Jeg vurderer også TOCN forsikring. Medlemskap i TOCN og forsikring (12000km) koster 7210 kr/år (inkl medlemskap i TOCN til 365/år). Ringte til Gjensidige og hørte om du ville spare opp bonus per år en har en slik "bonusfri" forsikring. Hun mente dette kunne være mulig dersom de fikk et bevis på at jeg hadde kjørt skadefritt fra dette forsikringsselskapet. Da kan jeg ha TOCN forsikringen i 2-3 år for å spare bonus før jeg evt. går over til Gjensidige forsikring med Tekna rabatt som forøvrig også har svært gunstige betingelser. Bare mine tanker  ;)

najtrox

Sitat fra: eirikmgs på lørdag 26. januar 2019, klokken 16:56
Jeg vurderer også TOCN forsikring. Medlemskap i TOCN og forsikring (12000km) koster 7210 kr/år (inkl medlemskap i TOCN til 365/år). Ringte til Gjensidige og hørte om du ville spare opp bonus per år en har en slik "bonusfri" forsikring. Hun mente dette kunne være mulig dersom de fikk et bevis på at jeg hadde kjørt skadefritt fra dette forsikringsselskapet. Da kan jeg ha TOCN forsikringen i 2-3 år for å spare bonus før jeg evt. går over til Gjensidige forsikring med Tekna rabatt som forøvrig også har svært gunstige betingelser. Bare mine tanker  ;)

Gjensidige hadde utrolig dyr forsikring for meg, selv med 75% og tekna. Tipper det blir TOCN eller if på meg også!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA