Skrevet av Emne: Hvilke vinterhjul burde man kjøpe?  (Lest 3100 ganger)

Captain Chaos

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Sv: Hvilke vinterhjul burde man kjøpe?
« Svar #15 på: tirsdag 19. mars 2019, klokken 15:15 »
Noen som vet om felger og felgdimmensjoner som boltesirkel, impress (ET) er unikt for Audi e-tron?
Kunne tenkt meg noen andre felger (20") på vinterhjul en det Audi kan levere, men vet ikke hva jeg skal se etter.

Er det andre Audimodeller som kan bruke samme felger som e-tron (eller omvendt) for eksempel?

Har pt. bestillt 20" pakke fra Møller, men er ikke helt fornøyd med valget.

Når det gjelder gummi, så blir det uansett Nokian for meg. Har prøvd de 2 andre alternativene på andre "tunge" biler (som tidligere Møller ansatt) og opplever Nokian som det beste valget for e-tron.
« Siste redigering: tirsdag 19. mars 2019, klokken 15:18 av Captain Chaos »

AJ82

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #16 på: tirsdag 19. mars 2019, klokken 15:28 »
Boltsirkel er 5x112 og ET vil variere litt med bredde, men stort sett rundt 35. Navåpning er vel 66.5.

A.J.

Kåre Knatten

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #17 på: tirsdag 19. mars 2019, klokken 17:31 »
For de som vurderer levering med 19" felg fra fabrikk, og sette vinterdekk på disse: 19" sommerfelger er 8.5Jx19, mens vinterfelgene er 8Jx19, selv om det er samme design på felgen. Selve dekkbyttet er kurant, men det er (i følge Audi) ikke plass til kjettinger på annet enn 8Jx19. Nå er vel behov for kjettinger på e-tron et veldig lite behov for de aller fleste da.....
Jeg har sett det i betjeningshåndboka, men det finnes kjettingtyper som ikke går på innsiden av dekkene i det hele tatt. Til 255/50r20 finnes Thule K-Summit XXL K67, ulempen er at de er dyre kr. 4999,-. Så den påstanden er vel litt generell.

Orbit

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #18 på: tirsdag 19. mars 2019, klokken 18:27 »
Ja, derfor dette (nå med utheving)  8)

...det er (i følge Audi) ikke plass til kjettinger på annet enn 8Jx19.....
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Meldola

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #19 på: torsdag 21. mars 2019, klokken 11:20 »
Er det noen som har spurt om å få levert bilen med vinterdekk på original felg? har bestilt 21" felger men kunne tenke meg å få den levert med vinterdekk på disse felgene og så kjøpe 22" til sommer.

Jeg fikk min Limited levert med vinterdekk på de originale 21" felgene.

hmm.. Spurte forhandler nå og de skulle ha 10 000 ekstra for å levere med vinterdekk. Det vil vel si at jeg betaler for både sommerdekk og vinterdekk.  Gjorde du det samme?
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

thomala

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #20 på: torsdag 21. mars 2019, klokken 13:06 »
Er det noen som har spurt om å få levert bilen med vinterdekk på original felg? har bestilt 21" felger men kunne tenke meg å få den levert med vinterdekk på disse felgene og så kjøpe 22" til sommer.

Jeg fikk min Limited levert med vinterdekk på de originale 21" felgene.

hmm.. Spurte forhandler nå og de skulle ha 10 000 ekstra for å levere med vinterdekk. Det vil vel si at jeg betaler for både sommerdekk og vinterdekk.  Gjorde du det samme?

Ja, måtte det.

4Matic Fanatic

• Hero Member
  • Det beste er ofte det enkleste.
    • Vis profil
    • Home, sweet home...
« Svar #21 på: torsdag 21. mars 2019, klokken 18:13 »
Ja, måtte det.
Men det betyr jo også at du får med sommerdekkene og kan selge dem privat om du ikke skal ha den størrelsen videre?
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2015 VW e-Golf   |  2000 Mercedes-Benz E320T 4Matic

thomala

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #22 på: torsdag 21. mars 2019, klokken 18:46 »
Ja, måtte det.
Men det betyr jo også at du får med sommerdekkene og kan selge dem privat om du ikke skal ha den størrelsen videre?

Det stemmer.