Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ski i bagasjen

Startet av Lynkjapp, torsdag 24. januar 2019, klokken 20:24

« forrige - neste »

Lynkjapp

Jeg var innom Sandvika Storsenter i dag, med målebånd. Det er nemlig ett mål jeg ikke har kunnet google meg frem til så da måtte jeg benytte anledningen når utstillingsbilen var i nærheten. På youtube finner man folk som har målt lengden på bagasjerommet og bredden på det smaleste stedet mellom hjulene.

Det jeg var på jakt etter var diagonalen fra et av de bakre hjørnene og frem til så vidt ved siden av forsetene, for å se om man kan felle det ene baksetet og legge skiene diagonalt bak i bilen uten å måtte skrape opp midtkonsollen eller risikere å få skiene i skjermen ved en bråbrems.

Svaret er... *trommevirvel* ...rett over to meter med forsetene i en helt tilfeldig posisjon (jeg tror førersetet, som jeg siktet meg inn på, var ca to tredeler bakover, fordi jeg måtte dra det ganske langt fremover for å måle høyden på det i høyeste posisjon).

Dette betyr at konas ski som er 197 cm går inn helt uten problemer og mine på 207 cm går fint inn hvis kona kjører eller jeg legger skiene mot passasjerdøren.

Jarv!s

Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Benjichr

Strålende! Har lurt på akkurat dette! Takk for at du sjekket

S4e

Sitat fra: Benjichr på torsdag 24. januar 2019, klokken 21:55
Strålende! Har lurt på akkurat dette! Takk for at du sjekket

Med Ae så stikker skiene langt forbi forseter, så dette blir bra!
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

indianrunner70

Gode nyheter..bruk av skipose hjelper mot skraper etc..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA