Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lader 100% når den ikke skal

Startet av gruffalo, søndag 20. januar 2019, klokken 12:19

« forrige - neste »

Nuvolari

Sitat fra: Future e-tron owner på fredag 25. januar 2019, klokken 08:36
Først av alt så må avgangstidene være aktivert (kryss i avhukingsboks dersom du benytter e-styring i bilen, eller satt til ON i fra appen du eventuelt benytter. Hos meg har det alltid virket.
Et eksempel:
Avgangstid 1 er satt til 06:15 hver ukedag, med klimaregulering og lading. Nedre ladegrense satt til 80 % og Øvre ladegrense satt til 90 %. Nå jeg da parkerer bilen hjemme på fredag ettermiddag, lader bilen umiddelbart til 80 %. Dersom jeg skal benytte bilen i løpet av helgen, vet jeg at jeg har 80 % kapasitet. De siste 10 % opp til 90 % blir ikke tilført batteriet før det nærmer seg avgang mandagsmorgen klokken 06:15. Benytter jeg bilen flere ganger i løpet av helgen, og kopler til laderen etter hver tur, lader den alltid opp igjen til kun 80 %.


Sent from my iPad using Tapatalk

Dette er helt korrekt og jeg bruker det på identisk måte.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Håvar

Så rart, jeg har like innstillinger bare 50% i stedet for 80 på nedre grense. Hvilken innstilling bruker dere forresten på ladested?
"Lading", "klimaregulering" eller "lading og klimaregulering". Her har jeg huket av for "lading".

Tidsrom for nattstrøm er "off"
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Pitil

Lading og klimaregulering, da jeg vil både lade og ha varm bil.
Nattstrøm AV


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tidligere:
Audi 100 Avant 2,3 E Quattro 1991 mod
Audi A6 Avant 2,4 Quattro 1999 mod
Audi A6 allroad 2,7 tdi 2011 mod
e-Golf 2018
Audi e-tron 50 Advanced Business++
Har nå:
Tesla model Y

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA