Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elon Musk i Oslo nå. Service Review.

Startet av Motorwatt, lørdag 09. februar 2019, klokken 15:19

« forrige - neste »

sfinxern

Nå er jo klimautslippene fra transportsektoren lavt globalt sett. Den ligger vel på rundt 15%, mens klimautslippene fra agrikultur (dyreproduksjon og biproduktur) ligger opp over 40%.

Men sistnevnte er det ingen politikere som vil ta i med ildtang en gang. Det blir jo ramaskrik i lille Norge fra bøndene bare man ønsker at ulvene skal få gå fritt... hva hadde skjedd hvis man hadde kuttet dyreproduksjonen...

2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Sjøhyene

Sitat fra: 1000kwh på torsdag 14. februar 2019, klokken 07:34
Hvis du hadde sett på ditt forbruk kontra de som bruke minst, så ville du skjønt at det overhodet ikke er overbefolkning som er problemet, men en grov ulikhet i forbruk av dritt (mat, energi, landområder osv)..

Å tro at at færre fødsler skal gjøre noe som helst er bare latterlig uvitenhet. Japan har et kjempeproblem fordi folk får for lite barn.

Det blir bare gamlinger igjen på denne jordkloden. Det blir ikke spesielt enkelt å håndtere for fremtidige generasjoner.

Helt riktig. Hverken tilgang på energi eller mat er overhodet noe problem om man våger å tenke litt annerledes. Man kan kan bruke en liten brøkdel av dagens ørkener, som uansett ikke brukes til noe, til å generere solenergi. Pluss vind vann, og litt gass som buffer (fram til batterier er blitt billige/vanlige nok), så er energi løst.
Kjøtt forbruket må kuttes kraftig, men det handler mest om vaner, da det allerede er flere fullgode alternativer mtp smak og ernæring. Båt og fly må pushes over på el og hydrogen, med mye pisk og gulrot.
Alt er 100% løsbart om nok mennesker vil.

Det positive er at det virker som mange av dagens unge tenker på disse tingene, og kanskje er det bare logisk da det er de som også vil måtte slite med det.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

...

Sitat fra: Knut Erling Øen på onsdag 13. februar 2019, klokken 19:11
Litt off topic...men føler det passer med et Greta Thunberg sitat:

"You say you love your children above all else and yet, you're stealing their future in front of their very eyes."
Kan kanskje være verdt å sjekke historien bak denne jenta og hvordan hun er blitt brukt i en nøye planlagt og regissert kampanje...

https://www.svd.se/hans-bolag-anvande-greta-thunberg-som-dragplaster--drog-in-10-miljoner

hELgenen

Sitat fra: sfinxern på torsdag 14. februar 2019, klokken 08:16
Nå er jo klimautslippene fra transportsektoren lavt globalt sett. Den ligger vel på rundt 15%, mens klimautslippene fra agrikultur (dyreproduksjon og biproduktur) ligger opp over 40%.

Men sistnevnte er det ingen politikere som vil ta i med ildtang en gang. Det blir jo ramaskrik i lille Norge fra bøndene bare man ønsker at ulvene skal få gå fritt... hva hadde skjedd hvis man hadde kuttet dyreproduksjonen...

Tja..det hadde nok blitt færre mennesker på denne planeten om alle skulle prøve å leve som veganere

DagfinnN

Sitat fra: hELgenen på torsdag 14. februar 2019, klokken 18:39
Tja..det hadde nok blitt færre mennesker på denne planeten om alle skulle prøve å leve som veganere
Veganere er å dra det litt langt, men dessverre blir det nok adskillig færre mennesker på jorda om 100 - 200 år. Politikere som Carl Ivar og Donald ødelegger....
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

emurof

Sitat fra: hELgenen på søndag 10. februar 2019, klokken 16:38
Noen tenker på mannen som en gud eller rockestjerne

https://www.dn.no/motor/tesla/bil/ola-elvestuen/elon-musk-i-norge-etter-service-trobbel/2-1-539966

"Jeg er her for å takke Elon Musk for bilen jeg har fått, sier Fernardo Antunes til DN."

Personlig synes jeg det er litt drøyt med slik personkult - vil jo anta an mannen betalte for bilen...
Det er jo Elon som skulle takke her......Faktisk skulle han unnskylde for alle problemer....

Han er jo en slags "rockestjerne". Skal ikke fans av rockestjerner heller få beundre rockerne de har betalt for å gå på konsert hos, fordi de betalte for konserten?

Merkelig logikk.

emurof

Sitat fra: alda på onsdag 13. februar 2019, klokken 14:42
Han bør oxå vurdere å sende ett stort tack till Norska staten som låter honom köpa bilen helt moms- och avgiftsfritt - ganska utrolig egentlig i avgiftslandet Norge...

Da kan jo den norske stat sende en stor takk til Musk som endelig produserte attraktive elbiler som folk ønsker å kjøpe, og som har bidratt til å gjøre luften renere lokalt, og vil bidra til å redusere CO2-utslippene i tillegg.

emurof

#37
Sitat fra: ... på torsdag 14. februar 2019, klokken 17:15
Sitat fra: Knut Erling Øen på onsdag 13. februar 2019, klokken 19:11
Litt off topic...men føler det passer med et Greta Thunberg sitat:

"You say you love your children above all else and yet, you're stealing their future in front of their very eyes."
Kan kanskje være verdt å sjekke historien bak denne jenta og hvordan hun er blitt brukt i en nøye planlagt og regissert kampanje...

https://www.svd.se/hans-bolag-anvande-greta-thunberg-som-dragplaster--drog-in-10-miljoner

Artikkelen er bak betalingsmur. Hva er historien bak jenta, og hva har det at hun eventuelt er "brukt" med saken å gjøre? Skal jenta få skylden for at noen har brukt henne, og blir budskapet hennes mindre sant av at noen har brukt henne?

Hvis dette er et forsøk fra deg å smusskaste denne jenta så synes jeg det er direkte skammelig. Tenk at voksne folk sitter på et forum og rakker ned på en ung dame som gjør det hun kan for å sikre fremtiden. Jeg har ikke ord.

Sandvika

Sitat fra: emurof på lørdag 16. februar 2019, klokken 11:45
Sitat fra: hELgenen på søndag 10. februar 2019, klokken 16:38
Noen tenker på mannen som en gud eller rockestjerne

https://www.dn.no/motor/tesla/bil/ola-elvestuen/elon-musk-i-norge-etter-service-trobbel/2-1-539966

"Jeg er her for å takke Elon Musk for bilen jeg har fått, sier Fernardo Antunes til DN."

Personlig synes jeg det er litt drøyt med slik personkult - vil jo anta an mannen betalte for bilen...
Det er jo Elon som skulle takke her......Faktisk skulle han unnskylde for alle problemer....

Han er jo en slags "rockestjerne". Skal ikke fans av rockestjerner heller få beundre rockerne de har betalt for å gå på konsert hos, fordi de betalte for konserten?

Merkelig logikk.

Om du setter likhetstegn mellom en forretningsmann og en underholdningsartist så setter jeg likehetstegn mellom deg og en Belieber.  8)

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emurof

Sitat fra: Sandvika på lørdag 16. februar 2019, klokken 17:16
Sitat fra: emurof på lørdag 16. februar 2019, klokken 11:45
Sitat fra: hELgenen på søndag 10. februar 2019, klokken 16:38
Noen tenker på mannen som en gud eller rockestjerne

https://www.dn.no/motor/tesla/bil/ola-elvestuen/elon-musk-i-norge-etter-service-trobbel/2-1-539966

"Jeg er her for å takke Elon Musk for bilen jeg har fått, sier Fernardo Antunes til DN."

Personlig synes jeg det er litt drøyt med slik personkult - vil jo anta an mannen betalte for bilen...
Det er jo Elon som skulle takke her......Faktisk skulle han unnskylde for alle problemer....

Han er jo en slags "rockestjerne". Skal ikke fans av rockestjerner heller få beundre rockerne de har betalt for å gå på konsert hos, fordi de betalte for konserten?

Merkelig logikk.

Om du setter likhetstegn mellom en forretningsmann og en underholdningsartist så setter jeg likehetstegn mellom deg og en Belieber.  8)

De er begge "forretningsmenn" som leverer en tjeneste eller vare.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA