Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

norsk konfigurator og prisliste er oppe

Startet av hemi, torsdag 24. januar 2019, klokken 13:06

« forrige - neste »

hemi

Sitat fra: niknox på torsdag 24. januar 2019, klokken 20:14
Selger reservasjon 22x, 20 000, eller bud, ta kontakt på pm.

Er det ikke bare å få tilbake penger fra audi? så.. får du jo 20k :p

Har lavere nr enn deg, men har også innsett det har 0 verdi for flipping, ikke at det noen gang har vært planen.

ktiller

Synes pakkene er greie med fornuftig tilvalg!
Det store spørsmålet mitt er om jeg skal velge virituelle speil. Kult å få noen argumenter for og imot på dette.

zbk

For: Redusert vindstøy og litt kult
Mot: Krever refokusering å se på skjerm, uvant plassering av "speil" i forhold til alle andre biler, virket litt lyssvak i visningsbilen (men ikke sikkert det merkes i utemiljø), føltes små.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Orbit

For: 15 cm smalere bil; en fordel i trange gater eller ved inn/utkøring av garasjer (for dem det er aktuelt for). Bredde inkl speilkamera på e-tron bare 1 cm mer enn i3 (med vanlige speil)!
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

kodax

Sitat fra: Orbit på fredag 25. januar 2019, klokken 07:54
For: 15 cm smalere bil; en fordel i trange gater eller ved inn/utkøring av garasjer (for dem det er aktuelt for). Bredde inkl speilkamera på e-tron bare 1 cm mer enn i3 (med vanlige speil)!
Jeg ser at den er 2043 med virtuelle speil, noen som vet hvor bred den er med vanlige speil?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Kåre Knatten


Orbit

Nå kan det også bygges i Tyskland. De har fått mer fleksibilitet, sannsynligvis tilsvarende hva forhandler må gjøre manuelt for oss:
https://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/tron/audi-e-tron/linien-pakete.html

De har ikke de samme utstyrpakkene, men binderinger på tvers av utstyr er nok det samme.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Øyvind.h

Sitat fra: ktiller på torsdag 24. januar 2019, klokken 23:42
Synes pakkene er greie med fornuftig tilvalg!
Det store spørsmålet mitt er om jeg skal velge virituelle speil. Kult å få noen argumenter for og imot på dette.
Ville droppet det. Feil vinkel, feil fokus, ofte må blindsone sjekkes uansett og dermed må du se til siden og bakover, ikke nedover.
Kjører du steder hvor speil er i faresonen er det stor fare for karosseriskader.

Eneste fordelen jeg kan se er noe redusert luftmotstand på motorvei.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

TRONVAT

Fikk telefon at nå er det klart for å konfigurer har ikke tenk å ha noen pakker så det var lite som en kunne legge inn. Ønsket svart optik men fikk beskjed om at da må en velge Advance Plus dette er uaktuelt. Da er spørsmål om en skal vente og se om en får flere valg senere.

opheim

Sitat fra: kodax på torsdag 24. januar 2019, klokken 16:20
Jeg har lyst på trådløs Apple Carplay, men "Audi smart phone interface" er vel bare med USB-tilkobling?

Dette er litt uklart. I brukermanualen for e-tron omtales det også trådløs Carplay, noe et fåtall biler i dag støtter (BMW + et par til), så det kan tyde på at e-tron faktisk også vil støtte det trådløst. Det står en stjerne om at det trådløs Carplay ikke er tilgjengelig i alle land, så det gjenstår å se. Det å ha trådløs lader men være avhengig av kabel for å bruke Carplay er jo toppen av meningsløshet, men det er slik i flere Audier i dag. Får håpe Norge er et av de landene som får det trådløst i e-tron, ser ingen grunn til at vi ikke skal få det ut fra regulatoriske begrensninger i hvert fall.

Apple lanserte trådløs Carplay en god stund etter at kablet Carplay kom, så det er forklaringen på at de fleste biler med Carplay-støtte til nå krever kabel.
Hallvard McGhie Opheim
'20 Audi e-tron 55 Exclusive
'16 Honda CRF1000L
'12 Nissan Leaf 24kWh (vurderes solgt)
'11 Ford Galaxy 2.0/163 tdci (solgt)

Orbit

Ser at nye A6 (i USA) har mulighet for både kablet og trådløs CarPlay. Dette er vel samme generasjon MMI som i e-tron, så vi kan håpe det også fungerer trådløst også der.
https://www.youtube.com/watch?v=YGfwC35QTr4
https://www.youtube.com/watch?v=ZpN8a2bWlho
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

thomala

Jeg har vært i kontakt med kundeservice hos Møller og spurt om dette. De sier trådløs Apple CarPlay er tilgjengelig på norske biler, også e-tron, når bilen er utstyrt med Audi smartphone interface.

oll1954

Kan sorte takrails ikke fås på Exclusive?? Hva med sorte speilhus?
Jaguar i-Pace reservert
Audi e-tron quattro reservert

Meldola

Sitat fra: oll1954 på søndag 03. februar 2019, klokken 01:19
Kan sorte takrails ikke fås på Exclusive?? Hva med sorte speilhus?

Joda, har bestilt det
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

oll1954

Med ellers "blank optikk"? Det er noen fine bilder på Audi e-tron Owners Norway som viser kombinasjonen Galaxy blå/blank optikk/sorte takrails.
Jaguar i-Pace reservert
Audi e-tron quattro reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA