Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

WLTP-rekkevidde: 364 - 415 km eller 417 - 480 km ?

Startet av t85, torsdag 06. desember 2018, klokken 18:39

« forrige - neste »

Øyvind.h

Jeg ser biltestere har påpekt vel mye plast i Etron og Bjørn fikk slitsom knirk i sin.

That said - jeg regner ikke med annet enn at Etron har mindre ulyder enn en gjennomsnittlig X, og den opplevde kvaliteten ligger sikkert høyere. Audi leverer garantert på det de er gode på. Hadde de ikke gjort det hadde den vært helt uinteressant.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

hemi

At audi har bedre kvalitet  er det vel få / ingen som betviler.

Jeg vil ha audi kvalitet, tesla rekkevidde, jaguar inspirert og kule ting.

Øyvind.h

Legg til Tesla/Jaguar ytelser. Etron er treg i dette selskapet. 0-100 på lavt 4-tall er tilstrekkelig. Nærmere 6sek er ikke raskt i dagens marked.

Blir bra med VAG lys. Det pleier de å være gode på. Og praktiske løsninger.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

hemi

Jeg må nok helt ærlig si at jeg er der at jeg nok venter til de fikser skikkelig ytelse og 0-100 futt, samt litt mer hengervekt og rekkevidde på audien. Får kjøpe noe billig tesla i mellomtiden.

Får håpe prøvekjøringen overbeviser meg om at audi er rette.

Imagine

#124
Ytelser er vel og bra, men elbil er elbil og der er det så sømløst at selv i3 er kjapp nok.
Skal man ha skikkelig bilopplevelse så holder ikke en Model S P100D selv om den gjør 0-100 på 2,5 (?).

Poenget er at ytelser alene er ikke alt, det er hvordan ytelsene leveres som skaper glede. Aldri feil med masse akselerasjon, men i en elbil ser jeg faktisk ikke poenget med 0-100 på bedre enn 5-6 sekunder.
Om man skal kjøre på bane eller kjøre fra alle ut av ethvert lyskryss så er ytelser viktig, men i en komfortbil holder det med 0-100 på 5,7. Det er tross alt omtrent samme 0-100 tid som en BMW 750xi eller Mercedes S500 i forrige utgave gjorde. Om man ikke brydde seg om penger kunne man velge S 65 AMG, men what's the point. Ytelser bør passe til bilen, og hvordan kjøreopplevelsen er. E-tron er en komfortbil.

hemi

du forsvarer bare e-tron kjøpet og at den er slowmo :p

Dvs det kan hende den er raskere 0-100, ingen har jo fått publisere tall enda


Crown

Sitat fra: hemi på lørdag 02. februar 2019, klokken 22:46
du forsvarer bare e-tron kjøpet og at den er slowmo :p

Sikker på at det ikke er du som trekker frem det eneste Tesla er virkelig premium på og lar det bli det viktigste argumentet for et bilkjøp? Hva bruker du 1-2 sekunder raskere 0-100 tid til i det daglige da? Å kalle en familiebil med rett over 5s 0-100 tid for slowmo er det teiteste jeg har hørt i dag, egentlig :-D
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Øyvind.h

Sitat fra: hemi på lørdag 02. februar 2019, klokken 22:46
du forsvarer bare e-tron kjøpet og at den er slowmo :p

Dvs det kan hende den er raskere 0-100, ingen har jo fått publisere tall enda

For min del kiler det ikke i magen før vi er på lave 4 sek. Alt på 5 og over er for svakt til at det er spennende. Inkludert X90D`en jeg har nå.

Tesla-latteren er jo godt kjent. Den henger sammen med rå momentene ytelser. YouTube er en god kilde for å se folk i hysterisk latter pga aks.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

hemi

Sitat fra: Crown på lørdag 02. februar 2019, klokken 22:56

Sikker på at det ikke er du som trekker frem det eneste Tesla er virkelig premium på og lar det bli det viktigste argumentet for et bilkjøp? Hva bruker du 1-2 sekunder raskere 0-100 tid til i det daglige da? Å kalle en familiebil med rett over 5s 0-100 tid for slowmo er det teiteste jeg har hørt i dag, egentlig :-D

Jeg vet hva annet Imagine har av biler siden vi er venner og har kjent hverandre siden.. hmm ungdomsskolen? :D Desverre er det litt mer enn noen få år siden. 
Han favoriserer raske biler, og selv billige vinterbilen han sladder rundt med, er raskere 0-100, og den er 20 år!

Ingenting på tesla er premium ;)

Solgte nylig en 10 år gammel amerikansk SUV, den har jo 0-100 tider oppgitt tilsvarende e-tron uten sport mode, og da er det litt flaut.

Jeg har <200 nr på reservasjon, og husker hva vi ble lovet, derfor litt bitter og muggen, gledet meg i så mange år.

kodax

Dere er jo en gjeng dragqueens:) For min del må den må gjerne bruke 10 sekunder på 0-100.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Imagine

#130
Sitat fra: hemi på lørdag 02. februar 2019, klokken 22:46
du forsvarer bare e-tron kjøpet og at den er slowmo :p

Dvs det kan hende den er raskere 0-100, ingen har jo fått publisere tall enda

Hehe jepp, må jo stå for valget jeg har tatt :-)

Men komfortbil er komfortbil. E-tron er komfortbil.
Om den etronen gjør 0-100 i praksis på 6,3 eller 5,4 har ikke så mye å si. Ikke spesielt raskt, men mer enn kvikt nok i en slik tung komfortbil.
Samtlige teslaer er raskere uansett. Så er ikke noe poeng å kjøre annet enn mykt og komfortabelt. Elbiler i denne klassen akselererer såpass raskt og sømløst at akselerasjon er et av de minste utfordringene enten det er etron, i-pace eller model x. I betydelig mindre, mer sportslige og stivere model 3 er akselerasjon et større poeng å ha.

Forresten:
Når e-tron S (e-tron 70?) kommer med levering i sent 2020 så kan man vurdere å bytte til den, men den vil bli dyrere pga mer effekt. Et mer interessant spørsmål er om den faktisk vil ha større batteri (tvilsomt). Da kan den kanskje være verdt å oppgradere til, men om rekkevidden blir den samme eller kortere, bare med bedre ytelser ser jeg ikke poenget for min del med 1 sekund raskere 0-100 og stivere fjærer med 22 tommers ineffektive felger.

olavxxx

Sitat fra: kodax på lørdag 02. februar 2019, klokken 23:16
Dere er jo en gjeng dragqueens:) For min del må den må gjerne bruke 10 sekunder på 0-100.
Anbefaler deg å ta et google bildesøk på dragqueens, tror du mente noe annet :P

kodax

Sitat fra: olavxxx på søndag 03. februar 2019, klokken 19:20
Sitat fra: kodax på lørdag 02. februar 2019, klokken 23:16
Dere er jo en gjeng dragqueens:) For min del må den må gjerne bruke 10 sekunder på 0-100.
Anbefaler deg å ta et google bildesøk på dragqueens, tror du mente noe annet :P
I know, syns det allikevel passet, de fleste her er nok ikke profesjonelle drag-racere;)
(Forøvrig er det en artig app for oss seilere med samme navn:)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

hemi


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA