Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Får alle som skriver kontrakt beskjed om forventet leveringstidspunkt?

Startet av kodax, tirsdag 29. januar 2019, klokken 14:41

« forrige - neste »

Kåre Knatten

Grunn for glidende levering, er at hvis en med lavere nummer skriver kontrakt før bilen er satt i produksjon, vil bestillingen skli inn foran en med høyere nummer. En ren takling på banen.

Pedd84

Kønummer 12XX, advanced plus levering juni/juli. Dog en veldig usikker selger, jeg antar at de ikke er helt trygge på leveringene.

mbh

Dette var den mest useriøse kontrakten jeg har inngått i mitt liv. Alle forpliktelser og all usikkerhet ligger på meg. Jeg har undertegnet på å betale for noe jeg ikke helt VET hva er, når jeg eventuelt får, og må også kanskje godta prisøkning på inntil 6%. Kontrakten er heller ikke oppsigelig fra min side. #Dustete!

Pedd84

Sitat fra: mbh på fredag 01. februar 2019, klokken 21:33
Dette var den mest useriøse kontrakten jeg har inngått i mitt liv. Alle forpliktelser og all usikkerhet ligger på meg. Jeg har undertegnet på å betale for noe jeg ikke helt VET hva er, når jeg eventuelt får, og må også kanskje godta prisøkning på inntil 6%. Kontrakten er heller ikke oppsigelig fra min side. #Dustete!

Du må kanskje godta en prisøkning på 6%, det kan vel ikke stemme? Andre med samme oppfatning?

Amatøren

Man må ikke signere før man vet hva man får.

Fritt valg, men da har ikke reservasjonen samme verdi og ikke tidlig levering.  ;D
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

LFC

Jeg hadde ikke bekymret meg for kontrakten. Videresalg hvis du ikke skal ha bilen er sikkert som fot i hose og du går sikkert i pluss.
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

e-tron 2018

Er ikkje inntil 6% ein standard i kontrakten ved bestilling av nybil? Var det på kontrakten eg hadde på Q3 i 2014.

TerjeV

Har ikke kønummer (forhåndsreservert) og fikk antatt levering uke 34 og seneste levering uke 52.
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

kodax

Sitat fra: e-tron 2018 på lørdag 02. februar 2019, klokken 09:52
Er ikkje inntil 6% ein standard i kontrakten ved bestilling av nybil? Var det på kontrakten eg hadde på Q3 i 2014.
Siden en prisøkning typisk her kommer fordi krona blir mindre verdt ift euro, får man da også billigere pris dersom krona styrker seg, eller sitter selger/importør igjen med gevinst?
Hva ligger i "særskilte spesifikasjoner"? Regner med at det er spesialbestillinger utenom valgene i prislisten?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Pneg

Sitat fra: TerjeV på lørdag 02. februar 2019, klokken 12:05
Har ikke kønummer (forhåndsreservert) og fikk antatt levering uke 34 og seneste levering uke 52.
Det var da litt av et slingringsmonn.. har en sen reservasjon, tynet selger for og få bil så tidlig så mulig. November mente han var realistisk.
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

TerjeV

Sitat fra: Pneg på lørdag 02. februar 2019, klokken 17:12
Sitat fra: TerjeV på lørdag 02. februar 2019, klokken 12:05
Har ikke kønummer (forhåndsreservert) og fikk antatt levering uke 34 og seneste levering uke 52.
Det var da litt av et slingringsmonn.. har en sen reservasjon, tynet selger for og få bil så tidlig så mulig. November mente han var realistisk.

Ja jeg forventer at uke 34 kan skli litt, men seneste levering uke 52 er en betingelse jeg satte for å bestille. Blir det senere kan jeg bryte kontrakten....
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA