Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

‘’Snøryddeverktøy’’ fra Biltema gis bort grunnet magesår og kort lunte

Startet av elekTrond, fredag 01. februar 2019, klokken 22:56

« forrige - neste »

elekTrond

Hva har dette med elbil å gjøre? Vel, les videre. Kan hende hen ønsker seg batteridrevet snøfreser?  :laugh:

Sitat''Snøryddeverktøy'' fra Biltema gis bort grunnet magesår og kort lunte

   

Advarsel. Denne teksten inneholder ord og utrykk som noen i 2019 kan finne støtende.

Vel, hvor skal jeg begynne. Velkommen mandag, velkommen store mengder snø. Jeg er absolutt en person som er glad i snø og vinter men når det hele begynner med at 4hjulstrekker'n må settes i lavserie med alle sperrer på for å komme seg ut av gårdsplassen hjemmefra. Du må sloss med igjen-isete vindusviskere og slalåmkjøring mellom utenlandsregistrerte en-akslede trekkvogner med politieskorte opp det vi nordmenn kaller en nedoverbakke. Og ikke nok med lastebilene må du i tillegg irritere deg over disse nye kortdistanse bilene med teknologi fra 1870 som overhode ikke er laget for noe under 5 varmegrader. (Elbiler, for deg som ikke skjønte det) Og når du vet du han en gravid kone hjemme som ikke får lov av helsenorge å løfte en finger fordi hun ikke skal skade vårt tilskudd til skolesystemet.

Tanken på hva som venter når du kommer hjem. En gårdsplass full av snø og en jobb som må gjøres. I ren desperasjon blir det da kjøpt inn det våre svenske megavarehusvenner kaller et snøryddeverktøy. For å si det enkelt. Ikke er det et verktøy og iallfall ikke brukanes til å rydde snø med.

Designeren av denne doningen har tydeligvis aldri testen den på snø før den gikk på markedet i et land det er mørkt, kaldt og trist 6-7 mnd i året. Om du er noe særlig over 160 får du vondt i alle øvre kroppsdeler. Jeg er selv 184 og har nå fått en pukkelrygg som en kamel. Denne udugelige kreasjonen tar ikke med seg noe snø, den legger den bare under seg og du må måke 2 ganger. Den har noen hjul på undersiden jeg ikke forstår meningen med. Flerbruk? Denne saken fra Sverige er like nyttig til snørydding som den søte rosa strandspaden til din datter.

Magesåret mitt har nå blitt enda større og jeg kjenner det svir i hele kroppen av denne greia. Lunta mi ble allerede alt for kort da den latterlige metallista de har på enden klarte å rive opp skinnsetet i bilen min. Tålmodigheten min ble fort brukt opp.

Attpåtil når naboen akkurat har fått seg snøfreser og vinker så stolt til deg som en annen tulling så ser jeg ikke noen annen løsning enn å gå for en slik Honda med belter, 40-50 hk, gule varsellys, LED fjernlys og fjernkontroll hvor du kan røyke sigar mens du vinker tilbake til overnevnte nabo. Miljøvennlig? Nei! Behagelig? JA.

Denne snørydderen jeg har nevnt nå er en større vits enn hva Geir gir oss hver fredag på Radio Norge og hva regjeringen vi så frivillig har klart å velge inn klarer å levere. Det er så tragisk at jeg har ikke ord.

Og vis jeg nå mot formodning skulle velge å dra tilbake til de blåkledde vennen våre og klage, da møter jeg vel bare en stakkars ungdom som ikke har peiling eller et snev av interesse for produktene de selger. De forholder seg kun til norsk kjøpslov og ikke til god kundeservice. Enda mer irriterende er det jeg betalte denne kontant og kastet kvittering. Jeg er nemlig litt imot dette kontantfrie samfunnet vi som smått blir presset inn i.

Denne gis herved bort. Til noen som vil ha en utfordring i hverdagen samtidig som du gambler med din egen helse. (Ref. Magesår)

Du skal også få betalt. Du skal få en kopp kaffe og noe attåt om du kommer å henter den. Såpass raus skal jeg være.

Og nei. Jeg sender den ikke, jeg lever den ikke. Vis ingen vil ha den får den rett i søpla. OPPDATERING: Overnevnte nabo har nå tatt kontakt og tilbudt lån av freser. Det viser seg at det finnes snille og hjelpsomme folk her i Norge også. Troen på menneskeheten er herved tilbake!!
Kilde: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=139129040
'13 Mjau

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA