Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Automatisk Trunk (+ frunk)

Startet av kirky, tirsdag 22. januar 2019, klokken 22:51

« forrige - neste »

geirci2

Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

cmmore


Handyman

Sitat fra: RuneW på torsdag 16. mai 2019, klokken 17:49
Sitat fra: Handyman på torsdag 16. mai 2019, klokken 14:44
Sitat fra: RuneW på torsdag 16. mai 2019, klokken 14:41
Dere som har satt dere inn i dette hacket: Hva er det absolutt verste som kan skje? At frunk ikke spretter litt opp så man får fingrene under og kan løfte den opp?
Tenker du på svakere fjær eller automatisk åpning?
Fjær.
Om fjæra ryker vil ikke panseret sprette opp og du må du løfte det opp selv (sugekopp/avløpsåpner ;))
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Autowinder

#78
Sitat fra: Toalmar på søndag 12. mai 2019, klokken 11:22
La inn en bestilling i går kveld på en pakke med 3 fjærer med tykkelse på 1,2mm fra AliExpress. Blir ikke fattig om den ikke passer.
Ser den er litt kort, men skal teste først før jeg eventuelt forlenger den med en liten ring fra en nøkkelring

https://www.aliexpress.com/item/UXCELL-Hot-3PCS-LOT-1-2x10-5x46mm-Zinc-Plated-Dual-Small-Tension-Spring-with-Hook-Extension/32856900063.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.756e4c4d1nKyA2
Da har jeg testet fjæren i artikkel 59-622 fra Biltema. Kan lukke Panseret med et litt hardt trykk med flat hånd. Så ankom også 6 stk av denne over, som med 1 montert gjør at jeg kan lukke Panseret med et ganske lett trykk med flat hånd. Er usikker på om den siste gjør at det går ut over annen funksjon/sikkerhet, så får ikke bestemt meg helt :o


(Edit) Siden kona mener Frunken er for tuklete å bruke, får aliexpressfjæra bli i bilen, så ikke det argumentet står i veien. Skal nok få åpnet panser OM den mot formodning skulle ryke  ;)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Toalmar

Sitat fra: Autowinder på onsdag 29. mai 2019, klokken 12:56
Da har jeg testet fjæren i artikkel 59-622 fra Biltema. Kan lukke Panseret med et litt hardt trykk med flat hånd. Så ankom også 6 stk av denne over, som med 1 montert gjør at jeg kan lukke Panseret med et ganske lett trykk med flat hånd. Er usikker på om den siste gjør at det går ut over annen funksjon/sikkerhet, så får ikke bestemt meg helt :o
Har du eventuelt prøvd med 2 av typen fra AliExpress?
Fikk 3 stk selv i går, men har ikke hatt tid eller mulighet til å prøve montere den/de
forresten så har jeg strekt den fjære fra Biltema settet littt ved å sette ene enden i en skrustikke og dra i andre enden med en krok. Da strekker den seg og blir ikke fullt så sterk.
Her må man passe seg så man ikke strekker den for mye, da passe den ikke.
(Godt det var 2 stk i settet)
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021


Toalmar

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

Monterte disse demperene for frunk for ett par uker siden etter å ha vurdert lenge om jeg skulle gjøre det. De ble testet litt noen ganger da jeg sjekket ut fjærbytte i låsemekanismen, etter det har frunken ikke vært åpnet. Skulle åpne den i går og trykket på knappen via appen, men da spratt bare lokket opp ett par centimeter før det stoppet som med originale gassfjærer. tok tak i lokket og det kom ett lett smell fra gassfjærene før det gikk opp. Det var akkurat som gassfjærene hadde "hengt" seg.

Flere som har hatt samme opplevelse?

Må si jeg ble litt skeptisk til disse faktisk, mulig jeg går tilbake til de originale.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

bno

Sitat fra: Toalmar på onsdag 29. mai 2019, klokken 23:41
Sitat fra: bno på onsdag 29. mai 2019, klokken 23:02
Bestilte denne Prime-line fjæren som er omtrent den samme som på Amazon.

https://www.aliexpress.com/item/Prime-line-products-Spring-Compression-stainless-steel-Extension-spring-0-6mm-x-8mm-x-L-10pcs/32814452384.html?spm=a2g0s.12269583.0.0.a3cd35c3M9XSAv
Den tror jeg ikke er sterk nok dessverre. Tråd diameteren er nok for liten til at den gir deg nok kraft.
Ja det har du rett i, burde minimum vært 1,5 mm dia. tråd (Hmm noe som trenger fjærer  ;D=

geirci2

Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Toalmar

Sitat fra: Toalmar på søndag 12. mai 2019, klokken 11:22
La inn en bestilling i går kveld på en pakke med 3 fjærer med tykkelse på 1,2mm fra AliExpress. Blir ikke fattig om den ikke passer.
Ser den er litt kort, men skal teste først før jeg eventuelt forlenger den med en liten ring fra en nøkkelring

https://www.aliexpress.com/item/UXCELL-Hot-3PCS-LOT-1-2x10-5x46mm-Zinc-Plated-Dual-Small-Tension-Spring-with-Hook-Extension/32856900063.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.756e4c4d1nKyA2
Da er disse kommet i hus. Monterte1 stk for ett par dager siden og disse syntes jeg fungerer helt topp.
Kan anbefales  :+1: :) :)
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

BEA

Har også montert de nye demperne samt skiftet ut fjæren som kom med for å lette lukking av panseret. Problemet er at panseret spretter ikke opp, det blir låst opp men det må være noe som holder det igjen. Bennytter et plastkort for å få det løs og da kommer det opp. Noen som har løsningen på dette?
TM3

RuneW

Sitat fra: BEA på tirsdag 03. september 2019, klokken 13:03
Har også montert de nye demperne samt skiftet ut fjæren som kom med for å lette lukking av panseret. Problemet er at panseret spretter ikke opp, det blir låst opp men det må være noe som holder det igjen. Bennytter et plastkort for å få det løs og da kommer det opp. Noen som har løsningen på dette?

Dette er sannsynligvis fjæra som er akkurat litt for slapp. Når jeg benyttet anbefalte fjærer så gikk panseret opp 1 av 3 ganger. Løsningen ble å benytte "2 fjærer i parallel". Nå går panseret opp hver gang, men det er noe hardere å få igjen en ønskelig. En litt sterkere fjær hadde nok vært ideelt.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA