Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fått et tilbud på ny Ioniq, Er dette et godt tilbud?

Startet av Arthur Morgan, tirsdag 22. januar 2019, klokken 21:45

« forrige - neste »

Kjetil1986

Men er det egentlig en bedre pris? Legg på 10 000 for skinn, 1 000 for bagasjematte og 13 900 for vinterhjul. Da er vi på 304 800.

Prislista som ligger ute på nett oppgir jo også startpris på 254 900 + teknikkpakkke på 25 000 = 279 900 Sliter med å se hvor «rabatten» er.
Model 3 long range 2021

Balaklava

Kanskje ikke. Men er ikke nær 14 000,- for vinterhjul en ellevill pris? Og hva er bagasjeromsmatte? Om en har noe over den som er der så får en ikke brukt nettet osv eller?

Mikkey

13 900,- er ikke en ellevill pris, første forhandler jeg var hos ville ha rundt 16k for vinterhjul. Det er utrolig dyrt fra deres side, men dersom man skal kjøpe selv via en dekkforhandler kan man fort spare 5-7 tusen kroner. Endte opp med å bestille alt fra forhandler da jeg fikk ned prisen totalt på bilen og bare ville ha alt med engang istedenfor å lete selvstendig etter riktig dekk, ventiler og slikt.

Kjetil1986

Sitat fra: Sutalaus på søndag 27. januar 2019, klokken 17:07
Kanskje ikke. Men er ikke nær 14 000,- for vinterhjul en ellevill pris? Og hva er bagasjeromsmatte? Om en har noe over den som er der så får en ikke brukt nettet osv eller?

Tviler på at du får komplette vinterhjul med TMPS fra Hyundai forhandler for under 13 000,- Kanskje noen tusen mindre ved å prute på totalprisen. Bagasjeromsmatte er den gummimatta som beskytter «gulvet» i bagasjerommet  :D :+1:
Model 3 long range 2021

hansnissens

Har noen fått tilbud fra forhandler i det siste? Fikk tilbud på 312 000 for teknikkpakke med skinn i dag.

Ravis

Kjøpte import fra autorisert forhandler(Aabye Auto). 6mnd gammel, gått 4500km. Ikke skinn eller varmepumpe, men ellers "alt". Dobbelt sett hjul på alu, tectylbehandlet, Infinity, Car Play, filskifteassisent, adaptiv cruise osv. Fikk den for 217 000. De har en igjen

Balaklava

#22
Sitat fra: Ravis på mandag 13. mai 2019, klokken 07:45
Kjøpte import fra autorisert forhandler(Aabye Auto). 6mnd gammel, gått 4500km. Ikke skinn eller varmepumpe, men ellers "alt". Dobbelt sett hjul på alu, tectylbehandlet, Infinity, Car Play, filskifteassisent, adaptiv cruise osv. Fikk den for 217 000. De har en igjen

Jeg kjøpte min, paralellimportert med varmepumpe og resten av lista di for 259,-, må vel være et halvt år siden nå.
------
Syns du fikk en god pris for en så godt som ny bil, men uten varmepumpe... ville jo egentlig tro bruktprisen på min ville ligge i samme terrenget som din bil. Ville nok strukket meg etter varmepumpe til den prisen, men om rekkevidden er god nok til bruken så spiller det jo mindre rolle.

Når det er sagt, hadde aldri gitt i nærheten av 300,- for en Ioniq uansett utstyr nå som den nye modellen er rett rundt svingen.

hansnissens

Er det generelt et dumt tidspunkt å kjøpe brukt ioniq på nå? Har sett på en 2017-modell ioniq, norsk med teknikk og skinn, til 259 000,-. Vil prisene falle etter som den nye er lansert? Prisene på den nye modellen kan vel tenkes å være høyere, leveringstiden vil vel også være lengre.

Ravis

Sitat fra: Sutalaus på tirsdag 14. mai 2019, klokken 22:09
Syns du fikk en god pris for en så godt som ny bil, men uten varmepumpe... ville jo egentlig tro bruktprisen på min ville ligge i samme terrenget som din bil. Ville nok strukket meg etter varmepumpe til den prisen, men om rekkevidden er god nok til bruken så spiller det jo mindre rolle.
Kjøpte den i Mars og de med varmepumpe lå mye høyere. Rekkevidden til vårt bruk holder i massevis. Godt kjøp, synes jeg selv. Likte godt at den var antirustbehandlet. Vi hadde allerede strukket oss når vi la "såpass" på bordet siden vi kikka på e-golf med det minste batteriet, men forskjellen opp til denne kontra de eldre e-golfene var liten ift til hva vi fikk. Dyrere var aldri aktuelt

Myrknir

Sitat fra: hansnissens på tirsdag 14. mai 2019, klokken 22:46
Er det generelt et dumt tidspunkt å kjøpe brukt ioniq på nå? Har sett på en 2017-modell ioniq, norsk med teknikk og skinn, til 259 000,-. Vil prisene falle etter som den nye er lansert? Prisene på den nye modellen kan vel tenkes å være høyere, leveringstiden vil vel også være lengre.

Det kommer an på hva du kjører i dag. Du må nesten regne på om de neste 6 mnd med dagens driftsutgifter er høyere enn et potensielt pristap på bilen om du bytter i dag.
Hyundai Ioniq 2019 Aurora Silver.
Mitsubishi Outlander 2014 PHEV.

AJ82

Noen som vet om det er gode tilbud om dagen? Nærmer seg vel ny modell, men driver å vurderer ny bil til madammen...

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Myrknir

Jeg ser at Gjermundsen Bil i Vestfold har prisen 288.600 Den er Teknikk og skinn.
Hyundai Ioniq 2019 Aurora Silver.
Mitsubishi Outlander 2014 PHEV.

Carl Anton Stenling

Kjøpte nettopp fra Aaby Auto Ioniq med teknikkpakke og vinterhjul til kr 289.900 ferdig på veien. Det tenker jeg er et godt tilbud.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

gimo

Vel, ser BirgerNH har tilbud på ny Teknikk, Skinn til 269.000 nå. De skriver at det er pga nyåpning på Gardermoen men personlig tenker jeg det er pga inntog av ny modell...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA