Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fått et tilbud på ny Ioniq, Er dette et godt tilbud?

Startet av Arthur Morgan, tirsdag 22. januar 2019, klokken 21:45

« forrige - neste »

Arthur Morgan

Hei alle sammen.
Jeg har innhentet tilbud på ny IONIQ Electric. 

Hyundai IONIQ Electric Teknikkpakke med skinn 120 Hk
Frakt/Klargjøring/Reg.omkost. 
Metallic lakk (valgfri) inkludert
16" HMN FELG/CONTINENTAL 6 PIGGFRITT

Total sum på 300.000.
Er dette er godt tilbud?
Er det noen som har fått noe bedre pris?



geirarne

Akkurat samme pris som fruen fikk, forhandler i Trøndelag.
Brukte ikke mye tid på forhandling, men var vel et par-tre lapper ned ift første utkast.

Arthur Morgan

#2
Sitat fra: geirarne på tirsdag 22. januar 2019, klokken 21:49
Akkurat samme pris som fruen fikk, forhandler i Trøndelag.
Brukte ikke mye tid på forhandling, men var vel et par-tre lapper ned ift første utkast.

Ok, må jo være mulig og få gått ned litt mer, sjekka finn.no, der ser jeg et firma selger helt nye vinterdekk til ioniq til en rimeligere sum, forskjelige størrelser og dekk og velge på, ikke avhengig at det er CONTINENTAL dekk, 

https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=110270660

Zimon

Ikke så ille pris, men husk at du får momsfritak på bil + tilbehør på det du skriver kontrakt på. Kjøper du dekk/felger etc utenfor så må du momse av det. Så er jo bare å vurdere pris på dekk med i bilsalget vs å kjøpe selv utenfor kontrakten.

Sørg også for å få med ladestasjon og annet i kontrakten om du tar dette vi selger, men sjekk gjerne pris og annet via andre butikker slik at du finner det du vil ha.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Mikkey

Hei,

Det er et bra tilbud. Fikk akkurat det samme etter en del pruting. Sjekk eventuelt om du får med matter, kanskje du også kan prute litt mer på en vegglader hvis du skal ha en slik hjemme. Etter å ha undersøkt så har jeg ikke sett noen med lavere pris enn dette for fullpakke (uten soltak). Jeg har et par kompiser som kjøpte for 307.000 og 305.000kr. Har de sagt noe mer om leveringstid på din bil?

Kjetil1986

Som andre sier her; dette er et bra tilbud. Kjøpte selv for 300.000,- med teknikk, skinn, vinterhjul, metallic samt bagasjeromsmatte. Er tilbudet ditt med bagasjeromsmatte?

Anbefaler deg å kjøpe vinterhjul selv utenom forhandler. Her kan du lett spare 5000-8000 tusen avhengig av pris du får på vinterhjul av forhandler. Hva skal forhandleren din ha for komplette vinterhjul? 13900? 15900?
Model 3 long range 2021

imens

Virker som en god pris. Betaler selv rett under 305.000,- for min hos merkeforhandler i Bergen. Teknikk, skinn og piggfri vinterdekk.
2019 Hyundai Ioniq electric, Intense Blue, teknikk, skinn og soltak.

Skeptikeren

Betaler 303 med teknikk, metallic, vinterhjul, skvettlapper, gummimatter, bagasjeromsmatte og folie på fanger.

EV-FTW

#8
Ser Mobile kjører kampanje med rask levering. 279 990 for teknikk utgave. Legg på 13000 for vinterdekk, så er du på 293 000. Litt matter og stæsj og en ender på ca 300 000.

Så tenker du har fått en grei pris.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Myrknir

Betalte 305.000 for full pakke. (Teknikk, skinn, metallic lakk, takluke og vinterdekk). Ventetid ca 9 mnd.
Hyundai Ioniq 2019 Aurora Silver.
Mitsubishi Outlander 2014 PHEV.

tilfELdig

Jeg har også fått tilbud for tilsv. bilpakke, men med litt høyere pris.
Tilbudet inkluderer tectylbehandling og 2 stk. ladekabler.
Lurer på om tectylbehandling er også en del av tilbudet dere har fått, dvs. at det er standard for nye biler?
Er ikke 2 stk. ladekabler inkludert uansett ?

Takker !  :+1:

Myrknir

Min fikk tectylbehandling og en lakkbehandling som jeg ikke husker navnet på.
Hyundai Ioniq 2019 Aurora Silver.
Mitsubishi Outlander 2014 PHEV.

Kjetil1986

Både tectylbehandling og to ladekabler er standard på alle ioniq som blir utlevert. Lakkbehandling er ekstra.
Model 3 long range 2021

biggern

Kan lønne seg å ta med ekstra støy isolerende tectyl behandling i hjul brønnene. Demper hjul støy. Eller minst støyende dekk.

Balaklava

Skal du spare noe så må du droppe teknikkpakka og "norsk bil" og kjøpe nyimport fra forhandler.

De fra Nederland lå på 250-60 og deromkring for en måned eller så siden, uten teknikkpakke, med varmepumpe. Men da er du uten skinn, elektriske seter, varmeseter- og ratt, samt foldbare speil, parkeringsensorer foran, blindsonevarsler og noe andre greier. Men fortsatt veldig mye utstyr. Alle de "store" og viktige tingene har bilen i basisversjonen.

Det er imponerende mye bil for pengene :-)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA