Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Trådløs ladeplate til bilen. Skal du ha?

Startet av Vesel, tirsdag 22. januar 2019, klokken 20:33

« forrige - neste »

alibaba

Sitat fra: Autowinder på onsdag 05. juni 2019, klokken 08:36
Sitat fra: alibaba på tirsdag 04. juni 2019, klokken 13:31
Jeg prøvde å bestille nå, men US only ser det ut til enda. Tenker at jeg heller betaler noen få kr mer for en "original" en enn noe Kina jalla som går til helvete etter to mnd.
Så du mener Nomad sin eller den Tesla selger er laget annet sted enn i Kina? Neppe.
Ikke er det mye løse deler i den heller, så når en kan bytte 4-5 ganger for samme prisen, ser jeg klart hvorfor noen går for et annet produkt til 225,- levert i postkassa på 14 dager.

Er nok laget i Kina den og ja som det meste annet. Men du har Kina og så har du Kina.. Iphone er vel og laget i Kina, men vil ikke akkurat sammenligne det med alt som blir laget i Kina for det om.

Noen få hundrelapper ekstra som denne koster er det verdt kontra irritasjonsmomentet med å bytte ut en faulty en annenhver mnd.

Om denne failer så er det litt lettere å bare hente en ny en kontra kjøpe en ny fra Aliexpress.

Har forøvrig kjøpt veldig mye rart fra Aliexpress, men alt til sitt bruk. MicroUSB kabler feks kjøper jeg endel av derifra, men da i bulk på 20-30stk i slengen siden de koster type 2kr pr stk og bare kan pælmes når de slutter å virke etter 3 uker
TM3P

Autowinder

#76
Sitat fra: alibaba på onsdag 05. juni 2019, klokken 10:12
Sitat fra: Autowinder på onsdag 05. juni 2019, klokken 08:36
Sitat fra: alibaba på tirsdag 04. juni 2019, klokken 13:31
Jeg prøvde å bestille nå, men US only ser det ut til enda. Tenker at jeg heller betaler noen få kr mer for en "original" en enn noe Kina jalla som går til helvete etter to mnd.
Så du mener Nomad sin eller den Tesla selger er laget annet sted enn i Kina? Neppe.
Ikke er det mye løse deler i den heller, så når en kan bytte 4-5 ganger for samme prisen, ser jeg klart hvorfor noen går for et annet produkt til 225,- levert i postkassa på 14 dager.

Er nok laget i Kina den og ja som det meste annet. Men du har Kina og så har du Kina.. Iphone er vel og laget i Kina, men vil ikke akkurat sammenligne det med alt som blir laget i Kina for det om.

Noen få hundrelapper ekstra som denne koster er det verdt kontra irritasjonsmomentet med å bytte ut en faulty en annenhver mnd.

Om denne failer så er det litt lettere å bare hente en ny en kontra kjøpe en ny fra Aliexpress.

Har forøvrig kjøpt veldig mye rart fra Aliexpress, men alt til sitt bruk. MicroUSB kabler feks kjøper jeg endel av derifra, men da i bulk på 20-30stk i slengen siden de koster type 2kr pr stk og bare kan pælmes når de slutter å virke etter 3 uker
Har du noe som dokumenterer den påstanden utover erfaringen med microUSB?

Jeg har handlet en god del fra Kina via ebay og Aliexpress, men har tilgode å få produkter som ikke virker eller har sluttet å virke.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

alibaba

Sitat fra: Autowinder på onsdag 05. juni 2019, klokken 11:54
Sitat fra: alibaba på onsdag 05. juni 2019, klokken 10:12
Sitat fra: Autowinder på onsdag 05. juni 2019, klokken 08:36
Sitat fra: alibaba på tirsdag 04. juni 2019, klokken 13:31
Jeg prøvde å bestille nå, men US only ser det ut til enda. Tenker at jeg heller betaler noen få kr mer for en "original" en enn noe Kina jalla som går til helvete etter to mnd.
Så du mener Nomad sin eller den Tesla selger er laget annet sted enn i Kina? Neppe.
Ikke er det mye løse deler i den heller, så når en kan bytte 4-5 ganger for samme prisen, ser jeg klart hvorfor noen går for et annet produkt til 225,- levert i postkassa på 14 dager.

Er nok laget i Kina den og ja som det meste annet. Men du har Kina og så har du Kina.. Iphone er vel og laget i Kina, men vil ikke akkurat sammenligne det med alt som blir laget i Kina for det om.

Noen få hundrelapper ekstra som denne koster er det verdt kontra irritasjonsmomentet med å bytte ut en faulty en annenhver mnd.

Om denne failer så er det litt lettere å bare hente en ny en kontra kjøpe en ny fra Aliexpress.

Har forøvrig kjøpt veldig mye rart fra Aliexpress, men alt til sitt bruk. MicroUSB kabler feks kjøper jeg endel av derifra, men da i bulk på 20-30stk i slengen siden de koster type 2kr pr stk og bare kan pælmes når de slutter å virke etter 3 uker
Har du noe som dokumenterer den påstanden utover erfaringen med microUSB?

Jeg har handlet en god del fra Kina via ebay og Aliexpress, men har tilgode å få produkter som ikke virker eller har sluttet å virke.

Trenger ikke dokumentere noe som helst jeg for å velge å kjøpe ladeplate fra Tesla kontra Aliexpress eller lign.
Håper du ikke mister nattesøvnen din for at jeg flesker til å bruker 600kr mer for en ladeplate levert av Tesla..
TM3P

ryback

Jeg kjøpte en trådløs lader på jula til 99 kroner som jeg tenker jeg skal dissekere og lime fast innmaten til den gummimatta som fulgte med bilen.

bno

#80
Kjøpte Jade versjon II denne kan man lade også horisonalt og som bl.a gir mulighet for å bruke Waze på en rasjoell måte. Poeng: Kunne lade trådløst horisonalt er en fordel med Jade.

Autowinder

Sitat fra: alibaba på onsdag 05. juni 2019, klokken 12:16
Sitat fra: Autowinder på onsdag 05. juni 2019, klokken 11:54
Sitat fra: alibaba på onsdag 05. juni 2019, klokken 10:12
Sitat fra: Autowinder på onsdag 05. juni 2019, klokken 08:36
Sitat fra: alibaba på tirsdag 04. juni 2019, klokken 13:31
Jeg prøvde å bestille nå, men US only ser det ut til enda. Tenker at jeg heller betaler noen få kr mer for en "original" en enn noe Kina jalla som går til helvete etter to mnd.

Så du mener Nomad sin eller den Tesla selger er laget annet sted enn i Kina? Neppe.
Ikke er det mye løse deler i den heller, så når en kan bytte 4-5 ganger for samme prisen, ser jeg klart hvorfor noen går for et annet produkt til 225,- levert i postkassa på 14 dager.


Er nok laget i Kina den og ja som det meste annet. Men du har Kina og så har du Kina.. Iphone er vel og laget i Kina, men vil ikke akkurat sammenligne det med alt som blir laget i Kina for det om.

Noen få hundrelapper ekstra som denne koster er det verdt kontra irritasjonsmomentet med å bytte ut en faulty en annenhver mnd.

Om denne failer så er det litt lettere å bare hente en ny en kontra kjøpe en ny fra Aliexpress.

Har forøvrig kjøpt veldig mye rart fra Aliexpress, men alt til sitt bruk. MicroUSB kabler feks kjøper jeg endel av derifra, men da i bulk på 20-30stk i slengen siden de koster type 2kr pr stk og bare kan pælmes når de slutter å virke etter 3 uker

Har du noe som dokumenterer den påstanden utover erfaringen med microUSB?

Jeg har handlet en god del fra Kina via ebay og Aliexpress, men har tilgode å få produkter som ikke virker eller har sluttet å virke.


Trenger ikke dokumentere noe som helst jeg for å velge å kjøpe ladeplate fra Tesla kontra Aliexpress eller lign.
Håper du ikke mister nattesøvnen din for at jeg flesker til å bruker 600kr mer for en ladeplate levert av Tesla..

Jeg etterlyste dokumentasjon/kilde til påstandene da poenget var, at om en konsekvent kjøper det billigste fra Kina på nettet, enten det er ebay, aliexpress, amazon eller andre steder, sitter man som regel igjen med et dårlig produkt. Lenken til dinside om wishruterne er et godt eksempel på det.
Går man opp endel i pris, som for eksempel på miniUSB eller Lightningkabler fra USD 0,3 til et produkt fra en annen leverandør til USD 2 pr stk er det en ganske annen kvalitet som leveres. Dette kan en lese om i mange artikler og fora på nettet, som forteller akkurat det samme. Du sier jo også dette i din kommentar om iPhone, så vi er nok ikke så uenige som det kan virke som.

At alle andre rimeligere produkter fra Kina enn Teslas ladeplate, som du ønsker deg, er "noe Kina jalla som går til helvete etter to mnd", mente jeg er unyansert.
Og kommentaren om hvorvidt min nattesøvn berøres av dine innkjøpsvalg, setter vi en strek over, det er jo ikke relevant ;)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

alibaba

I 90% av tilfellene så går som regel pris/kvalitet hånd i hånd. Har sett flere klage på at de billige trådløsplatene de har kjøpt fra Kina til model 3 har failet etter bare noen uker.
Som nevnt så handler jeg ganske mye rart fra Aliexpress selv jeg, men jeg kjøper som regel ikke ting som jeg forventer skal ha 10 års levetid, og justerer derfor glede/skuffelse over produktet mottatt deretter.

Jeg bare vet at jeg hadde irritert meg grønn over en ladeplate som ikke virket etter noen uker, så derfor velger jeg en ladeplate som jeg tror/håper Tesla har testet ut til å virke bra. - Her kan seff irritasjonen bli meget høy om det viser seg at kvaliteten er bajs..


TM3P

RuneW

#83
Sitat fra: alibaba på torsdag 06. juni 2019, klokken 08:49
Jeg bare vet at jeg hadde irritert meg grønn over en ladeplate som ikke virket etter noen uker [...]

I tillegg så er det jo helt håpløst miljømessig å kjøpe "dritt" som feiler, men er så billig så man "bare kan hive det å kjøpe en til". Jeg var der før, men har begynt å roe litt ned med "kina-bestillingene" i senere tid pga dette.

Har forresten en Nomad ladeplate som har fungert perfekt fra dag 1 og som jeg forventer skal gjøre det ut bilens levetid.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

alibaba

Sitat fra: RuneW på torsdag 06. juni 2019, klokken 10:22
Sitat fra: alibaba på torsdag 06. juni 2019, klokken 08:49
Jeg bare vet at jeg hadde irritert meg grønn over en ladeplate som ikke virket etter noen uker [...]

I tillegg så er det jo helt håpløst miljømessig å kjøpe "dritt" som feiler, men er så billig så man "bare kan hive det å kjøpe en til". Jeg var der før, men har begynt å roe litt ned med "kina-bestillingene" i senere tid pga dette.

Har forresten en Nomal ladeplate som har fungert perfekt fra dag 1 og som jeg forventer skal gjøre det ut bilens levetid.

Enig i den, men har funnet ut at den skit patenten microUSB failer uansett selv med dyre kabler, så jeg kjøper de i bulk til ungene (PS4 kontroller lading)

Ellers så har jeg kjøpt mye rart fra Kina, bilder, rammer etc etc. Ting som ikke blir "rørt", og det funker fjell og koster nada.
TM3P

ryback

#85
Mekket trådløs lading istad. Jeg tok fra hverandre en lader jeg kjøpte til kr99 på jula og limte den til baksiden av gummimatta. Telefonen min lader, men vi får se hvor lenge limet holder. Kabelen synes, men jeg gidder ikke betale 130 for en vinklet kabel fra kjell og co. Kanskje det blir til at jeg kjøper en fra kina etterhvert.



EDIT: So far so good. Haddet et par ærender i går hvor jeg brukte bilen og ladet telefonen. En del inn og ut og det var aldri noe problem med å få den til å lade. Trenger ikke "sikte" inn når jeg legger telefonen på matta. Så lenge den holder seg på venstre side så lader den. Samboern har ikke trådløs lading på sin telefon så det blir ikke noe konflikt før hun oppgraderer. ;)

Tesladude

Jeg antar at USB uttaket på bilene alltid er aktive når bilen har enablet Sentry Mode siden film snuttene kan skrives til SSD, minnepinner osv.
Hvis det stemmer, så vil jeg tro at de trådløse ladeplatene uansett merke alltid er aktive og trekker strøm?
Noen som har sjekket dette?
Har noen erfaring på om ladeplatene avgir varme, og om de potensielt kan være brannfarlige?
Tesla Model 3 LR AWD

Fush

Fikk min trådløse plate fra eBay link i denne tråden få dager etter bestilling. Funker som bare det, er veldig fornøyd.
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

v1sper

Kjøpte ladeplate via EVAnnex og er strålende fornøyd! Lader min Pixel 3XL og dama sin iPhone XS samtidig uten problemer.
Tesla Model ☰ - LR AWD - 19" Sport - AP - Midnight Silver - Sort interiør - Hengerfeste - HW3 - VIN 291xxx
Tesla Model Y - Performance - 21" Über Turbine - FSD - Black - Sort interiør - Bestilt 7.2.2020

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Tesladude på mandag 17. juni 2019, klokken 13:19
Jeg antar at USB uttaket på bilene alltid er aktive når bilen har enablet Sentry Mode siden film snuttene kan skrives til SSD, minnepinner osv.
Hvis det stemmer, så vil jeg tro at de trådløse ladeplatene uansett merke alltid er aktive og trekker strøm?
Noen som har sjekket dette?
Har noen erfaring på om ladeplatene avgir varme, og om de potensielt kan være brannfarlige?

Selve ladeplatene genererer lite varme, varmen genereres i telefonen idet den lades. Og de er mikroskopiske mengder tomgangsstrøm som trekkes når den står tilkoblet og ingen telefon ligger på. Prinsippet blir det samme som en induksjonskomfyr.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA