Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Trådløs ladeplate til bilen. Skal du ha?

Startet av Vesel, tirsdag 22. januar 2019, klokken 20:33

« forrige - neste »

RuneW

Har montert Nomad sin plate og ble ikke overvettes imponert over ladehastigheten. Men den ser bra ut, telefonen ligger fint i den og der er kjekt med ladeindikator. Som regel gidder jeg ikke å ta ut mobilen med mindre jeg skal på lengere kjøreturer så om den fullader seg på 1 eller 2 timer på plata er ikke så nøye for meg.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

thasle

Jeda melder at deres ladeplate ikke fungerer etter oppgradering til firmware 2019.8.3.  Dette skyldes at bilen reagerer på at datasignaler er koblet i ladeplaten, og bilen kobler fra.

Løsningen er å bestille en ren ladekabel (Micro USB) på nett, men den kan være vanskelig å  få tak i. En kjappere løsning er å avisolere  1 cm av den originale kabelen, og fjerne den doble skjermingen (flette og plastfolie), og kutte datalederne (grønn og hvit). Spenning leveres på rød og sort.

Jeg fant en hvit USB-kabel uten skjerm, den hadde samme fargekoding, og var lettere å "operere".

Funker uansett perfekt.  Kan evt. bruke tape eller krympestrømpe på den avisolerte kabelen.
Model 3, blå, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 09.03.19.

krister461

Beklager om dette alt er besvart, men er det noen som har erfaring med ladeplatene som selges billig på ebay? Er fristet til å prøve en til 200 kr inkludert frakt... :)

Premium19

Sitat fra: krister461 på fredag 03. mai 2019, klokken 16:35
Beklager om dette alt er besvart, men er det noen som har erfaring med ladeplatene som selges billig på ebay? Er fristet til å prøve en til 200 kr inkludert frakt... :)

Finnes like billig på norske billigbutikker, biltema, biltema m.fl...
2019 TM 3 AWD LR

krister461

Sitat fra: Premium19 på søndag 05. mai 2019, klokken 09:55
Sitat fra: krister461 på fredag 03. mai 2019, klokken 16:35
Beklager om dette alt er besvart, men er det noen som har erfaring med ladeplatene som selges billig på ebay? Er fristet til å prøve en til 200 kr inkludert frakt... :)

Finnes like billig på norske billigbutikker, biltema, biltema m.fl...
Tilpasset model 3?

Lazzie68

Jeg backet dette Kickstarter prosjektet:

https://www.kickstarter.com/projects/vteq/tesla-model-3-wireless-phone-charger

Denne inkluderer SD kort og kortleser slik at man også kan koble opp dashcam, i tillegg til å lade 2 tlf.

Ser kanskje ikke ut som de når målet innen 16. mai, men da betaler jeg ikke noe.

Toalmar

Bestilte for en kort tid siden komplett ladeplate til TM3 på eBay.
Denne ankom i dag og ble montert med en gang for å se om den fungerer i bilen, noe den så langt kan se ut til å gjøre. Platen ser slående lik ut de dyrere modellene som man må en del høyere i pris for å få kjøpt. Den har også LED som viser om telefon lader eller ikke.
Ladeplaten ble bestilt via denne adressen:
https://www.ebay.com/itm/Qi-Car-Center-Console-Wireless-Phone-Charger-Dual-USB-Ports-For-Tesla-Model-3/254196257258?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649
I esken så var det ladeplate med 2 stk USB stikkere på, 2 stk USB splittere med kort kabel, 3M tapebit og monteringanvisning på engelsk og kinesisk.
Prisen jeg ble belastet ved kjøp var kr 222,-
Ladeplaten ble bestilt 19. april og kom i dag så det må jeg si var veldig bra.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

GOS


Kopi av Taptes, idet minste kopi av deres bilder, og beskrivelsen inkludert LED lyset er jo også likt Taptes.

Sikkert dem i Kina som produserer Taptes sin, eller noen som jobber der, som har litt tillegs business.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

krister461

Sitat fra: GOS på mandag 06. mai 2019, klokken 19:40

Kopi av Taptes, idet minste kopi av deres bilder, og beskrivelsen inkludert LED lyset er jo også likt Taptes.

Sikkert dem i Kina som produserer Taptes sin, eller noen som jobber der, som har litt tillegs business.
Er ikke Taptes kopi av Nomad sin? :)

GOS

Sitat fra: krister461 på mandag 06. mai 2019, klokken 19:42
Sitat fra: GOS på mandag 06. mai 2019, klokken 19:40

Kopi av Taptes, idet minste kopi av deres bilder, og beskrivelsen inkludert LED lyset er jo også likt Taptes.

Sikkert dem i Kina som produserer Taptes sin, eller noen som jobber der, som har litt tillegs business.
Er ikke Taptes kopi av Nomad sin? :)

Trodde ikke der.  Nomad sin kan vel også legges i landskap samt lade to samtidig? Det kan ikke Taptes
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

TøddiVedder

Et spm ang denne/disse. Når man har installert ladeplaten, kan man legge ned lokket over telefonene?

M3P

Sitat fra: TøddiVedder på mandag 06. mai 2019, klokken 20:41
Et spm ang denne/disse. Når man har installert ladeplaten, kan man legge ned lokket over telefonene?

Skal ikke svare for noen av de andre merkene, men med Nomad kan du ihvertfall det.

Solheim

Kan bekrefte at jeg kan legge ned lokket på min Taptes sammen med S9 med deksel.

TøddiVedder


fdar

Sitat fra: Toalmar på mandag 06. mai 2019, klokken 18:46
Bestilte for en kort tid siden komplett ladeplate til TM3 på eBay.
Denne ankom i dag og ble montert med en gang for å se om den fungerer i bilen, noe den så langt kan se ut til å gjøre. Platen ser slående lik ut de dyrere modellene som man må en del høyere i pris for å få kjøpt. Den har også LED som viser om telefon lader eller ikke.
Ladeplaten ble bestilt via denne adressen:
https://www.ebay.com/itm/Qi-Car-Center-Console-Wireless-Phone-Charger-Dual-USB-Ports-For-Tesla-Model-3/254196257258?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649
I esken så var det ladeplate med 2 stk USB stikkere på, 2 stk USB splittere med kort kabel, 3M tapebit og monteringanvisning på engelsk og kinesisk.
Prisen jeg ble belastet ved kjøp var kr 222,-
Ladeplaten ble bestilt 19. april og kom i dag så det må jeg si var veldig bra.

Fått testet den ennå? Lader den begge telefonene samtidig? Og får du koblet på USB Stick til Sentry Mode? 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA