Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla 85 bakhjulstrekk og vinterføre+kjøpsråd

Startet av Oyvindjs, tirsdag 22. januar 2019, klokken 20:07

« forrige - neste »

Oyvindjs

Hei.
Vurderer en brukt Tesla men ser at Dualdrivene er litt dyre enda.
Ser det ligger en del 85 bakhjulstrekk ute.

1. Hvordan er disse på vinterføre gitt at man investerer i gode vinterdekk?

2. Det ligger uendelig med pakker tilgjengelig...
Noen er 85, andre er P85.. hva er forskjellene?

3. Hvilke pakker anbefaler dere?

4. Er det noen årsmodeller 85 jeg burde se opp for?

5. Burde jeg holde meg under 100k kjørte km på leiting etter biler?

6. Hva er realistisk rekkevidde på 85/P85 her i Norge?

Takk på forhånd

noto

1) Meget gode
2) P aksellererer litt fortere (med risiko for at de er hardere kjørt)
3) HiFi og tech
4) Nei
5) Nei (5 år reklamasjon uansett)
6) 300 i verste fall (kjøring innenfor rimeligheten). 500 i beste fall.

jokke

4 hjulstrekk er veldig mye bedre på framkommelighet, hvis noen sier noe annet er det tull.
Ville vært mitt viktigste kriterie for bruktbil

SoftwareGeek

Kjøpe gammel Tesla utenfor garanti, er en potensiell utgiftsbombe.

mthoring

Sitat fra: SoftwareGeek på tirsdag 22. januar 2019, klokken 22:36
Kjøpe gammel Tesla utenfor garanti, er en potensiell utgiftsbombe.

Alle biler utenfor garanti er potensielle utgiftsbomber.

Jeg ville sett etter en 85 som er et stykke under 5 år gammel, da kan fortsatt det aller meste reklameres på uavhengig av kilometerstand. Vær forberedt på, og sett til side litt penger til, bytte av slitedeler.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

mthoring

Sitat fra: jokke på tirsdag 22. januar 2019, klokken 20:44
4 hjulstrekk er veldig mye bedre på framkommelighet, hvis noen sier noe annet er det tull.
Ville vært mitt viktigste kriterie for bruktbil

Hvem har sagt at awd ikke er bedre på fremkommelighet? Trives med awd på min, men hadde greid meg utmerket godt uten.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

SoftwareGeek

Hadde klart seg utmerket med en Lada med Tesla logo også. Virker som det viktigste er at merke er riktig, slik som eiere av ribba bmw 316 er opptatt av

geear

Sitat fra: SoftwareGeek på tirsdag 22. januar 2019, klokken 23:58
Hadde klart seg utmerket med en Lada med Tesla logo også. Virker som det viktigste er at merke er riktig, slik som eiere av ribba bmw 316 er opptatt av
Hvorfor gidder du bruke tid på dette? Har du ikke mer konstruktive ting å bruke livet på?

SoftwareGeek

Sitat fra: mthoring på tirsdag 22. januar 2019, klokken 22:44
Sitat fra: SoftwareGeek på tirsdag 22. januar 2019, klokken 22:36
Kjøpe gammel Tesla utenfor garanti, er en potensiell utgiftsbombe.

Alle biler utenfor garanti er potensielle utgiftsbomber.

Jeg ville sett etter en 85 som er et stykke under 5 år gammel, da kan fortsatt det aller meste reklameres på uavhengig av kilometerstand. Vær forberedt på, og sett til side litt penger til, bytte av slitedeler.

Noen utgiftsbomber er litt større enn andre. Bytte fundamental elektronikk på en Tesla utenfor garanti, lykke til hos banken.

1000kwh

Sitat fra: SoftwareGeek på onsdag 23. januar 2019, klokken 00:11
Sitat fra: mthoring på tirsdag 22. januar 2019, klokken 22:44
Sitat fra: SoftwareGeek på tirsdag 22. januar 2019, klokken 22:36
Kjøpe gammel Tesla utenfor garanti, er en potensiell utgiftsbombe.

Alle biler utenfor garanti er potensielle utgiftsbomber.

Jeg ville sett etter en 85 som er et stykke under 5 år gammel, da kan fortsatt det aller meste reklameres på uavhengig av kilometerstand. Vær forberedt på, og sett til side litt penger til, bytte av slitedeler.

Noen utgiftsbomber er litt større enn andre. Bytte fundamental elektronikk på en Tesla utenfor garanti, lykke til hos banken.
Dette har du erfaring med, eller evt. statistikk på?

Muffinman

Sitat fra: mthoring på tirsdag 22. januar 2019, klokken 22:47
Sitat fra: jokke på tirsdag 22. januar 2019, klokken 20:44
4 hjulstrekk er veldig mye bedre på framkommelighet, hvis noen sier noe annet er det tull.
Ville vært mitt viktigste kriterie for bruktbil

Hvem har sagt at awd ikke er bedre på fremkommelighet? Trives med awd på min, men hadde greid meg utmerket godt uten.
Vi har en av hver og kan absolutt stille meg bak dette. Når familien skal på tur velger vi rwd-bilen på grunn av mye større bagasjeplass.

Muffinman

Sitat fra: gr på onsdag 23. januar 2019, klokken 00:00
Sitat fra: SoftwareGeek på tirsdag 22. januar 2019, klokken 23:58
Hadde klart seg utmerket med en Lada med Tesla logo også. Virker som det viktigste er at merke er riktig, slik som eiere av ribba bmw 316 er opptatt av
Hvorfor gidder du bruke tid på dette? Har du ikke mer konstruktive ting å bruke livet på?
Det dukker slike brukere opp med jevne mellomrom. De har til felles at de forsvinner stille og rolig når de ikke klarer å provosere noen lenger.

SoftwareGeek

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 23. januar 2019, klokken 08:00
Sitat fra: SoftwareGeek på onsdag 23. januar 2019, klokken 00:11
Sitat fra: mthoring på tirsdag 22. januar 2019, klokken 22:44
Sitat fra: SoftwareGeek på tirsdag 22. januar 2019, klokken 22:36
Kjøpe gammel Tesla utenfor garanti, er en potensiell utgiftsbombe.

Alle biler utenfor garanti er potensielle utgiftsbomber.

Jeg ville sett etter en 85 som er et stykke under 5 år gammel, da kan fortsatt det aller meste reklameres på uavhengig av kilometerstand. Vær forberedt på, og sett til side litt penger til, bytte av slitedeler.

Noen utgiftsbomber er litt større enn andre. Bytte fundamental elektronikk på en Tesla utenfor garanti, lykke til hos banken.
Dette har du erfaring med, eller evt. statistikk på?

Vet om flere som har måttet bytte motor flere
ganger på sin P85. Skal du kjøpe tesla, kjøp så ny som mulig

SoftwareGeek

Gammel Tesla er russisk rulett. Jeg er forberedt på at jeg må skrive ned hele verdien på min Tesla. Sjansen for at jeg får null kroner igjen etter x antall år, er tilstede

DagfinnN

Sitat fra: SoftwareGeek på onsdag 23. januar 2019, klokken 08:22
Vet om flere som har måttet bytte motor flere
ganger på sin P85. Skal du kjøpe tesla, kjøp så ny som mulig
Vanskelig å forstå denne påstanden. Tror du Tesla bytter til gammel DU når de bytte en ødelagt i en P85?
De bytter nok til en ny = den samme som sitter i nye biler. Kan du utdype påstanden?
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA