Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Knapper på rattet funker ikke.

Startet av Råde, tirsdag 22. januar 2019, klokken 13:37

« forrige - neste »

Råde

Knapper og scrollehjul på rattet funker ikke. Noen som har erfaring med det?

Har selvfølgelig ikke fått kjørt scroll-reset, men har gjort language-reset uten at det hjalp. Tesla service kunne ikke se noe i sin ende og meldte det til nærmeste (helt sikkert overbookede) SeC.

Håpet er vel at det løser seg, men siden det oppsto etter at jeg hadde vært et veldig kort ærend etter en times kjøretur og deretter satt meg inn i en bil som hadde litt trøbbel med å starte, så er jeg forberedt på å tro på teslafon-mannen. Han mente det var «malfunction in a small computer». Sikkert en høyteknologisk term man bruker i kontakt med allmuen..
e-Golf | X75D

smurf

Har du prøvd 'Power Off' på touch skjermen, sitte i bilen og vente et par minutter og så trykke på bremsen så systemene starter opp igjen. Verdt et forsøk, men vet ikke om det virker på det problemet.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Råde

Nei, har ikke det, men takk for tips. Skal prøve.

Må man sitte i bilen under Power off eller kan man ha døren åpen mens man gjør det?

e-Golf | X75D

JorEl

Har måttet ta en "deep-restart" med hjelp fra Tesla pr telefon. Da kunne jeg enten sitte i bilen med døra igjen eller å gå ut med døra på gløtt. Jeg satt i bilen ca5-10min(?).
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

blyat

Samme problem her.

Men i tillegg så har vedfyrings-appen hengt seg, så den er på hele tiden. Så nå er tilgangen på både skjerm og rattknapper ute  :-[ Nå er det ingen mulighet for restart, må derfor stå en dag i kø for å få problemet fikset.

Kjenner en annen som knappene på ratt sluttet å fungere, han måtte bytte en kabel.
TMY s/s 19'' - best 13.05
TMX 75 2018

Råde

Aha. Imperativ å ikke gå inn på ovnen for meg mao. Har fått verkstedtime sist i mars...
e-Golf | X75D

blyat

En liten update:

Dro på Skøyen dropin kl 0700, fikk byttet kabel som går til knapper og horn på ratt.
Ble ferdig under 1 time.
Mitt første besøk på service (lev Mars 2018), en god opplevelse. KM 17000.
TMY s/s 19'' - best 13.05
TMX 75 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA