Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tregt bruktmarked for BMW I3

Startet av Toalmar, lørdag 26. januar 2019, klokken 12:31

« forrige - neste »

Touring

I3 er primært en bybil. Mister mye av fordelen hvis den blir tynget ned med flere hundre kilo batterier ekstra. Synes 120 ah er helt ok.

Ingeniøren

Sitat fra: Touring på tirsdag 29. januar 2019, klokken 16:57
I3 er primært en bybil. Mister mye av fordelen hvis den blir tynget ned med flere hundre kilo batterier ekstra. Synes 120 ah er helt ok.

Men vi snakker vel ca +150 kg (litt vanskelig å finne ut da det figurere flere tall), så da snakker vi fort +2 personer du drar med deg til enhver tid. Rekkevidde er en ting, forbruk et annet og med elpris på 2 kr kWh begynner vi å snakke. For andre og tynge biler slår det enda mer ut, fordi man vil slippe å lade på hytteturen 2-3 ganger i året.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

arthur

Hvorfor bruke 2 kroner per kWh når man i dagens marked kan sikre en fastpris på fem år til 55 øre per kWh inkl. alle avgifter pluss nettleie? Nettleie for oss er 47,95 øre per kWh pluss 100 kroner måneden så i sum snakker vi da om en pris på 1.10 per kWh.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Rosson

Vel, nettleia får du ikke gjort noe med. Den kommer an på hvor du bor.
Om det lønner seg med faspris vs spotpris osv er vel ikke så godt å si- totalen etter 5 år kan jo slå begge veier, men man får selvfølgelig en mer forutsigbar regning med fastpris.
BMW i3 2018

Ingeniøren

Det som ikke lønner seg er i alle fall spotpris. Hadde det før, men etter å ha ført regnskap over hvor mye strøm jeg bruker og betaler fant jeg fort ut at de eneste som tjener på dette er de som selger strøm.

For egen del har jeg hatt to år med Agva på hhv 27 øre og 29 øre og tjent en masse på det. Beklagelig hadde de og funnet ut det sist jeg skiftet i høst og prisen var gått opp, så nå betaler jeg 50 øre pluss 9 kr pr mnd hos de som holder til på Geilo med det rare navnet....

For elbilen spiller det ikke så mye rolle - lader gratis på jobb, enn så lenge, men det blir vel satt en stopp for dette og av avgiftskåte politikere.

Det som er underlig i dette er at de forsvarer den høye prisen nå med import av skitten strøm fra bl.a. Danmark, over en linje men veldig liten kapasitet. Samtidig skal vi bruke tog, for det er så miljøvennlig og som går på den samme strømmen..

2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

1317142119

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 30. januar 2019, klokken 07:03
Det som ikke lønner seg er i alle fall spotpris. Hadde det før, men etter å ha ført regnskap over hvor mye strøm jeg bruker og betaler fant jeg fort ut at de eneste som tjener på dette er de som selger strøm.

For egen del har jeg hatt to år med Agva på hhv 27 øre og 29 øre og tjent en masse på det. Beklagelig hadde de og funnet ut det sist jeg skiftet i høst og prisen var gått opp, så nå betaler jeg 50 øre pluss 9 kr pr mnd hos de som holder til på Geilo med det rare navnet....

For elbilen spiller det ikke så mye rolle - lader gratis på jobb, enn så lenge, men det blir vel satt en stopp for dette og av avgiftskåte politikere.

Det som er underlig i dette er at de forsvarer den høye prisen nå med import av skitten strøm fra bl.a. Danmark, over en linje men veldig liten kapasitet. Samtidig skal vi bruke tog, for det er så miljøvennlig og som går på den samme strømmen..
Som ingeniør birde du vite at toget er miljøvennlig pga alle passasjerene det tar. Hadde det stått mellom en i3 med sjåfør vs et tog med sjåføren alene, så taper selvsagt toget miljøregnskapet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA