Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla Overload

Startet av OhmPaPa, mandag 21. januar 2019, klokken 22:21

« forrige - neste »

bno

@Burger
Enig i ditt synspunkt. Absolutt. Jeg vil legge denne ballen død for mitt vedkommende. Synes ikke det passer inn her. For stor respekt for dette "fristedet" selv om intet er verdifritt. God kveld karer!

Beckern

@Vesel
Godt sagt. (ble abonent hos NYT når DT erklærte dem som Fake News og fiende av folket. Bedre skussmål kan man knapt få.)

emurof

Sitat fra: OhmPaPa på tirsdag 22. januar 2019, klokken 11:55
Ja - Tesla har utvilsomt vært flinke både på bilene og på markedsføringen.

Men de aller fleste elbil-eiere har jo Nissan, VW, Renault eller andre merker enn Tesla. Så skulle tro de ga flere klikk. Jeg klikker helst på nyheter om den bilen jeg selv har.

I en lignende situasjon så har jeg en Android-telefon mens 90% av artiklene i media er om iPhone. Har antatt at det er fordi mange i media har Apple-utstyr. Sikkert en OK telefon det også. Men jeg blir litt lei av ensidig fokus.

Både Apple og Tesla er ledende på sine markeder, og har også skapt problemer for etablerte økonomiske interesser. Deres ledende teknologi skaper entusiasme. Deres forstyrrende effekt på etablerte (og utdaterte) aktører skaper misnøye.

Legg merke til hvor mye negativitet det er mot både Apple og Tesla i "mainstream-media".

emurof

Sitat fra: Vesel på onsdag 30. januar 2019, klokken 17:59Vi bombarderes riktignok med løgner og misinformasjon fra alle bauger og kanter, men mainstream media er ikke blant dem dette kommer fra. Du får knapt mer pålitelig informasjon enn fra aviser og TV-nyheter som VG,  Aftenposten, NRK, New York Times og BBC.

Jeg er enig i at de kan være pålitelige, men de er også ofte svært upålitelige. Jeg husker for eksempel med gru dokumentarserien fra BBC om norsk barnevern som rett og slett var elendig journalistikk fra start til slutt. Barnevernet ble fremstilt som de verste av de verste, mens foreldre som åpenbart ikke var egnet til å ta vare på egne barn ble fremstilt som de reneste engler som var helt uskyldige ofre for slemme barnevernet.

Vesel

#19
Sitat fra: emurof på fredag 15. februar 2019, klokken 13:44
Sitat fra: OhmPaPa på tirsdag 22. januar 2019, klokken 11:55
Ja - Tesla har utvilsomt vært flinke både på bilene og på markedsføringen.

Men de aller fleste elbil-eiere har jo Nissan, VW, Renault eller andre merker enn Tesla. Så skulle tro de ga flere klikk. Jeg klikker helst på nyheter om den bilen jeg selv har.

I en lignende situasjon så har jeg en Android-telefon mens 90% av artiklene i media er om iPhone. Har antatt at det er fordi mange i media har Apple-utstyr. Sikkert en OK telefon det også. Men jeg blir litt lei av ensidig fokus.

Både Apple og Tesla er ledende på sine markeder, og har også skapt problemer for etablerte økonomiske interesser. Deres ledende teknologi skaper entusiasme. Deres forstyrrende effekt på etablerte (og utdaterte) aktører skaper misnøye.

Legg merke til hvor mye negativitet det er mot både Apple og Tesla i "mainstream-media".
Det er ikke sant. Både Apple og Tesla får enorme mengder positiv oppmerksomhet i norsk media. Mer positiv enn negativ. Iblant får de da selvsagt også helt fair negativ oppmerksomhet. Det er også drøyt å påstå at et av verdens aller største selskaper, Apple, ikke selv er er del av det etablerte.

Begge selskapene er amerikanske teknologiselskap med enorm interesse blant nordmenn, men er ellers ganske så forskjellige. Apple er et gigantisk selskap som lager gjennomførte produkter av høy byggekvalitet med middels+ maskinvare til høy pris. Tesla er i forhold et lite selskap, som lager produkter av middels byggekvalitet med topp maskinvare til en fair pris. Tesla er sånn sett mer som Huawei.

Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

emurof

Norge er ikke veldig relevant her, da du må se på verden generelt og særlig USA for å finne de sterke interessene som er/ble truet av Tesla og Apple.

Apple er etablert i dag, men de utgjør fortsatt en trussel. Og da iPhone først kom så var den en enorm trussel (og mange konkurrenter gikk under).

Tesla lager forøvrig ikke produkter av bare middels kvalitet.

Tesla er som Apple: Snudde en industri opp-ned med markedsledende produkter som lå langt foran de etablerte, og forstyrret dermed mektige krefter som hadde stor interesse av å ta dem ned.

Kjell Leaf

Hvilkem Tesla har høy kvalitet? Du kan ikke si at feks en ett år gammel bil har god kvalitet, det må man vente lenger for å se.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

OhmPaPa

Tesla-killer. iPhone-killer. Vitner om uinspirert journalistikk.

Svjv er VG mest pop i Norge. Så hvorfor kalles ikke scoop i andre aviser for VG-killer?

:P

emurof

Sitat fra: Kjell Leaf på torsdag 21. februar 2019, klokken 18:45
Hvilkem Tesla har høy kvalitet? Du kan ikke si at feks en ett år gammel bil har god kvalitet, det må man vente lenger for å se.

Hvis noen kan si at de har middels kvalitet så kan da jeg si at de har god kvalitet? Hvorfor reagerer du ikke heller på vedkommende som kom med den første påstanden om kvalitet?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA