Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Innkjøp av gulvmatter (helst fra Norge)

Startet av HermanGatevold, mandag 21. januar 2019, klokken 01:47

« forrige - neste »

Skvulp

Model 3 Reservasjon 31.03.16
Nissan Leaf 2012-Solgt
Nissan Leaf 2018 kansellert reservasjon

Pocoloco

Tesla Model ≡ 06.04.19

Vesel

#17
Sitat fra: Carlos Diaz på torsdag 07. februar 2019, klokken 14:07
Sitat fra: hawK på mandag 21. januar 2019, klokken 10:00
Følger det stoff/velour-matter med bilen?

Er det noen som vet det?
Ja, jeg antar dette blir likt som med den amerikanske utgaven, og da følger det med noen stoffmatter. Finner ut i morgen når jeg får testa den europeiske utgaven. Har bare sett den amerikanske utstilt.

Virka nokså stusselige/laber kvalitet da, så jeg kommer nok til å bytte dem. Så litt ut som de var laget av en en slags grov fleece. Virker som et hav av forskjell mellom dem og de fra 3D Maxpider.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Handyman

Sitat fra: Vesel på torsdag 07. februar 2019, klokken 14:19
Sitat fra: Carlos Diaz på torsdag 07. februar 2019, klokken 14:07
Sitat fra: hawK på mandag 21. januar 2019, klokken 10:00
Følger det stoff/velour-matter med bilen?

Er det noen som vet det?
Ja, jeg antar dette blir likt som med den amerikanske utgaven, og da følger det med noen stoffmatter. Finner ut i morgen når jeg får testa den europeiske utgaven. Har bare sett den amerikanske utstilt.

Virka nokså stusselige/laber kvalitet da, så jeg kommer nok til å bytte de medfølgende mattene. Så litt ut som fleece, bare grovere. Virker som et hav av forskjell mellom dem og de fra 3D Maxpider.
Tesla har også sagt at de kommer med gummimatter, og de jobber også med nettbutikk.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Pocoloco

Sitat fra: Vesel på torsdag 07. februar 2019, klokken 14:19

Virka nokså stusselige/laber kvalitet da, så jeg kommer nok til å bytte dem. Så litt ut som de var laget av en en slags grov fleece. Virker som et hav av forskjell mellom dem og de fra 3D Maxpider.

Jeg tror jeg blir å gå for 3D Maxpider. Perfekt passform, stilig og veldig allsidig mtp. Nord-Norsk vær  :)
Tesla Model ≡ 06.04.19

Vesel

Fra ca 04:00 i videoen øverst på denne sida kan dere se stoffmattene som ihvertfall følger med den amerikanske utgaven.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Magnus Hansen

Her tenker jeg det bare er å bruke originalmattene til det er litt utvalg i Norge. Helst i butikk hvor man kan se på de. Virker jo bananas å bruke mange hundre kroner bare på frakt og inntoling fra USA. Samme med folie til midtkonsoll etc

Vesel

Sitat fra: Carlos Diaz på torsdag 07. februar 2019, klokken 14:37
Sitat fra: Vesel på torsdag 07. februar 2019, klokken 14:19

Virka nokså stusselige/laber kvalitet da, så jeg kommer nok til å bytte dem. Så litt ut som de var laget av en en slags grov fleece. Virker som et hav av forskjell mellom dem og de fra 3D Maxpider.

Jeg tror jeg blir å gå for 3D Maxpider. Perfekt passform, stilig og veldig allsidig mtp. Nord-Norsk vær  :)

Godt mulig jeg også. Må bare researche litt først og se om det er andre som leverer matter av høy kvalitet og/eller til lavere pris, som ikke er stoff eller sånn standard gummimatter som veldig mange biler kommer med i dag. Er jo supert at de fra 3D Maxpider har så høy kant og virker vannavstøtende (og trolig derfor også smussavstøtende). Liker derimot ikke den svære logoen, karbonfiberlook og den høye prisen. Blir nesten 3000 kr med frakt og fortolling. Hadde man i det minste fått med bagasjeromsmatte også.  :)
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Handyman

Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 07. februar 2019, klokken 14:45
Her tenker jeg det bare er å bruke originalmattene til det er litt utvalg i Norge. Helst i butikk hvor man kan se på de. Virker jo bananas å bruke mange hundre kroner bare på frakt og inntoling fra USA. Samme med folie til midtkonsoll etc
Enig, og til syvende og sist kan det hende jeg havner på disse.
God kvalitet og kanskje billigere enn de Tesla kommer med.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

chargedup

Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 07. februar 2019, klokken 14:45
Virker jo bananas å bruke mange hundre kroner bare på frakt og inntoling fra USA. Samme med folie til midtkonsoll etc
Folie til midtkonsoll er mulig å kjøpe fra Kina (ca 200kr) og USA til under 350 kr grensen.
Enig i at det er fornuftig og vente litt til vi får flere alternativer på matter/bagasjeromsmatter. Tesla samarbeider med WeatherTec på model 3 gummimatter ifølge USA forum, så de er garantert bra kvalitet, men prisen blir nok høy.
Gytisauto selger matter fra Weathertec til andre biler, men prisen på de er ofte høyere enn de originale mattene fra bilprodusenten. På bmw i3 bagasjeromsmatte var gytis ca samme pris som å kjøpe fra USA (ink fortolling osv), men mye raskere levering.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

GOS

Sitat fra: Carlos Diaz på torsdag 07. februar 2019, klokken 14:37
Sitat fra: Vesel på torsdag 07. februar 2019, klokken 14:19

Virka nokså stusselige/laber kvalitet da, så jeg kommer nok til å bytte dem. Så litt ut som de var laget av en en slags grov fleece. Virker som et hav av forskjell mellom dem og de fra 3D Maxpider.

Jeg tror jeg blir å gå for 3D Maxpider. Perfekt passform, stilig og veldig allsidig mtp. Nord-Norsk vær  :)

Jeg fikk den i posten for en god uke siden.....mangler bare bilen å legge dem inn i:-)
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Pocoloco

Sitat fra: GOS på torsdag 07. februar 2019, klokken 15:08

Jeg fikk den i posten for en god uke siden.....mangler bare bilen å legge dem inn i:-)

Hva ble totalpris og leveringstid? Jeg får min TM3 om en måned og vil også ha mattene klare til bruk fra dag én :)

@Vesel Jeg er enig med deg om logoen, så jeg tenker ev. å fjerne den eller bruke svart tusj over den
Tesla Model ≡ 06.04.19

GOS

Tok 9 dager.  Ser ut som at de kostet meg 205$=1829 + 1002 i frakt (og sikkert moms etc) Men jeg tror dette beløpet er vesentlig høyere enn det som sto på nettet inkludert frakt, men det er nok momsen etc. Kjøpte de via en aktør på e-bay. (Husker ikke i farten og finner ikke e-mailen)

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Vesel

#28
Matter fra 3D Maxpider bestilt.  :+1:

Ca $308/2700 kr inkludert fortolling fra de de her på Ebay. Visste ikke at det gikk an å forhåndsbetale fortolling når man handla der. Litt skeptisk, men det virker legit. Betalte uansett med Paypal.

Liker de originale all weather-mattene fra Tesla også, og dem fra Tuxmat. De første ser ikke like beskyttende ut. 3D Maxpiders har nemlig høye kanter og ser veldig godt tilpasset ut. Tror gulvet på bilen vil se ut nesten som nytt under disse mattene selv etter 20 år. Tuxmats ser minst like beskyttende ut som 3D Maxpider og har ikke sånn stor logo eller karbonfiberlook, men det virker vanskelig å få tak i dem, og er nok enda litt dyrere.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Tom

#29
Sitat fra: Vesel på torsdag 07. februar 2019, klokken 16:49
Matter fra 3D Maxpider bestilt.  :+1:

Ca $308/2700 kr inkludert fortolling fra de de her på Ebay. Visste ikke at det gikk an å forhåndsbetale fortolling når man handla der. Litt skeptisk, men det virker legit. Betalte uansett med Paypal.


Funker fint å forhåndsbetale fortolling,har gjort det et par ganger og ingen problemer med det på ebay..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA