Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Innkjøp av gulvmatter (helst fra Norge)

Startet av HermanGatevold, mandag 21. januar 2019, klokken 01:47

« forrige - neste »

indianrunner70

Kunne ikke finne noen andre som matchet MAXpider i kvalitet, så har bestilt pakke fra US - ca 3 ukers leveringstid. Satser på at Tesla store i Norge er oppe og går mtp matter foran under panser og i bagasjerom når jeg får bilen i mars.

RuneW

Sitat fra: indianrunner70 på lørdag 09. februar 2019, klokken 23:03
Kunne ikke finne noen andre som matchet MAXpider i kvalitet, så har bestilt pakke fra US - ca 3 ukers leveringstid. Satser på at Tesla store i Norge er oppe og går mtp matter foran under panser og i bagasjerom når jeg får bilen i mars.

Ser ut til at maxpider også har utviklet en trunk-matte:

https://3d-maxpider.com/kagu-floor-liners/kagu-cargo-liners/trunk-liners-for-tesla-model-3.html

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

kc

Sitat fra: indianrunner70 på lørdag 09. februar 2019, klokken 23:03
Kunne ikke finne noen andre som matchet MAXpider i kvalitet, så har bestilt pakke fra US - ca 3 ukers leveringstid. Satser på at Tesla store i Norge er oppe og går mtp matter foran under panser og i bagasjerom når jeg får bilen i mars.

Synes MAXPider mattene er de eneste som passer estetisk og funksjonelt med høy nok leppe. Tenker det blir original matter i trunk og frunk her også etterhvert.

indianrunner70

#48
Ser ut til at maxpider også har utviklet en trunk-matte:

https://3d-maxpider.com/kagu-floor-liners/kagu-cargo-liners/trunk-liners-for-tesla-model-3.html

Takker for info. Da er det tilbake i tenkeboksen da de innvendige gulvmattene allerede er på veg.. men argh, skulle tatt med disse også i samme slengen :)


Da er MAXpider trunk/frunk matter bestilt sammen med midtkonsoll folie fra EV Tuning, så da er jeg snart klar til å få bilen :-)

las^se

I forhold til de verserende ulike bildene for Model 3 baksete. Matten med det riktige designet er til Model S. MAXpider har kun ett design til Model 3.  :-1:
VW e-up! -14

RuneW

Sitat fra: las^se på lørdag 09. februar 2019, klokken 23:58
I forhold til de verserende ulike bildene for Model 3 baksete. Matten med det riktige designet er til Model S. MAXpider har kun ett design til Model 3.  :-1:

Det var synd. Da blir det ikke maxpider på meg. Har nå sendt en mail til dem i alle tilfelle og forklart dem hva jeg mener om det "feil" designet...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Handyman

Sitat fra: RuneW på lørdag 09. februar 2019, klokken 23:26
Sitat fra: indianrunner70 på lørdag 09. februar 2019, klokken 23:03
Kunne ikke finne noen andre som matchet MAXpider i kvalitet, så har bestilt pakke fra US - ca 3 ukers leveringstid. Satser på at Tesla store i Norge er oppe og går mtp matter foran under panser og i bagasjerom når jeg får bilen i mars.

Ser ut til at maxpider også har utviklet en trunk-matte:

https://3d-maxpider.com/kagu-floor-liners/kagu-cargo-liners/trunk-liners-for-tesla-model-3.html


Mattene til frunk og trunk har status "Comming soon". Tror ikke bildet du har postet viser matte til TM3.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

RuneW

Sitat fra: Handyman på søndag 10. februar 2019, klokken 00:15
Mattene til frunk og trunk har status "Comming soon". Tror ikke bildet du har postet viser matte til TM3.

Mulig, jeg leste bare på siden jeg linket til:

"However, in November 3D MAXpider cargo liner for the Model 3 was developed and released."

Det var forresten der bildet var hentet fra. Kan godt være de bare brukte et standard bilde. Jeg kjenner ikke trunken til TM3 godt nok til å si noe fra eller til om dette er til TM3...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

indianrunner70

Sitat fra: Handyman på søndag 10. februar 2019, klokken 00:15
Sitat fra: RuneW på lørdag 09. februar 2019, klokken 23:26
Sitat fra: indianrunner70 på lørdag 09. februar 2019, klokken 23:03
Kunne ikke finne noen andre som matchet MAXpider i kvalitet, så har bestilt pakke fra US - ca 3 ukers leveringstid. Satser på at Tesla store i Norge er oppe og går mtp matter foran under panser og i bagasjerom når jeg får bilen i mars.

Ser ut til at maxpider også har utviklet en trunk-matte:

https://3d-maxpider.com/kagu-floor-liners/kagu-cargo-liners/trunk-liners-for-tesla-model-3.html


Mattene til frunk og trunk har status "Comming soon". Tror ikke bildet du har postet viser matte til TM3.

Joda, både frunk og trunk matter er tilgjengelige. Se vedlagte linker.
https://www.partcatalog.com/tesla-model-3-frunk-cargo-mat-maxpider.html#reviews
https://www.partcatalog.com/tesla-model-3-trunk-cargo-mat-maxpider.html

bno

#54
Sitat fra: Vesel på fredag 08. februar 2019, klokken 21:01
Ville helst hatt Tuxmat jeg, men finner ikke noe sted man kan få dem levert til Europa, så bestilte 3D Maxpider.
@Vesel
Våger meg til å spørre om hvorfor du ville preferere Tuxmat fremfor de du har bestilt. (Dette etter som jeg har et familiemedlem som drar til Vancouver i påsken...)

Vesel

#55
Sitat fra: bno på søndag 10. februar 2019, klokken 06:18
Sitat fra: Vesel på fredag 08. februar 2019, klokken 21:01
Ville helst hatt Tuxmat jeg, men finner ikke noe sted man kan få dem levert til Europa, så bestilte 3D Maxpider.
@Vesel
Våger meg til å spørre om hvorfor du ville preferere Tuxmat fremfor de du har bestilt. (Dette etter som jeg har et familiemedlem som drar til Vancouver i påsken...)
De er finere synes jeg. Lærlook fremfor karbonfiberlook. Ser gode, tjukke og myke ut. Demper kanskje bittelitt støy. Dessuten har de en mindre påtrengende og harry logo enn 3D Maxpider.

Skulle jeg kjøpt fra Tuxmat ville jeg kjøpt bagasjeromsmatta fra dem også. Stor fordel at den er myk når jeg har tenkt å legge ned baksetene og sove bakider iblant. Kunne kanskje klart meg med en tynnere madrass oppå den.

Tuxmats dekker også bedre. Se sidene nær midtkonsollen på mattene foran og kanten som stikker helt opp til baksetene.

En ulempe ift. 3D Maxpider er at Tuxmats har et lite hull til festekrok på sjåførmatta. Søler jeg en hel flaske drikke kan det jo renne ned der. Hjelper ikke med allverdens høye kanter da. 3D Maxpiders matter foran er derimot bare å løfte ut og tømme som om de var øsekar. Pga festekrok og klips er det nok også mer tiltak å ta inn og ut mattene regelmessig for å spyle dem.

Et usikkerhetsmoment med Tuxmats også er holdbarheten. Jeg vil gjerne ha fine matter selv etter ti år. Tuxmats har ikke vært så lenge på markedet, så er begrensa med erfaringer folk har å skrive hjem om der. Ser jo ut til å være av et mykere materiale enn 3D Maxpiders hardplast, og de skal etter hva jeg har lest være svært holdbare.

Etter å ha rådført meg med dama så har vi egentlig bestemt også for bare å gå for 3D Maxpiderne under leveranse inntil videre. Dukker det opp noen gode muligheter for salg av disse og enkel og rimelig frakt av Tuxmats så ombestemmer jeg meg sikkert igjen.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

bno

Takk for at du tok deg tid. Overbevisende og da jeg får gratis frakt så blir det å gå for Tuxmats da en no-brainer. Registrerer at du kunne tenke deg et sett selv på vilkår. Sønnen min drar med kun håndbaggasje noen turer til fra Vancouver fremover. Så jeg skal gi et vink om det er "ledig rom" på returflighten (han flyr med fulle baggasjerettiheter uen at han bruker annet ennhåndbaggasjedelen) og i den grad du er interessert så kanskje jeg kan få til noe for å si det slik. Når får jeg da mine etter påske så da skal jeg komme tilbake til denne tråden med first hand info..

Vesel

#57
Sitat fra: bno på søndag 10. februar 2019, klokken 18:22
Takk for at du tok deg tid. Overbevisende og da jeg får gratis frakt så blir det å gå for Tuxmats da en no-brainer.
Ingen fraktkostnad eller fortolling gir nesten halv pris iforhold til forsendelse med JetCarrier. Nice... Da hadde det også vært en nobrainer for meg.  :+1:

Sitat fra: bno på søndag 10. februar 2019, klokken 18:22Registrerer at du kunne tenke deg et sett selv på vilkår. Sønnen min drar med kun håndbaggasje noen turer til fra Vancouver fremover. Så jeg skal gi et vink om det er "ledig rom" på returflighten (han flyr med fulle baggasjerettiheter uen at han bruker annet ennhåndbaggasjedelen) og i den grad du er interessert så kanskje jeg kan få til noe for å si det slik. Når får jeg da mine etter påske så da skal jeg komme tilbake til denne tråden med first hand info..
Ja, det hadde vært supert, da hadde jeg vært deg evig takknemlig!  :D Send meg en melding når du vet noe mer. Bor i Grimstad jeg, men har mesteparten av familien i og rundt Stavanger, så er der rett som det er.  :)

Ifølge Tuxmats kundeservice veier hver pakke de selger 5,4 kg (med eske). Eskene måler 79*61*28 cm. Får det ikke til å stemme at en eske med bare bagasjeromsmatte veier det samme som en eske med både bagasjeromsmatte, frunkmatte, og bagasjeromsgrop-matte.

Her er hele samtalen jeg hadde med dem:
Sitat
Sitat
Sitat
Sitat
Sitat
Sitat
Sitat
Sitat
Hi! I'm wondering what the freight weight and dimensions of the Tuxmats for Tesla Model 3 are. Johan
Hello Johan,

Thank you for your interest in TuxMat.
The mats are weighed 12 lbs in a box of 31 x 24 x 11 inches.
Orders are shipped via FedEx; we provide you with the tracking number once it departs from our warehouse.

Feel free to contact us if there is something else we can assist you with.

Kind regards,

Citadel
TuxMat Inc.
Hi
Okey, thanks for the reply. This is the Full Interior Set for the Model 3 we are talking about, right?

Kind regards,
Johan
You're welcome, Johan.
Yes, the full set interior mats are the three piece mats; 2 front row mats and 1 piece for the back row. 
I am not sure of your location is, however, I would like to mention too that we only ship within Canada and the US.

Thank you.

Citadel
TuxMat Inc.
Yup, I know. I'm in Norway. That's why I had to ask about weight and dimensions so I can possibly have you send the mats to JetCarrier in the US, and then they can forward them to me. Even better would be if you guys started shipping directly to Europe. Fairly big market for Tesla mats in Norway, Denmark, The Netherlands and Germany, but as far as I know 3D Maxpider is the only brand with high quality mats similar to yours that ships here.

Kind regards,
Johan
Good Afternoon Johan,

We will keep that in mind. If we do ever start shipping to those areas we will be happy to let you know.

If you have any further questions please do not hesitate to contact us.

Alix
Ask Us About Our Referral Program

TuxMat Inc.
Great!
I would also like to inquire about the freight dimensions and weight for the Three Piece Trunk Package and the Rear Top Trunk Only for the Tesla Model 3.

Kind regards,
Johan
Hi Johan,

The dimensions of the box are all the same for delivery. Each box would be 12 lbs and the dimensions being 31 x 24 x 11.

Alix
Ask Us About Our Referral Program

TuxMat Inc.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

bno

#58
Sitat fra: Vesel på søndag 10. februar 2019, klokken 19:34
Sitat fra: bno på søndag 10. februar 2019, klokken 18:22
Takk for at du tok deg tid. Overbevisende og da jeg får gratis frakt så blir det å gå for Tuxmats da en no-brainer.
Ingen fraktkostnad eller fortolling gir nesten halv pris iforhold til forsendelse med JetCarrier. Nice... Da hadde det også vært en nobrainer for meg.  :+1:

Sitat fra: bno på søndag 10. februar 2019, klokken 18:22Registrerer at du kunne tenke deg et sett selv på vilkår. Sønnen min drar med kun håndbaggasje noen turer til fra Vancouver fremover. Så jeg skal gi et vink om det er "ledig rom" på returflighten (han flyr med fulle baggasjerettiheter uen at han bruker annet ennhåndbaggasjedelen) og i den grad du er interessert så kanskje jeg kan få til noe for å si det slik. Når får jeg da mine etter påske så da skal jeg komme tilbake til denne tråden med first hand info..
Ja, det hadde vært supert, da hadde jeg vært deg evig takknemlig!  :D Send meg en melding når du vet noe mer. Bor i Grimstad jeg, men har mesteparten av familien i og rundt Stavanger, så er der rett som det er.  :)

Ifølge Tuxmats kundeservice veier hver pakke de selger 5,4 kg (med eske). Eskene måler 79*61*28 cm. Får det ikke til å stemme at en eske med bare bagasjeromsmatte veier det samme som en eske med både bagasjeromsmatte, frunkmatte, og bagasjeromsgrop-matte.

Her er hele samtalen jeg hadde med dem:
Sitat
Sitat
Sitat
Sitat
Sitat
Sitat
Sitat
Sitat
Hi! I'm wondering what the freight weight and dimensions of the Tuxmats for Tesla Model 3 are. Johan
Hello Johan,

Thank you for your interest in TuxMat.
The mats are weighed 12 lbs in a box of 31 x 24 x 11 inches.
Orders are shipped via FedEx; we provide you with the tracking number once it departs from our warehouse.

Feel free to contact us if there is something else we can assist you with.

Kind regards,

Citadel
TuxMat Inc.
Hi
Okey, thanks for the reply. This is the Full Interior Set for the Model 3 we are talking about, right?

Kind regards,
Johan
You're welcome, Johan.
Yes, the full set interior mats are the three piece mats; 2 front row mats and 1 piece for the back row. 
I am not sure of your location is, however, I would like to mention too that we only ship within Canada and the US.

Thank you.

Citadel
TuxMat Inc.
Yup, I know. I'm in Norway. That's why I had to ask about weight and dimensions so I can possibly have you send the mats to JetCarrier in the US, and then they can forward them to me. Even better would be if you guys started shipping directly to Europe. Fairly big market for Tesla mats in Norway, Denmark, The Netherlands and Germany, but as far as I know 3D Maxpider is the only brand with high quality mats similar to yours that ships here.

Kind regards,
Johan
Good Afternoon Johan,

We will keep that in mind. If we do ever start shipping to those areas we will be happy to let you know.

If you have any further questions please do not hesitate to contact us.

Alix
Ask Us About Our Referral Program

TuxMat Inc.
Great!
I would also like to inquire about the freight dimensions and weight for the Three Piece Trunk Package and the Rear Top Trunk Only for the Tesla Model 3.

Kind regards,
Johan
Hi Johan,

The dimensions of the box are all the same for delivery. Each box would be 12 lbs and the dimensions being 31 x 24 x 11.

Alix
Ask Us About Our Referral Program

TuxMat Inc.
Flott da har vi en avtale som jeg skal prøve å realisere. Takk ellers for info. ....Kommer tilbake eter påske ift. førstehånd på kvalitet etc.

RuneW

Her er en til som tydeligvis synes det samme som meg om designet til MAXpider mattene til baksetet...

https://youtu.be/3vpugcNNGLA?t=295

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA