Skrevet av Emne: Innkjøp av gulvmatter (helst fra Norge)  (Lest 16910 ganger)

Skvulp

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Sv: Innkjøp av gulvmatter (helst fra Norge)
« Svar #15 på: Mandag 21. Januar 2019, klokken 13:08 »
Model 3 Reservasjon 31.03.16
Nissan Leaf 2012-Solgt
Nissan Leaf 2018 kansellert reservasjon

Pocoloco

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #16 på: Torsdag 07. Februar 2019, klokken 14:07 »
Følger det stoff/velour-matter med bilen?

Er det noen som vet det?
Tesla Model ≡ 06.04.19

Vesel

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #17 på: Torsdag 07. Februar 2019, klokken 14:19 »

Er det noen som vet det?
Ja, jeg antar dette blir likt som med den amerikanske utgaven, og da følger det med noen stoffmatter. Finner ut i morgen når jeg får testa den europeiske utgaven. Har bare sett den amerikanske utstilt.

Virka nokså stusselige/laber kvalitet da, så jeg kommer nok til å bytte dem. Så litt ut som de var laget av en en slags grov fleece. Virker som et hav av forskjell mellom dem og de fra 3D Maxpider.
« Siste redigering: Torsdag 07. Februar 2019, klokken 14:30 av Vesel »
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3, utlevert 12.3.2019 i Kristiansand.
Long Range, AWD, premium svart interiør, blå, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Handyman

• Gold Member
  • Dengang DA og hver gang NÅR.
    • Vis profil
« Svar #18 på: Torsdag 07. Februar 2019, klokken 14:29 »

Er det noen som vet det?
Ja, jeg antar dette blir likt som med den amerikanske utgaven, og da følger det med noen stoffmatter. Finner ut i morgen når jeg får testa den europeiske utgaven. Har bare sett den amerikanske utstilt.

Virka nokså stusselige/laber kvalitet da, så jeg kommer nok til å bytte de medfølgende mattene. Så litt ut som fleece, bare grovere. Virker som et hav av forskjell mellom dem og de fra 3D Maxpider.
Tesla har også sagt at de kommer med gummimatter, og de jobber også med nettbutikk.
LR AWD, EAP, Aero S/V, VIN 218xxx

Pocoloco

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #19 på: Torsdag 07. Februar 2019, klokken 14:37 »

Virka nokså stusselige/laber kvalitet da, så jeg kommer nok til å bytte dem. Så litt ut som de var laget av en en slags grov fleece. Virker som et hav av forskjell mellom dem og de fra 3D Maxpider.

Jeg tror jeg blir å gå for 3D Maxpider. Perfekt passform, stilig og veldig allsidig mtp. Nord-Norsk vær  :)
Tesla Model ≡ 06.04.19

Vesel

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #20 på: Torsdag 07. Februar 2019, klokken 14:38 »
Fra ca 04:00 i videoen øverst på denne sida kan dere se stoffmattene som ihvertfall følger med den amerikanske utgaven.
Long Range, AWD, premium svart interiør, blå, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Magnus Hansen

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #21 på: Torsdag 07. Februar 2019, klokken 14:45 »
Her tenker jeg det bare er å bruke originalmattene til det er litt utvalg i Norge. Helst i butikk hvor man kan se på de. Virker jo bananas å bruke mange hundre kroner bare på frakt og inntoling fra USA. Samme med folie til midtkonsoll etc

Vesel

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #22 på: Torsdag 07. Februar 2019, klokken 14:46 »

Jeg tror jeg blir å gå for 3D Maxpider. Perfekt passform, stilig og veldig allsidig mtp. Nord-Norsk vær  :)

Godt mulig jeg også. Må bare researche litt først og se om det er andre som leverer matter av høy kvalitet og/eller til lavere pris, som ikke er stoff eller sånn standard gummimatter som veldig mange biler kommer med i dag. Er jo supert at de fra 3D Maxpider har så høy kant og virker vannavstøtende (og trolig derfor også smussavstøtende). Liker derimot ikke den svære logoen, karbonfiberlook og den høye prisen. Blir nesten 3000 kr med frakt og fortolling. Hadde man i det minste fått med bagasjeromsmatte også.  :)

Handyman

• Gold Member
  • Dengang DA og hver gang NÅR.
    • Vis profil
« Svar #23 på: Torsdag 07. Februar 2019, klokken 14:53 »
Her tenker jeg det bare er å bruke originalmattene til det er litt utvalg i Norge. Helst i butikk hvor man kan se på de. Virker jo bananas å bruke mange hundre kroner bare på frakt og inntoling fra USA. Samme med folie til midtkonsoll etc
Enig, og til syvende og sist kan det hende jeg havner på disse.
God kvalitet og kanskje billigere enn de Tesla kommer med.
LR AWD, EAP, Aero S/V, VIN 218xxx

chargedup

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #24 på: Torsdag 07. Februar 2019, klokken 15:01 »
Virker jo bananas å bruke mange hundre kroner bare på frakt og inntoling fra USA. Samme med folie til midtkonsoll etc
Folie til midtkonsoll er mulig å kjøpe fra Kina (ca 200kr) og USA til under 350 kr grensen.
Enig i at det er fornuftig og vente litt til vi får flere alternativer på matter/bagasjeromsmatter. Tesla samarbeider med WeatherTec på model 3 gummimatter ifølge USA forum, så de er garantert bra kvalitet, men prisen blir nok høy.
Gytisauto selger matter fra Weathertec til andre biler, men prisen på de er ofte høyere enn de originale mattene fra bilprodusenten. På bmw i3 bagasjeromsmatte var gytis ca samme pris som å kjøpe fra USA (ink fortolling osv), men mye raskere levering.
Model 3 LR AWD 2019
Bestilt: EQC
Solgt: BMW i3 (60Ah) - Jaguar I-pace
Forhåndsreservert: Polestar, Honda, Skoda osv

GOS

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #25 på: Torsdag 07. Februar 2019, klokken 15:08 »

Jeg fikk den i posten for en god uke siden.....mangler bare bilen å legge dem inn i:-)
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Pocoloco

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #26 på: Torsdag 07. Februar 2019, klokken 15:23 »

Jeg fikk den i posten for en god uke siden.....mangler bare bilen å legge dem inn i:-)

Hva ble totalpris og leveringstid? Jeg får min TM3 om en måned og vil også ha mattene klare til bruk fra dag én :)

@Vesel Jeg er enig med deg om logoen, så jeg tenker ev. å fjerne den eller bruke svart tusj over den
Tesla Model ≡ 06.04.19

GOS

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #27 på: Torsdag 07. Februar 2019, klokken 15:40 »
Tok 9 dager.  Ser ut som at de kostet meg 205$=1829 + 1002 i frakt (og sikkert moms etc) Men jeg tror dette beløpet er vesentlig høyere enn det som sto på nettet inkludert frakt, men det er nok momsen etc. Kjøpte de via en aktør på e-bay. (Husker ikke i farten og finner ikke e-mailen)

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Vesel

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #28 på: Torsdag 07. Februar 2019, klokken 16:49 »
Matter fra 3D Maxpider bestilt.  :+1:

Ca $308/2700 kr inkludert fortolling fra de de her på Ebay. Visste ikke at det gikk an å forhåndsbetale fortolling når man handla der. Litt skeptisk, men det virker legit. Betalte uansett med Paypal.

Liker de originale all weather-mattene fra Tesla også, og dem fra Tuxmat. De første ser ikke like beskyttende ut. 3D Maxpiders har nemlig høye kanter og ser veldig godt tilpasset ut. Tror gulvet på bilen vil se ut nesten som nytt under disse mattene selv etter 20 år. Tuxmats ser minst like beskyttende ut som 3D Maxpider og har ikke sånn stor logo eller karbonfiberlook, men det virker vanskelig å få tak i dem, og er nok enda litt dyrere.
« Siste redigering: Torsdag 07. Februar 2019, klokken 17:17 av Vesel »

Tom

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #29 på: Torsdag 07. Februar 2019, klokken 20:48 »
Matter fra 3D Maxpider bestilt.  :+1:

Ca $308/2700 kr inkludert fortolling fra de de her på Ebay. Visste ikke at det gikk an å forhåndsbetale fortolling når man handla der. Litt skeptisk, men det virker legit. Betalte uansett med Paypal.

Funker fint å forhåndsbetale fortolling,har gjort det et par ganger og ingen problemer med det på ebay..
« Siste redigering: Torsdag 07. Februar 2019, klokken 21:07 av Tom »