Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvordan avbestille vinterhjulene?

Startet av trykkertor, søndag 20. januar 2019, klokken 23:00

« forrige - neste »

trykkertor

Ok.....sa ja til Aero-felgene med vinterdekk da jeg ble oppringt.
Mye fordi jeg "trodde" Aero-hjulene ville spare ca 5-10% rekkevidde.
Bjørn Nyland har nå testet, og det viser seg at det knapt er 2%, if any.
Og det i hastigheter jeg ikke engang skal kjøre i.
Så da ble jeg mer mør på å velge meg noen 2. parts felger fra dekk-forhandlere.

Nå har jeg ved flere andre anledninger tidligere prøvd å komme i kontakt med Tesla.
Til tross for for epost til forskjellige oppgitte adresser.
Sitte i telefon kø i 30min+ ved 2 anledninger.
Og ved 1 anledning trykket på "ring meg tilbake på dette nummeret", har jeg aldri kommet i kontakt med Tesla.
Hvis jeg snakker med et av mine servicesentre, sier de alltid, kontakt Tesla sentralt.
Men som nevnt, det er kul umulig for meg å komme gjennom der.

Jeg ønsker nå ikke vinterhjulene jeg sa ja til på telefonen.
Men jeg har heller ikke fått noe mer konkret bekreftelse på den avtalen vi inngikk per telefon.

Hvordan får jeg avbestilt mine vinterhjul?

HermanGatevold

Differansen Bjørn viser er kun 18" med og uten wheelcaps på. Differansen opp til 19" er nærmere 10%

gruffalo

Til meg så de at det var deadline for å bestemme seg for vinterdekk neste gang de ringte. Så du kan bare si i fra da.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

E-tron 55 sportback 2022

Nicky777

Sitat fra: trykkertor på søndag 20. januar 2019, klokken 23:00
Ok.....sa ja til Aero-felgene med vinterdekk da jeg ble oppringt.
Mye fordi jeg "trodde" Aero-hjulene ville spare ca 5-10% rekkevidde.
Bjørn Nyland har nå testet, og det viser seg at det knapt er 2%, if any.
Og det i hastigheter jeg ikke engang skal kjøre i.
Så da ble jeg mer mør på å velge meg noen 2. parts felger fra dekk-forhandlere.

Nå har jeg ved flere andre anledninger tidligere prøvd å komme i kontakt med Tesla.
Til tross for for epost til forskjellige oppgitte adresser.
Sitte i telefon kø i 30min+ ved 2 anledninger.
Og ved 1 anledning trykket på "ring meg tilbake på dette nummeret", har jeg aldri kommet i kontakt med Tesla.
Hvis jeg snakker med et av mine servicesentre, sier de alltid, kontakt Tesla sentralt.
Men som nevnt, det er kul umulig for meg å komme gjennom der.

Jeg ønsker nå ikke vinterhjulene jeg sa ja til på telefonen.
Men jeg har heller ikke fått noe mer konkret bekreftelse på den avtalen vi inngikk per telefon.

Hvordan får jeg avbestilt mine vinterhjul?

Jeg spurte han som ringte meg spesifikt fra Tesla. Han sa at de ikke hadde noen fortjeneste på disse hjulene, så det var det samme for dem om jeg valgte hjul fra dem eller uorginale hjul. Han sa også at det ikke ville være noe problem med reklamasjonsretten osv (med mindre det er hjulene i seg selv som forårsaker skade) med uorginale vinterhjul. Jeg sa ja til Teslahjulene, men spurte om jeg kunne si dem fra meg ved neste oppringning (når man bekrefter alt mulig). Da var svaret at det ikke var noe problem. Denne første oppringningen er bare for å skaffe en oversikt.

trykkertor

Sitat fra: HermanGatevold på søndag 20. januar 2019, klokken 23:05
Differansen Bjørn viser er kun 18" med og uten wheelcaps på. Differansen opp til 19" er nærmere 10%
Joda. Men jeg velger 18" på vinterhjulene uansett.

geear

Forstod det ikke som at det var en bindende bestilling jeg gjorde av vinterhjul. På klingende svensk: "jeg legger et notat her på at du er interessert i 18" Nokian piggfri".

Cowboystrekk

Differansen var vell opptil 4% i 120km\t, gradvis mindre jo lavere hastighet. Jeg vet ikke hvordan vekta er på 18", men mulig de også er ekstra lette felger, noe som også vil påvirke rekkevidda? Om man kjøper noe ala turbinfelger (PH turbin f.eks) vil kanskje ikke rekkeviddetapet være noe særlig da de og er aerodynamiske i seg selv?
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

stranger1891


Jeg sa ja også til vinterdekk fra Tesla, men hvis det er 100% sikker at det påvirker ikke garantien (hvis det skjer noe) så fortrekker jeg å bruke uorginale, rett og slett.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA