Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Overgang fra Up til Golf, mange gleder, men flere irritasjonsmomenter

Startet av Joe DiMaggio, torsdag 24. januar 2019, klokken 17:09

« forrige - neste »

Joe DiMaggio

Hei.

Gikk fra Up og over til Golf for snart et år siden. Litt motvillig, men etterhvert som barna ble større ble det jævlig trangt i baksete og for meg som sjåfør.

Overgangen er jo stor. Nå kjører jeg bil i stedet for en makrell boks, det er helt fantastisk. Jeg er en person som henger meg opp i detaljer og begynner fort og pirke. Jeg tenkte å liste opp de tingene som irriterer meg og håper selvsagt det er noen mer erfarne her inn som kan fortelle meg at jeg bare kan gjøre sånn eller sånn, så er det problemet løst.

1. Er det ikke mulig å koble ut den adaptive "biten" i cruise controlen?
2. Hvorfor må jeg vri om nøkkelen og starte motoren hver gang jeg stoppet opp litt, eller tatt en kjapp tur ut av bilen?
3. Ref. punkt 2. Når bilen stopper varmen i bilen, da kommer det kald luft ut.  Kan jeg gjøre noe med det?

Jeg trodde det var mye mer, men kommer ikke på noe i farta.

lars667

1. Jo det er mulig, du har en innstilling på "rattmeny" hvor du kan aktivere og deaktivere alle assistenter. Tror du finner adaptiv cruise her. Det er også en knapp på venstresiden av rattet som lar deg deaktivere på et blunk, mener jeg (tror det er den øverste knappen til høyre?). Se i manualen hvis du ikke finner den.
2/3: Vet ikke helt hvorfor det er sånn, sikkert sikkerhetsfeature. Men har lest tips om at hvis du starter tenninga igjen med åpen dør så vil den fortsette å varme når du går ut igjen. Og du kan styre det via CarNet 10 min av gangen når den ikke er tilkoblet strøm.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

nortrahof

Jeg var faktisk mer fornøyd med E-UPen enn med nåværende E-Golf (Highline?). E-UP var mer "smidig i trafikken". E-Golf har mer komfort - og det er det hele! - Plass utover 2 seter har jeg sjeldent bruk for.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA