Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vintertreff 2019 8-10 Mars - Isbanekjøring

Startet av VigdisA, fredag 18. januar 2019, klokken 22:02

« forrige - neste »

VigdisA

Bli med på årets vintertreff der man får testet sin egen bil i trygge og kontrollerte omgivelser på isen på Golsfjellet og med overnatting og felles middag lørdag på Storefjell høyfjellshotell

Vi legger opp til isbanekjøring både fredag og lørdag, men kjøring fredag kommer an på tilstrekkelig antall påmeldte.

Påmelding ved å følge lenken
https://www.tocn.no/2019/01/vintertreff-2019/


Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

Øggen

Korsen e det med forsikring når du kjøre på bana? Blir det tegna ekstra forsikring?
Går ut ifra at egen forsikring ekskluderer slike aktiviteter.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

VigdisA

Beklager, men jeg er for skjelden på elbilforum om dagen  :'(
Når det gjelder forsikring skal det for de fleste selskaper være innenfor, men det får en nesten dobbeltsjekke selv med eget selskap. Det er satt opp som kjøreopplæring med baneregler, og ikke noen konkurranse med tidtaking.
Vi har søkt og fått innvilget godkjennelse for arrangementet hos IF. (Som har eget opplegg for dette)
Det er sett på som nyttig å få bli kjent med egen bil og hvordan den oppfører seg når det er utfordrende føre, og da er det greit at det gjøres i regulerte omgivelser.
Banen freses opp med myke kanter og med en viss struktur slik at den blir som en norsk landevei. Utover dagen når man har kjørt en stund, vil det kunne bli glattere føre og det vil kunne preppes på nytt mens vi har en pause.  for eksempel

Vi har fått forlenget påmeldingsfristen til å vare ut helgen, men jeg likevel allerede kan si er at det er mange nok påmeldte til at det blir kjøring på fredag.

Vi kommer i år til å få med oss teslaeiere fra flere land, med tre eller fire biler fra UK som de som foreløpig reiser lengst, om man ikke medregner de som kommer med sin aller nyeste Model 3 da ;)
Dekkmann er med som tidligere i depoet der de har mulighet for å la oss få byttelåne nyeste sort Continentaldekk for noen runder.

Det er en god del forberedelser som gjenstår, men nå har jeg begynt å glede meg, - og håper vi blir virkelig mange !
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA