Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Økt ladepris på SuC

Startet av elbil-1, fredag 18. januar 2019, klokken 17:07

« forrige - neste »

elbil-1

Ser at pris pr kwh har økt fra 1,40 til 1,89 nå...
På navi i bilen.

Wibla

Jaggu, står 1,86 per kWh på nettsidene til Tesla.

Var vel på tide med en endring, med tanke på de prisene vi har på strøm om dagen.
2018 Tesla Model S 75D

geear

Det er global endring. Og er nok enda et ledd i å gjøre Tesla lønnsomme.

z4rd

Finnes det en samlet oversikt over de ulike tilbyderne mtp pris/effekt?

kr 1,86/1,89,- pr. kWh må vel være blant de billigste mtp hurtiglading?
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

turfsurf

Sitat fra: z4rd på lørdag 19. januar 2019, klokken 09:04
kr 1,86/1,89,- pr. kWh må vel være blant de billigste mtp hurtiglading?
Er vel ca halvparten av en optimal CHAdeMO sesjon på Fortum.

Foreløpig er vel Ionity billigst hvis man kommer med en snustom I-Pace og fyller opp.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

N00b

Så fulle som superladere er idag så måtte de ta noen grep, både for økonomien og ikke minst for oss som brukere. Å vente på ladeplass suger.

Med 30.000 Model 3 på norske skilter i 2019 så ville forholdene bli kaotiske på superladere rundt forbi.  Sålenge det koster mye mer å lade der enn hjemme vil jo folk velge hjemme om de kan og planlegge deretter

Handyman

Sitat fra: N00b på lørdag 19. januar 2019, klokken 11:26
Så fulle som superladere er idag så måtte de ta noen grep, både for økonomien og ikke minst for oss som brukere. Å vente på ladeplass suger.

Med 30.000 Model 3 på norske skilter i 2019 så ville forholdene bli kaotiske på superladere rundt forbi.  Sålenge det koster mye mer å lade der enn hjemme vil jo folk velge hjemme om de kan og planlegge deretter
Skulle vært mulig å flytte på perioden for de som har fått 6/9 mnd gratis lading. Nå regner jeg med at mange av nye Model 3 eiere ønsker å utnytte "premien" best mulig. I starten er det heller ikke sikkert at alle ladepostene har fått CCS, og presset på disse blir sikkert stort.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

geear

Sitat fra: N00b på lørdag 19. januar 2019, klokken 11:26
Så fulle som superladere er idag så måtte de ta noen grep, både for økonomien og ikke minst for oss som brukere. Å vente på ladeplass suger.

Med 30.000 Model 3 på norske skilter i 2019 så ville forholdene bli kaotiske på superladere rundt forbi.  Sålenge det koster mye mer å lade der enn hjemme vil jo folk velge hjemme om de kan og planlegge deretter
Er det virkelig noen uten fri lading og ladeløsning hjemme som bruker SuC som "hjemmelader" for 1,4/kWh, og slutter med det for 1,86/kWh?

Vil tro at de som bruker SuC til lading lokalt ikke har ladeløsning hjemme, jeg gidder ikke lade mer enn absolutt nødvendig på SuC selv om jeg har fri lading...

zbk

Har kjørt Stavanger - Oslo t/r i helga. Merka meg at prisen er ulik på de forskjellige laderene? I Lier var det 2kr/kWh. Andre varierte også i pris fra 1.86 og oppover mener jeg at jeg så. Blir det ikke litt tullete med ulike priser rundtomkring?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Amatøren

Markedsøkonomi?

Pris og etterspørsel.....

Kanskje Tesla ser for mange "hjemmelader" der?
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

GOS

Sitat fra: zbk på søndag 20. januar 2019, klokken 21:39
Har kjørt Stavanger - Oslo t/r i helga. Merka meg at prisen er ulik på de forskjellige laderene? I Lier var det 2kr/kWh. Andre varierte også i pris fra 1.86 og oppover mener jeg at jeg så. Blir det ikke litt tullete med ulike priser rundtomkring?

Pris gjerne Lier enda mye høyere (doble den) så en får vekk flere av hjemmeladerne
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Øggen

Dei "heimeladerane" som står rundt om kring har uansett gratis lading, og vil du aldri få vekk før dei blir sperra av Tesla.
Men da blir det ramaskrik...
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

zbk

Hvis poenget er å flytte ladinga fra de mest belastede stedene (som Lier) så er 15øre forskjell neppe nok. Man passerer jo ikke 10kr spart før man har lada nesten 70kWt.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

fredag

Sitat fra: gr på lørdag 19. januar 2019, klokken 08:44
Det er global endring. Og er nok enda et ledd i å gjøre Tesla lønnsomme.

Larry Ellison har kommet inn i styret i Tesla. Dette er en typisk ting han ville gjøre. Samt å kutte ansatte og å fjerne referal-programmet.

Jeg er ikke noen fan av Larry Ellison, men dette var nok riktig og nødvendig.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Klykken

Jeg har fri lading på min og lader med SuC kun på lengre turer (SELVSAGT!!). Selv om nærmeste SuC er ca 3mil unna og nesten ikke trafikkert til vanlig (Grong i Trøndelag) valfarter jeg ikke denne. Benyttet den to ganger på 7mnd frem til nå. Med eller uten betaling ville mitt bruk vært det samme. Er enig i at det er riktig at "gulerøttene" for bruk og kjøp av Tesla forsvinner.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA