Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

HEPA-filter. BioWeapon. Welcome.

Startet av JorEl, fredag 18. januar 2019, klokken 12:18

« forrige - neste »

JorEl

Nå ser det vel ut til at vi som ikke har dette flotte "anti-gift-filteret" kan få det?
Kjekkere å stå i kø bak diesel- og bensin-brennere 8)
$500 inkl. software oppdatering?
https://electrek.co/2019/01/17/tesla-hepa-air-filtration-bioweapon-defense-mode-upgrade-older-model-s-x/
Edit; Her er filterpakken fra Tesla :+1: 
https://shop.tesla.com/us/en/product/vehicle-accessories/model-s-hepa-air-filtration-upgrade.html
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

krister461

Nå har det riktignok lenge vært mulig å kjøpe HEPA-filteret rimelig (kr 1400?) og montere selv - dog uten bekvemmelsesknappen som slår på resirkulering og viftene på fullt.

JorEl

Jeg kommer til å be om å få det instalert på første service. Håper de får tid..
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

noto

500 dollar i USA blir nok mer her hjemme med høyere timepriser(?) og moms på toppen.

JorEl

Burde være mva-fritt på ELbil :P Ellers får de jobbe j.... fort :P
Kan strekke meg til 5k. Her kan jeg jo kanskje håpe på at bilen stiger i verdi :P Om jeg en gang selger vår nye kjæledegge så kan i hvert fall ingen bruke mot oss at vi ikke har BIO-Hazard ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

SabreMan

Dere som har det, er dere fornøyd? Har dere det på hele tiden?
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Skjøteledning

Sitat fra: SabreMan på fredag 18. januar 2019, klokken 14:53
Dere som har det, er dere fornøyd? Har dere det på hele tiden?

Bruker det i kø og tunnel, er veldig fornøyd.
Hadde S70 uten tidligere og det er stor forskjell i lukt og partikler som nå
Ikke kommer inn i kabinen.

JorEl

#8
Hva har dette filteret kostet før da?
Edit; har Tesla solgt dette som ett tilvalg eller kun i pakke? Har kikket litt på nett men finner ikke noe av verdi.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

noto

Bare i premiumpakken som nå er obligatorisk. Husker ikke nøyaktig, men var vel oppe i rundt 40k? Da med HiFi ++ i tillegg til HEPA.

JorEl

Sitat fra: noto på fredag 18. januar 2019, klokken 16:06
Bare i premiumpakken som nå er obligatorisk. Husker ikke nøyaktig, men var vel oppe i rundt 40k? Da med HiFi ++ i tillegg til HEPA.
Kan det ha vært 40k for premiumpakken til S, og 50k for premiumpakken til X?
Denne pakken har ikke vi, men vi slapp jo å betale for den..Det var vel BIO, Vinter, og Hifi i den premiumspakken som var i sommer.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

krister461

Sitat fra: SabreMan på fredag 18. januar 2019, klokken 14:53
Dere som har det, er dere fornøyd? Har dere det på hele tiden?
Hepa-filteret er jo der hele tiden, og all luft som går inn i kabinen når dører og vindu er lukket går vel via det.

noto

SÅ tett er vel ikke bilen at det ikke trekker inn litt luft her og der, ikke minst i fart.

SabreMan

Sitat fra: krister461 på fredag 18. januar 2019, klokken 16:21
Sitat fra: SabreMan på fredag 18. januar 2019, klokken 14:53
Dere som har det, er dere fornøyd? Har dere det på hele tiden?
Hepa-filteret er jo der hele tiden, og all luft som går inn i kabinen når dører og vindu er lukket går vel via det.

OK, trodde at det var en knapp for å slå det på.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

krister461

Sitat fra: noto på fredag 18. januar 2019, klokken 16:22
SÅ tett er vel ikke bilen at det ikke trekker inn litt luft her og der, ikke minst i fart.
Neida, mente "all" luft. Poenget er at det er ikke noen knapp for å slå filteret av og på. Kun en knapp for å skru viftene opp og sette på resirkulering for å flytte luften igjennom filteret flere ganger (om jeg har forstått det rett).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA