Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Endring av vilkår, NAF eXtra. Rabatt kun med Elton

Startet av vesttrønder, torsdag 04. mai 2023, klokken 16:17

« forrige - neste »

vesttrønder

Då kom det nettopp epost med ganske kjedeleg innhald:

SitatFra 15. juni vil du KUN oppnå rabatt gjennom å registrere deg i Elton-appen og legge inn ditt NAF Xtra som betalingskort. Les mer om Elton og last ned appen her.
:-1:

Elton er jo enkel og grei å bruke, men det er jo også den som er definitivt dyrast i mange tilfelle. Ikkje at eg brukar så mykje "utelading", men dette er jo ikkje eit godt argument til å behalde kortet.

goggo

Ja dette var skuffende, men vi måtte vel nesten forvente at noe slikt skulle skje.
Det mest skuffende med dette for min del er at rabatten på Tesla lading forsvinner også.

Det første jeg gjorde når jeg så dette var å innhente priser på forsikringer, og ser nå at jeg får en del lavere priser hos Coop/Storebrand enn det jeg har hatt til nå hos NAF/Gjensidige.
Når Storebrand dessuten inkluderer veihjelp på Twizy forsikringen min og jeg får Superkasko hos Storebrand til samme pris som vanlig kasko på hovedbilen hos Gjensidige, så tror jeg at jeg ender opp med å si opp både NAF medlemskapet og hele mitt kundeforhold på 4-5 forsikringer hos Gjensidige.

Jeg har vært NAF medlem i «alle» år, men når de nå begynner å skrelle vekk medlemsfordelene så tror jeg ikke jeg er villig til å betale den høye medlemskontingenten lengre.


Mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

vesttrønder

Eg forstår ikkje heilt kvifor det skal vere "forventa". Og spesielt ikkje når det blir knytt til det dyraste som er. Ser at DNB MC er nemnt som eit anna kort med laderabatt, finst det andre også? Har vel framleis nok å hente i rabatt hos Gjensidige med NAF + Tekna-rabattar, men må kanskje rekne over det for å sjå om medlemsfordelane er verdt det... Må finne ut kva vilkåra for veghjelp frå KIA er også. Fekk jo bruk for dette med gamlebilen hos NAF siste året!

goggo

#3
Sitat fra: vesttrønder på fredag 05. mai 2023, klokken 09:38Eg forstår ikkje heilt kvifor det skal vere "forventa". Og spesielt ikkje når det blir knytt til det dyraste som er. Ser at DNB MC er nemnt som eit anna kort med laderabatt, finst det andre også? Har vel framleis nok å hente i rabatt hos Gjensidige med NAF + Tekna-rabattar, men må kanskje rekne over det for å sjå om medlemsfordelane er verdt det... Må finne ut kva vilkåra for veghjelp frå KIA er også. Fekk jo bruk for dette med gamlebilen hos NAF siste året!

Det jeg mente med "forventa" var at de kom til å fjerne rabatten på Tesla lading, som jo allerede er langt billigere enn hos de andre operatørene.

Det med forsikringspriser vil nok variere for hver enkelt av oss, avhengig av medlemskapsrabatter etc. Men jeg så altså at de hos NAF/Gjensidige lurte meg til å betale unødig mye for min Twizy, ved at de ikke tilbød veihjelp i forsikringen og tvang/lurte meg til å tegne et MC medlemskap hos NAF fordi NAF medlemskapet for bil ikke dekker MC/Twizy veihjelp.

Kort fortalt: Jeg liker ikke å bli lurt- derfor bye bye NAF/Gjensidige for min del :)

mvh
Hugo



Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

RJK

Sitat fra: goggo på fredag 05. mai 2023, klokken 10:16
Sitat fra: vesttrønder på fredag 05. mai 2023, klokken 09:38Eg forstår ikkje heilt kvifor det skal vere "forventa". Og spesielt ikkje når det blir knytt til det dyraste som er. Ser at DNB MC er nemnt som eit anna kort med laderabatt, finst det andre også? Har vel framleis nok å hente i rabatt hos Gjensidige med NAF + Tekna-rabattar, men må kanskje rekne over det for å sjå om medlemsfordelane er verdt det... Må finne ut kva vilkåra for veghjelp frå KIA er også. Fekk jo bruk for dette med gamlebilen hos NAF siste året!

Det jeg mente med "forventa" var at de kom til å fjerne rabatten på Tesla lading, som jo allerede er langt billigere enn hos de andre operatørene.

Det med forsikringspriser vil nok variere for hver enkelt av oss, avhengig av medlemskapsrabatter etc. Men jeg så altså at de hos NAF/Gjensidige lurte meg til å betale unødig mye for min Twizy, ved at de ikke tilbød veihjelp i forsikringen og tvang/lurte meg til å tegne et MC medlemskap hos NAF fordi NAF medlemskapet for bil ikke dekker MC/Twizy veihjelp.

Kort fortalt: Jeg liker ikke å bli lurt- derfor bye bye NAF/Gjensidige for min del :)

mvh
Hugo




Dette var en langt bedre begrunnelse, enn bare tap av laderabatt på Mastercard'et. Det er fremdeles endel fordeler med et NAF/NAF MC-medlemskap, som gjør at jeg beholder mitt medlemskap.

I det minste så ville frafallet av rabatter forklart en oppsigelse av Mastercardet, men ikke nødvendigvis hele medlemskapet ditt, IMO. Den utvidede begrunnelsen her, har jeg langt mer sansen for og forståelse for.

Men er det riktig å klandre NAF for at Gjensidige prøver å få tilbake rabatten ved å leke seg med prisene? Er koblingen mellom de to selskapene så stor at NAF kan få delskyld i dette?

Jeg synes Gjensidige generelt er dyrere enn de fleste andre, og de skrur fort opp prisen i år 2 om du fikk et godt forsikringstilbud, så hjelper lite at det er NAF-rabatt. Det bare reduserer ulempen.

Og lureriet med "kundeutbytte" som gir de rentefordelen ved å tas ekstra mye, og du/jeg/vi kunder må at på til skatte av de overbetalte kronene man får i retur, er mildt sagt provoserende, og noe jeg uttrykker om en forsøker å sjekke pris og de drar frem dette som en fordel.

Det de riktignok skal ha pluss for, og som jeg tjente tilbake endel kroner på, var dette med tilbakebetaling av ungdoms-tillegget dersom man kjørte skadefritt frem til fylte 25.

Tillegget var bare frem til 23, så de lurte en riktignok til å være kunde 2 år ekstra, men alt i alt tjente man greit på det i forhold til det rene tapet av tillegget hos andre selskaper.

Kort sagt, jeg har ikke vært gjensidige-medlem siden jeg cashet ut ungdomstillegget, så vidt jeg kan huske.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

kvakke

#5
Dette var en kjedelig mail å få i går. Hvis man skal spekulere har kanskje NAF fått en hyggelig sum penger av elton for eksklusivitet.

Vi har akkurat kjøpt elbil, og denne laderabatten var kombinert med forsikringsprisen grunnenen til at vi meldte oss inn i NAF. Får se om vi fortsatt er medlem neste år når ting som kjørelengde og mengden hurtiglading setter seg og vi ser hvor mye vi faktisk har spart. Forsikringen er fremdeles den laveste prisen jeg har klart å få, ihvertfall når man velger laveste egenandel, men den er ikke så mye billigere at det er verdt årsprisen til NAF alene. 

Er egentlig Elton så mye dyrere hvis man ikke regner med eventuelle fordelsrabatter?
Nå sjekket jeg kjapt bare Circle K som vi nok kommer til å lade mest hos og prisen på elton og direkte i Circle K appen er jo lik. Så man går glipp av de ekstra 10% fra fordelsprogrammet dems, men i det minste får man fremdeles 15% rabatt via kredittkortet, så får man velge hva man tjener mest på av circle k rabatt eller coop bonus, eller andre rabatter som f.eks månedsabonnement hos Tesla.

Også ganske dumt at Elton ikke støtter ladebrikke, det er jo vesentlig raskere å bruke det enn å fikle med app.

Orbit

Circle K eier 50% i Elton, så de er i praksis ikke konkurrenter. Circle K er også blant de aller dyreste, og derfor ikke det beste utgangspunktet for å vurdere prisnivået til Elton.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

vesttrønder

Sjekka litt fleire prisar i dag, og Elton var ikkje så ille som berre for to mnd sidan (februar) . Då kosta det 10 kr på dei fleste stasjonar eg sjekka (recharge, mer, enivy, om eg hugsa rett), samanlikna med rundt seks til åtte kroner hos leverandørane sjølv. No er prisen gjamnare ser det ut til, då det er ikkje så ille som eg trudde. Likevel, dette var tullete. Leika grinete kunde og sende sur mail til NAF også. :)

Rollep

Dette var nærmest ubrukelig. Elton støtter bare Recharge, CircleK og Ionity av de store operatørene, og da til sedvanlige ågerpriser.

Ikke får jeg registrert kortet i appen heller, står bare og kverner.

Electric cars in Norway

Sitat fra: Orbit på fredag 05. mai 2023, klokken 13:08Circle K eier 50% i Elton, så de er i praksis ikke konkurrenter. Circle K er også blant de aller dyreste, og derfor ikke det beste utgangspunktet for å vurdere prisnivået til Elton.
Og Cirkle k eies av en riking i Canada....rar verden...

vinterdekk

#10
Hvordan er erfaringene deres med Elton og NAF Xtra 15% rabatt nå når medlemstilbudet har vært aktivt en stund?

Tørr-tester Elton appen innimellom og det virker som at det er en knakande god app, mer imponerende løsning enn Elbilappen og Ladeklubben som jeg har. Prisene hos Elton synes å være helt greie. Bonus at Circle K støttes i tillegg. Er det dobbel-rabatt hos Circle K (NAF Xtra og Circle K Extra)?

Jeg har blå ladebrikke og 12% rabatt hos DnB så det blir vel litt det samme hva man går for (pluss og minus begge veier)?
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA