Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tidlig reservasjon og gratis superlading...

Startet av Lene Tørå, torsdag 17. januar 2019, klokken 20:57

« forrige - neste »

Lene Tørå

Jeg satte meg på reservasjonslista allerede aug2016. En av grunnene var at jeg gjorde det da var at det stod at de som reserverte innen utgangen av året var sikret gratis superlading så lenge man hadde bilen.
I dag fikk jeg (endelig!) telefon fra tesla med litt info om levering (mars... ). Jeg nyttet da sjansen til å få bekreftet det med ladinga. Selgeren sjekket opp, og sa at slikt et tilbud ALDRI var gitt. Er det jeg som husker helt feil? Eller er det noen av dere som har sett samme tilbud?


Sent from my iPad using Tapatalk

tibber73

Jeg tror du husker feil. Eller traff en kreativ selger. Jeg kan sende deg en kode for 6mnd fri superlading hvis du ikke har det fra før.
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

Elmaster

I USA så fikk de som kjøpte TM3 Performance, I en liten periode, gratis Supercharging for bilens levetid.

Lene Tørå

Sitat fra: tesla73 på torsdag 17. januar 2019, klokken 21:00
Jeg tror du husker feil. Eller traff en kreativ selger. Jeg kan sende deg en kode for 6mnd fri superlading hvis du ikke har det fra før.
Det hadde jeg satt veldig pris på!


Sent from my iPad using Tapatalk

Lene Tørå

Sitat fra: Elmaster på torsdag 17. januar 2019, klokken 21:11
I USA så fikk de som kjøpte TM3 Performance, I en liten periode, gratis Supercharging for bilens levetid.
Det er så rart, jeg kan da ikke ha funnet på dette selv ... ingen selger var involvert, jeg reserverte selv på nett.


Sent from my iPad using Tapatalk

tibber73

Sitat fra: Lene Tørå på torsdag 17. januar 2019, klokken 21:13
Sitat fra: tesla73 på torsdag 17. januar 2019, klokken 21:00
Jeg tror du husker feil. Eller traff en kreativ selger. Jeg kan sende deg en kode for 6mnd fri superlading hvis du ikke har det fra før.
Det hadde jeg satt veldig pris på!


Sent from my iPad using Tapatalk

Sjekk PM  :+1:
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

MooCow

Sitat fra: Lene Tørå på torsdag 17. januar 2019, klokken 21:15
Sitat fra: Elmaster på torsdag 17. januar 2019, klokken 21:11
I USA så fikk de som kjøpte TM3 Performance, I en liten periode, gratis Supercharging for bilens levetid.
Det er så rart, jeg kan da ikke ha funnet på dette selv ... ingen selger var involvert, jeg reserverte selv på nett.


Sent from my iPad using Tapatalk

Reserverte dag 1, og har fulgt med sidan. Kan ikkje hugsa å ha lese eller høyrt noko anna enn Elmaster seier. 99.99% sikker på at det aldri har vore snakk om gratis supercharging på tidlege reservasjonar, utenom at ein del spekulerte i at "something special" som Elon prata om at dei som reserverte tidleg kunne vera dette. "Something special" viste seg vel seinare å vera det kjedlege brevet med tegninga av Model 3, og kanskje den bittevesle modelbilen som vert levert med (men usikker på om kanskje alle får denne uansett).

Handyman

Sitat fra: MooCow på torsdag 17. januar 2019, klokken 23:05
Sitat fra: Lene Tørå på torsdag 17. januar 2019, klokken 21:15
Sitat fra: Elmaster på torsdag 17. januar 2019, klokken 21:11
I USA så fikk de som kjøpte TM3 Performance, I en liten periode, gratis Supercharging for bilens levetid.
Det er så rart, jeg kan da ikke ha funnet på dette selv ... ingen selger var involvert, jeg reserverte selv på nett.


Sent from my iPad using Tapatalk

Reserverte dag 1, og har fulgt med sidan. Kan ikkje hugsa å ha lese eller høyrt noko anna enn Elmaster seier. 99.99% sikker på at det aldri har vore snakk om gratis supercharging på tidlege reservasjonar, utenom at ein del spekulerte i at "something special" som Elon prata om at dei som reserverte tidleg kunne vera dette. "Something special" viste seg vel seinare å vera det kjedlege brevet med tegninga av Model 3, og kanskje den bittevesle modelbilen som vert levert med (men usikker på om kanskje alle får denne uansett).

Samme tanker her også, har også fulgt godt med hele tiden, og hadde garantert husket det.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

tibber73

Jeg reserverte tidlig på morgenen den 1/4-2016. Har rota bort «something special» og venter på hengerfeste (som ikke kommer)
Kjøpte en Model S som ventebil og angrer ikke et sekund på det pga det sinnsyke bagasjerommet. Jeg trenger det med kjærring, 1 barn og 2 tenåringer.
..men jeg savner hengerfestet..
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

ducktolate

Men det var snakk om en overraskelse til de første.
Og den eneste overraskelsen jeg har lagt merke til så langt er en papp mappe med ei tegning i?


Sent from my iPad using Tapatalk

Counterpointer

Sitat fra: ducktolate på torsdag 17. januar 2019, klokken 23:13
Men det var snakk om en overraskelse til de første.
Og den eneste overraskelsen jeg har lagt merke til så langt er en papp mappe med ei tegning i?


Sent from my iPad using Tapatalk
Lekebil Model 3 i metal fikk de i USA

Ikke sett noe om dette for oss i Europa.


Espen Hugaas Andersen

Man måtte bestille Model S og Model X før utgangen av 2016, for å få superlading som fulgte bilen. Dette gjaldt aldri reservasjoner på Model 3.

Så du har nok desverre blingset litt.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Lene Tørå

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 18. januar 2019, klokken 15:03
Man måtte bestille Model S og Model X før utgangen av 2016, for å få superlading som fulgte bilen. Dette gjaldt aldri reservasjoner på Model 3.

Så du har nok desverre blingset litt.
Aahhh, Ok. Da var jeg ikke helt på trynet, bare litt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

DagfinnN

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 18. januar 2019, klokken 15:03
Man måtte bestille Model S og Model X før utgangen av 2016, for å få superlading som fulgte bilen.
Jeg har inventory bil som jeg bestilte okt. og fikk nov. 2017 (S100D) og har gratis superlading i bilens levetid.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Espen Hugaas Andersen

#14
Sitat fra: DagfinnN på fredag 18. januar 2019, klokken 17:58Jeg har inventory bil som jeg bestilte okt. og fikk nov. 2017 (S100D) og har gratis superlading i bilens levetid.
Vil anta du har gratis ubegrenset superlading så lenge du eier bilen, men altså at dette ikke vil overføres til neste eier om du skulle selge den. Det er det jeg har.

For å få gratis ubegrenset superlading som følger bilen måtte man bestille før ca 15. januar 2017 (fristen ble forlenget), og ta levering før ca august 2017.

Tror heller ingen S100D/X100D har superlading som følger bilen, ettersom disse versjonene ble introdusert etter fristen var gått ut. (Vel, har hørt om en som klarte å trikse det til ved å bestille før fristen og så endre bestillingen, men ingen regel uten unntak...)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA