Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvordan sote vinduer på M3

Startet av magnetic, torsdag 17. januar 2019, klokken 13:27

« forrige - neste »

magnetic

God instruks video. M3 kan bli varm i sola med så mye vindusflate.

Har dere link til proffe folk som gjør en god jobb. eller må vi lete på gule sider.

https://www.youtube.com/watch?v=bcJ6Xo7ye38

Jarv!s

Finnes jo en del som gjør soting av ruter rundt om, men litt som han også sier i videoen er at det ikke er mange som klarer tak glasset med EN folie.

En annen ting han også nevner i videoen er at det er viktig å beskytte mot vannspruten. Er redd dette ikke "gjelder" for alle bedrifter.. Husker da jeg leverte min gamle diesel bil til soting av ruter, da var det gjennomvarming av bil etterpå hos dem for å fjerne fukt og vann osv etter mye sprut for festing av folie. Fungerte jo greit nok det, men vet ikke om dem er like flinke på å dekke til for å beskytte elektronikk. Det jeg frykter mest da, er garanti/reklamasjon som ikke fungerer grunnet soting av ruter som har resultert i våt elektronikk som tar kvelden...


Jeg ønsker også å sote alle ruter utenom fremre vinduer.. Får se om det er noen ordentlig seriøse aktører der ute som hiver seg på! :)

Dem jeg brukte av Riis Bilglass, og de var kjempe flinke! Men vet ikke om dem er like flinke på å dekke for elektronikk mm.
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Jarv!s

Er det noen her på forumet som har tanker om å gjøre dette?
Jeg er interessert, mest fordi jeg skal ha barn i bilen og synes det kan være fint at sola blir skjermet.
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt


anrefsah

Sitat fra: Roy Aasen på mandag 04. februar 2019, klokken 19:20
Kunne ikke dette være en løsning? 

https://shop.tesla.com/us/en/product/vehicle-accessories/model-3-glass-roof-sunshade.html
Tror jeg kommer til å satse på disse etterhvert, og noe enkelt til det ene eller  begge siderutene i baksetet. Mest for at det ikke skal bli for mye sol inn for guttungen i baksetet.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk


Jarv!s

Nå som ganske mange har fått bilen sin, (jeg venter enda...!!! ) så lurer jeg på om noen har vært å fått vinduene "sotet"?

Klarte dem hele bakruta? Er du fornøyd? Og pris?
Gjerne legg ved forhandler også.
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Nickelilltroll

Venter fortsatt på bil. Avtalt pris med Riis her på 5000kr for soting fra b-stolpe og bakover+hele takvinduet. 2 års garanti inkl.
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Jarv!s

Sitat fra: Nickelilltroll på onsdag 13. mars 2019, klokken 01:53
Venter fortsatt på bil. Avtalt pris med Riis her på 5000kr for soting fra b-stolpe og bakover+hele takvinduet. 2 års garanti inkl.

Husk at du får 5 års reklamasjonsrett da! Men gjør dem jobben bra, er det ingen fare. God pris da!  :)
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

DeepFu

Har tenkt litt på de ferdigskårne platene som Solarplexius har. De har ikke fått til TM3 enda, men det kommer nok. Siden dørvinduene er rammeløse går vel ikke det, men tak/bakvindu og små sidevindu skulle funke.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

eraser

Sitat fra: Nickelilltroll på onsdag 13. mars 2019, klokken 01:53
Venter fortsatt på bil. Avtalt pris med Riis her på 5000kr for soting fra b-stolpe og bakover+hele takvinduet. 2 års garanti inkl.
Hvor er dette? Kunne vurdert dette i bergen.

Autodidact

Fikk nylig pris i Haugesund for slik jobb; 6800 kroner for vinduer bak B-stolpene og takvinduet frem til skjøten.

Solarplexius synes jeg kan vurderes som alternativ på vinduer som skjelden/aldri skal sees gjennom — og selvfølgelig ikke skal åpnes.

Ser for meg at de ikke kan holdes jevne i formen med bare innfesting i kantene, og at de derfor vil forvrenge det man ser gjennom dem.

Håkon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA