Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Referral programmet avsluttes 1. februar

Startet av Øyvind.h, torsdag 17. januar 2019, klokken 08:33

« forrige - neste »

Øyvind.h

Da er det varslet avslutning av referral programmet. Fantastiske nyheter!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

MyMuffin

Det skjønner jeg godt, må ha kostet dem dyre dommer med vegglader, felgsett og ikke minst til de få som faktisk får en kjempe rabatt på den kommende Roadsteren (TeslaBjørn får vel 2 stk gratis om jeg husker rett).

Kan ikke ha vært billig for tesla akkurat.

2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

1000kwh


Handyman

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 17. januar 2019, klokken 08:33
Da er det varslet avslutning av referral programmet. Fantastiske nyheter!
Og det avsluttes for godt. Men det er jo også sagt før  ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Øyvind.h

#4
Ift markedsføringsverdi for S og X tror jeg dette har vært billig. M3 er rimeligere og med like premier ser jeg at det kan bli dyrt.

Men ser man hvordan enkelte oppfører seg har det vært på høy tid å legge om eller avslutte programmet. I det minste kaste ut og frata enkelte koden sin.

Intensjonen var at venner, familie og bekjente skulle introduseres til merket og bilen. Dvs. man lar venner og bekjente prøvekjøre, se bilen etc. Kunnskapsdeling.

I praksis driver folk nå å kjøper seg referanser. Teslanytt ble startet som medlemsbasert interessegruppe, men når eieren fikk ferten av en Roadster ble det melkeku for hans egen kode gitt.
Samme eksempel med Model 3 Norge og andre grupper som startes som diskusjonsgrupper, men utvikler seg til melkeku for admin.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

alda

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 17. januar 2019, klokken 08:43
Ift markedsføringsverdi for S og X tror jeg dette har vært billig. M3 er rimeligere og med like premier ser jeg at det kan bli dyrt.

Men ser man hvordan enkelte oppfører seg har det vært på høy tid å legge om eller avslutte programmet. I det minste kaste ut og frata enkelte koden sin.

Intensjonen var at venner, familie og bekjente skulle introduseres til merket og bilen. Dvs. man lar venner og bekjente prøvekjøre, se bilen etc. Kunnskapsdeling.

I praksis driver folk nå å kjøper seg referanser. Teslanytt ble startet som medlemsbasert interessegruppe, men når eieren fikk ferten av en Roadster ble det melkeku for hans egen kode gitt.
Samme eksempel med Model 3 Norge og andre grupper som startes som diskusjonsgrupper, men utvikler seg til melkeku for admin.
Hahaha, jaa - det var så tydligt att när det plötsligt dök upp 10-15 referrals på hans app under henvisningar så gick plötsligt grådighet foran sunt förnuft ;D ;D ;D

Blir intressant och se om det forfarande är lika många som lägger upp Tesla-relaterade Youtube-videos... tippar vi får ett ras där, och kvar är de sanna entusiasterna - som det ska vara!
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

OlaM

Bra avgjørelse av Tesla. Jeg er fornøyd med at flittige, populære vloggere får seg Roadster, men eieren av Teslanytt får ikke.
'21 3LR

geear

Han får nok ganske sikkert. Tipper det raser inn MANGE referrals til de karene  nå som det ble bestilt 5000 Model 3 i Norge. Kommer vel først inn i statsen når de er utlevert. Sikkert mange som får flere Roadstere.

Øyvind.h

Hadde jeg vunnet en ville jeg naturligvis hentet den ut, men måtte flyttet litt rundt på midler og lån mtp skatten som fort blir en mill og potensiell mva på en halv mill i tillegg.
Roadsteren koster vel to mill eller noe sånt?
Tipper en del vinnere må selge bilen kjapt for å dekke skatt.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

geear

#9
Er vel 2 eller 2,5 muligens for founders, så det er klart, når det føres som skattbar inntekt (som det vel må?), så blir det noen kroner, og enda verre om man må låne penger for å dekke det inn. Sitter man greit i det så blir det et solid bidrag til formueskatt også, men herregud for noen heldiggriser allikevel! Så kan jeg sitte her med laderen min.  :laugh:

Momsen er et wildcard, men de går vel mest sannsynlig klar? Leveres i 2020 eller 2021?

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

mthoring

Det er jo helt vannvittig hvis de til og med deler ut flere Roadstere på samme vervekode, er det fakta?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Teslanytt

For å svare litt om Meg, Teslanytt og Henvisningsprogrammet.

Jeg var svært aktiv i TOCN-gruppen i 2015-2017 og hjalp veldig mange med spørsmål om utstyrspakker, rekkevidde osv. Jeg holdt meg oppdatert på siste nytt om Tesla og holdt meg oppdatert på valuttaendringer og endringer generelt. Klarte å skaffe meg 34stk henvisninger på denne måten. Vel og merke før Roadster var en del av programmet.

Da jeg startet Teslanytt i 2017 bestemte jeg meg for at det ikke var bra for meg å bygge opp Teslanytt på henvisninger så bestemte meg da for å slutte å aktivt dele linken min. Jeg hjalp heller medlemmer av Teslanytt å få brukt sin link som eneste sted som gjør det og som fortsatt gjør det. De henvisninger dere ser jeg har fått mot Roadster (15stk) er 5stk fra før jeg startet Teslanytt (secret level 1) og det er disse 5 som åpner for å få 2% mot roadster pr henvisning. Disse andre 10 er venner, folk jeg har veldig mye kontakt med eller medlemmer som ønsket å bruke min kode for at de har fulgt meg lenge og vet hvor hardt jeg jobber for å gi mine medlemmer siste nytt og de beste rabattavtalene.

Feilen jeg gjorde var da jeg så at eier av gruppen Tesla Model 3 Norge klarte 55stk for fri Roadster og han har nesten ikke gjort noe for Tesla-eiere. Han ville kun ha Roadster. Folk sendte melding til meg at jeg burde prøve å få Roadster da de mente at jeg fortjente den mye mer. Jeg bestemte meg for å prøve (noe jeg aldri skulle gjort) og klarte 1stk henvisning før jeg slettet koden min fra gruppen igjen.
I dag har jeg henvist to venner i min hjemkommune Meløy og flere venner skal det bli før 1.Februar. Jeg tror ikke jeg når 50% og det ville uansett ikke vært nok rabatt for meg til å kjøpe bilen.

Når det gjelder effekten av henvisningsprogrammet har den vært ekstremt bra for Tesla. Det har kostet Tesla mellom 550.000.000 og 800.000.000 siden 2015 og det høres ut som sinnsyke tall men deler man 800.000.000 på 465000 biler produsert siden da vil det kun koste Tesla 1720kr pr bil.
Tesla bruker 0kr på reklame mens de andre bilprodusentene bruker milliarder av dollar på dette.
Selv om henvisninsprogrammet har ført med seg mye misunnelse og sjalusi så har det vært den beste markedsføringen Tesla kunne hatt mens de kjempet for å overleve.

For meg er det å drive Teslanytt en evolusjon der jeg gjør feil og må lære av disse feilene underveis. Jeg beklager at jeg la ut min link i gruppen. Ikke noe jeg kan gjøre med det nå.

Når dette er sagt så gleder jeg meg ekstremt til nyhetsåret 2019.
Det starter med Model 3 til Norge i slutten av Februar og fortsetter med mange tusen flere i Mars. Det blir fantastisk å se disse etter veiene i Norge.
I Midten av Mars ventes det at Model Y skal vises frem og da også forhåpentligvis Superlader V3.
Det spekuleres i nye celler (2170) til Model S og X i begynnelsen av April og at vi da får se en Model S/X SR med ca 90kWh batteri/180kW lading og en Model S/X LR med ca 125kWh batteri/250kW lading. Disse trenger da CCS komtakt og superlader V3 for å klare disse lade-effektene.
Videre vil man kanskje se Model 3 MR med bakhjulstrekk før Model 3 SR kommer til Norge i siste halvdel av året. Da med en startpris på ca 315000kr.

Alt i alt blir det et fantastisk Tesla-år og jeg skal gjøre alt jeg kan for å være først på nyheter som jeg er kjent for å være.

Mvh. Jim Roger Johansen, Teslanytt.



DagfinnN

TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA