Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøper brukt Tesla i morgen....

Startet av mr.rs4, tirsdag 26. februar 2019, klokken 21:14

« forrige - neste »

mr.rs4

Jeg kommer antageligvis å kjøpe meg en brukt TMXP100D i morgen. Og er det noe så se etter?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Sveinung1954

Ventetiden på servicesentrene. Får du leiebil ved de u-ungåelige servicene? Jeg fikk det ikke, da det kun skulle ta 2 timer. Tok 2 døgn.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

mr.rs4

Jeg har hatt TMSP85D(solgt for 6-8mnd siden) siden 2015, og har vel kanskje ALDRI hatt problem med låne bil ifra Tesla Stavanger. Men noe ut og inn det har det vært.

Nå er det TMXP100D som står for tur, men her vet jeg kanskje lite :-)
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

olavxxx

Er vel innenfor garanti? Kanskje bare se på seter, interiør, karrosseri osv.
Jeg har eid X og eneste jeg måtte gjøre var å bytte sensorer i dørene og et takvindu (pga en pakning som stod opp i luften, så byttet de hele vinduet). Men det var jo garanti fra bilen var ny :P Ellers fungerte den jo knall da..

X er veldig kjekk bil egnetlig, men var unødvendig stor for oss, så downsizer til 3P.

olavxxx

Kanskje måle mønsterdybde dekk (ytterst, innerst og på midten)? Er sikkert staggered hjul, så med mye aksing kan de ha blitt slitt :P

mr.rs4

Ja, bilen er etter sommer 2018, så det meste skulle vel gå på garanti...

Det blir vel slittasje på felger og dekk, slittasje på seter, sjekke pakninger. Om alle dører fungere. Nøkler fungere. Lekkasje frunk, trunk og inne i bilen. Lakk skade. Prøve tur, med akselrasjon og brems, og se hvordan ratt og bilens retning går. Risting i ratt/bilen.
Sjekke seter for ventilasjon og varme.

Det skal vel ikke være så mye mer
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA