Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mange i-Pace på finn.no

Startet av kln66, onsdag 16. januar 2019, klokken 09:05

« forrige - neste »

JorgenM

Vår har Luxtec. Det er vel kun 1 justering som er elektrisk på disse,resten er manuelt Skulle gjerne hatt mer el justering på setene, men vil absolutt ikke ha skinn :)

Stakk innom Nardo Trondheim på vei hjem fra ferietur i går, der sto vår i-Pace sammen med 20-30 andre. Kun 3 blå og vår var den eneste uten skinn, men setene så veldig bra ut de :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Ingeniøren

#106
Ikke skinn av prinsipp ?
Et av de bedre skinnsetene var et av de første rådene jeg fikk her inne når jeg spurte hva som bør med i Jaguar pakken. Selv har jeg en rygg som krangler litt og det hjelper ikke men rekkevidde om du ikke orker å kjøre langt pga setene, så da ble det 18 veis med varme og kjøling.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

JorgenM

Jeg har hatt ryggproblemer i 25 år, men f.eks de harde setene i i3 (stoff forøvrig) var langt bedre å sitte i for meg enn skinnsetene i Tesla'en.

Ellers har vi bare alltid foretrukket stoff/kunststoff seter. Ikke glovarme i sol, ikke iskalde på vinteren, blir ikke like skjoldete, enkle å rengjøre osv :) Nå har det vært bra kvalitet på kunststoff-setene vi har hatt, må ikke sammenliknes med dårlige stoffseter selvsagt :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Tellus

Er litt enig i dette med skinn. Stoff er mest behagelig å sitte på både vinter og sommer. Nå har jeg ventilerte seter så mine skinnseter er ikke så gale om sommeren. Skinn er primært looks.

Kunne jeg velge så ville jeg valgt delskinn. De ser flotte ut og er like gode å sitte i som stoffseter. Koster mindre enn skinn gjør de også. Var dessverre ikke mulig å velge slike selv om Jaguar har hatt (og muligens fortsatt har) denne muligheten på andre modeller. Et annet problem er at jeg absolutt måtte ha en del instillinger. Korsryggstøtte kom vel kun sammen med skinn mener jeg å huske. Kanskje var det tilvalg på stoff.

Uansett jeg endte opp med en HSE launch så da ble det Windsor skinn  :)

Taben

#109
Hei. I-Pace ville jeg ikke valgt igjen, har ikke før eller siden eid en bil med så mye feil og mangler. Masse verkstedbesøk gjorde mitt eie til en dårlig opplevelse Dette var en typisk mandagsbil i mitt eie. Hun som kjøpte denne etter meg har selv satt den til salgs igjen, uten at jeg har spurt om årsak. Men, bilen er pen å se på, det er den :). Ja, den har heller ikke beste sittekomfort over lange strekninger, men setene er pene å se på :)   

Høyt forbruk spesielt ved høyere hastigheter og særdeles skuffende rekkevidde på vinterstid, samt lang ladetid på tilgjengelige / antall hurtigladere og lang ladetid på 400v 16a 3 fas lading med manglende ombordlader, vil jeg tro er årsaker til antall I-Pace til salgs. 


---------------------------------------------------
Model 3, Februar 2019
Model 3, Mars 2019
Tesla model X P100D, Oktober 2017

Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla model X Signatur P90D, 2016, Solgt
BMW X5, August 2015, Solgt
BMW X3, Juni 2015, Solgt
Porsche Cayenne, juni 2014, Solgt

Reservert Porsche Taycan, 20.04.2018
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

bjotings

Ser på Finn at det nå ligger ute omtrent like mange I-pace som e-tron. Mange av disse bilene har gått svært kort (< 100 mil), så jeg tipper mange av disse er tatt inn av diverse bil-forhandlere eller selges via /agenter i håp om å kunne snause en liten margin. Ser også en del biler biler som ut fra sjekk på VIN nummeret kommer fra Sverige eller Tyskland.

Interessant er imidlertid at antall tm3 bare er rundt halvparten ute til salgs på Finn til tross for at tm3 er den store salgsvinneren av biler i år med over 10700 solgte enheter hittil i år så langt i Juli. Mulig dette har noe korte leveringstider å gjøre?
I-Pace HSE, Santorini Black MY2020

Tellus

Finn sammenligning er egentlig bortkastet med mindre man vet noe om omløpshastigheten. Hvis det finnes 1000 biler av type A til slags, men kun 500 av type B vil det likevel være dobbelt så mange som kvitter seg med B sammenligninget med A hvis gjennomsnitts omløpshastighet er 4 uker for type A og kun 1 uke for type B.

geear

Blir ikke spesielt overrasket om antall aktive annonser sett opp mot antall solgte biler henger sammen med omløpshastighet...

Tellus

Sitat fra: gr på søndag 21. juli 2019, klokken 23:33
Blir ikke spesielt overrasket om antall aktive annonser sett opp mot antall solgte biler henger sammen med omløpshastighet...

At omløpshastigheten på Model 3 er høyere enn for I-Pace og e-tron er nok svært sannsynlig i hvert fall.

xyzzy

Sitat fra: bjotings på søndag 21. juli 2019, klokken 20:55
Ser på Finn at det nå ligger ute omtrent like mange I-pace som e-tron. Mange av disse bilene har gått svært kort (< 100 mil), så jeg tipper mange av disse er tatt inn av diverse bil-forhandlere eller selges via /agenter i håp om å kunne snause en liten margin. Ser også en del biler biler som ut fra sjekk på VIN nummeret kommer fra Sverige eller Tyskland.

Interessant er imidlertid at antall tm3 bare er rundt halvparten ute til salgs på Finn til tross for at tm3 er den store salgsvinneren av biler i år med over 10700 solgte enheter hittil i år så langt i Juli. Mulig dette har noe korte leveringstider å gjøre?

Har nok flere årsaker....

1) I-pace er en dyr bil.
2) I-pace kom på et tidspunkt der mange trodde at det var en naturlov at elbiler hadde lang ventetid, slik at man kunne selge dem med fortjeneste - både om man solgte med en gang, eller om man kjørte litt og nærmest hadde gratis bil. Nå er det ganske grei leveringstid på det meste - det er vel først og fremst Kona og e-Niro som ikke kan levere nå. e-Niro hadde solgt i bøtter og spann om de hadde hatt kapasitet da de begynte å selge den, og kan fortsatt flippes med fortjeneste. Usikker på om Kona kan, bortsett fra disse er det løpet heldigvis kjørt.
3) Du kan levere inn en Tesla Model 3 en kort tid etter at man har kjøpt den, og få tilbake pengene
4) I-pace-prisene varierte med flere hundre tusen, der alt egentlig er ekstrautstyr. Å få igjen pengene på ekstrautstyr har vel alltid vært vanskelig, uavhengig av bil.

JPM

I-Pace er en dyr bil, så ikke rart om den blir liggende litt lengre dersom folk blir litt "grådige". Tror heller ikke det hjelper de som skal selge, at forhandlere kjører kampanjer med 0,99% rente og "Nordic pakke" med i prisen.
Jeg ville i alle fall kjøpt ny bil pt.

Pingle

Sitat fra: JPM på mandag 22. juli 2019, klokken 11:02
I-Pace er en dyr bil, så ikke rart om den blir liggende litt lengre dersom folk blir litt "grådige". Tror heller ikke det hjelper de som skal selge, at forhandlere kjører kampanjer med 0,99% rente og "Nordic pakke" med i prisen.
Jeg ville i alle fall kjøpt ny bil pt.
Både etron og ipace på finn ser ut til å ha noen få gullkorn, og en hel del flippinger som innebærer at kjøperen betaler for tabben til selger.
For meg har det verdi å sette sammen den pakken jeg vil, og 50000 for å bli andre eier og få med utstyr til 80000  er ikke en god avtale, og særlig ikke om det utstyret er (bokstavelig talt) jåleri som jeg ikke synes er pent.
Og da snakker jeg etron mer enn ipace; ipace er jevnt over mer logisk/forståelig utstyrt.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

arthur

Sitat fra: xyzzy på mandag 22. juli 2019, klokken 09:34
Sitat fra: bjotings på søndag 21. juli 2019, klokken 20:55
Ser på Finn at det nå ligger ute omtrent like mange I-pace som e-tron. Mange av disse bilene har gått svært kort (< 100 mil), så jeg tipper mange av disse er tatt inn av diverse bil-forhandlere eller selges via /agenter i håp om å kunne snause en liten margin. Ser også en del biler biler som ut fra sjekk på VIN nummeret kommer fra Sverige eller Tyskland.

Interessant er imidlertid at antall tm3 bare er rundt halvparten ute til salgs på Finn til tross for at tm3 er den store salgsvinneren av biler i år med over 10700 solgte enheter hittil i år så langt i Juli. Mulig dette har noe korte leveringstider å gjøre?
Usikker på om Kona kan, bortsett fra disse er det løpet heldigvis kjørt.

Kona kan man fortsatt flippe med grei margin, men langt fra hva som var mulig i høst. Solgte selv min da.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

olavxxx

Sitat fra: arthur på mandag 22. juli 2019, klokken 18:54
Sitat fra: xyzzy på mandag 22. juli 2019, klokken 09:34
Sitat fra: bjotings på søndag 21. juli 2019, klokken 20:55
Ser på Finn at det nå ligger ute omtrent like mange I-pace som e-tron. Mange av disse bilene har gått svært kort (< 100 mil), så jeg tipper mange av disse er tatt inn av diverse bil-forhandlere eller selges via /agenter i håp om å kunne snause en liten margin. Ser også en del biler biler som ut fra sjekk på VIN nummeret kommer fra Sverige eller Tyskland.

Interessant er imidlertid at antall tm3 bare er rundt halvparten ute til salgs på Finn til tross for at tm3 er den store salgsvinneren av biler i år med over 10700 solgte enheter hittil i år så langt i Juli. Mulig dette har noe korte leveringstider å gjøre?
Usikker på om Kona kan, bortsett fra disse er det løpet heldigvis kjørt.

Kona kan man fortsatt flippe med grei margin, men langt fra hva som var mulig i høst. Solgte selv min da.
Frem til momsen kommer, tror jeg flipping av elbiler kan bli en risikosport med utvalget som er på vei.

Chimp

Logisk sett bør man holde på sin i pace til etter mva er innført? Vil den ikke da få et teoretisk hopp i pris?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA