Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kollektivfeltet E6 nordover fra Oslo

Startet av Brynjar Mauseth, tirsdag 15. januar 2019, klokken 14:49

« forrige - neste »

Brynjar Mauseth

Hei,

er det aldri kontroller av elbiler i kollektivfeltet mellom tangerudbakken og hvamkrysset (E6, nordover ut av Oslo)?
Ser daglig elbilister suse forbi køen med kun seg selv som passasjer (skal være minst 2 stk for å kunne kjøre der mellom 14-18...

What-a-watt

Hvis du kjører der daglig, så vet du kanskje svaret selv?

Men det er alltid noen som prøver seg.

Brynjar Mauseth

Joda, men har jo kjørt strekningen på 5-10 minutter avhengig av trafikk så får ikke med meg hva som skjer hele tidsrommet 14-18.

bmw2002

Sett kontroller der flere ganger. Senest rett før jul ble en Model S tatt.

Ingeniøren

Sitat fra: Brynjar Mauseth på tirsdag 15. januar 2019, klokken 14:49
Hei,

er det aldri kontroller av elbiler i kollektivfeltet mellom tangerudbakken og hvamkrysset (E6, nordover ut av Oslo)?
Ser daglig elbilister suse forbi køen med kun seg selv som passasjer (skal være minst 2 stk for å kunne kjøre der mellom 14-18...

Nå er det vel politi som skal være politi og ikke du....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Brynjar Mauseth

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 16. januar 2019, klokken 07:01
Sitat fra: Brynjar Mauseth på tirsdag 15. januar 2019, klokken 14:49
Hei,

er det aldri kontroller av elbiler i kollektivfeltet mellom tangerudbakken og hvamkrysset (E6, nordover ut av Oslo)?
Ser daglig elbilister suse forbi køen med kun seg selv som passasjer (skal være minst 2 stk for å kunne kjøre der mellom 14-18...

Nå er det vel politi som skal være politi og ikke du....

Du høres ut som en av dem som sniker :laugh:

Ingeniøren

Sitat fra: Brynjar Mauseth på onsdag 16. januar 2019, klokken 09:55
Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 16. januar 2019, klokken 07:01
Sitat fra: Brynjar Mauseth på tirsdag 15. januar 2019, klokken 14:49
Hei,

er det aldri kontroller av elbiler i kollektivfeltet mellom tangerudbakken og hvamkrysset (E6, nordover ut av Oslo)?
Ser daglig elbilister suse forbi køen med kun seg selv som passasjer (skal være minst 2 stk for å kunne kjøre der mellom 14-18...

Nå er det vel politi som skal være politi og ikke du....

Du høres ut som en av dem som sniker :laugh:

Nop, men glemte meg en gang i fredagtrafikken utover Bekkelagskaja på veg til min søster. Mest for om du ikke er kjent med de lokal forhold så går du lett i felle. De fleste av disse skiltene kan kun leses i gangfart. Til daglig kjører jeg Tranby-Høvik.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Philip Marlowe

Jeg tør ikke kjøre i dette kollektivfeltet i rushtiden. Innbiller meg at en Tesla lettere blir tatt enn f.eks. en trilling.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Beckern

Det er  vel heller ikke tillatt med kompiskjøring der sist jeg sjekket. Det kan jo ha endret seg selvsagt, men skiltene er jo som kjent uleselige.

Det hender jo at de har kontroll ved Øvre Furuseth nordover. 30-50% av alle elbilistene kjører jo ulovlig der når det er litt kø.

Håkon77

Det beste hadde vært om det ble forbudt å kjøre i kollektivfeltet med elbil.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA