Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vinter- /Sommerdekk ved levering

Startet av OyLonn, fredag 14. desember 2018, klokken 10:39

« forrige - neste »

OyLonn

Hei,

Er det noen som har klart å få tak i konkret informasjon om hvilke dekktype bilen leveres med?

Under konfigurasjon, så har jeg valgt å gå for 19" siden jeg ønsker å ha denne felgdimensjonen på sommerføre. Mens jeg ønsker 18" for vinterføre. Men om bilen leveres med vinterdekk, så bør det vel være mulig å endre felger når denne muligheten byr seg. Vil nødig få 19" levert med vinterdekk.

Så ideelt sett så ønsker jeg at vi (som skal ha begge typer felger av Tesla) kan velge å kjøpe begge sett med felger og spesifisere hva som skal ha vinterdekk og sommer/helårsdekk.

Om noen har mer konkret info så er jeg evig takknemlig ☺️

Amoss

Dersom du går inn på designstudio for Model S så ser du hvordan det fungerer der:  Du velger hvilken felg du vil ha levert med bilen, og bilen kommer med sommerdekk (eller muligens "helårsdekk" som fungerer som sommerdekk i Norge). I tillegg kan du velge en vinterdekk-pakke.

Så langt har vist ikke valget om vinterdekk/felger kommet opp under konfigureringen av Model 3, og du vil kunne bestille vinterdekk/felgpakke av "produktspesialisten" som tar kontakt når det nærmer seg levering. De felgene du har valgt er altså for standard sommer-/helårs-dekkene.
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA