Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Første VW e-Crafter registrert i Norge ( EV 31560 )

Startet av MrBacardi, onsdag 07. november 2018, klokken 06:29

« forrige - neste »

MrBacardi

Da er første VW e-Crafter registrert i Norge, EV 31560.

SitatTeknologi:
Teknologien i Volkswagen e-Crafter baserer seg på Volkswagen e-Golf med en 36kWh batteripakke. Dette gir en rekkevidde etter NEDC på 160km. Batteripakken er plassert under vareromsgulvet mot skilleveggen, noe som gir en godt balansert bil med lavt tyngdepunkt. Den eneste forskjellen fra systemet på e-Golf er at rekuperasjonen av bremseenergi alltid vil være på høyeste nivå. e-Crafter kan enten lades ved AC-lading inntil 7,2kW, eller ved hurtiglading på 40kW (45 minutter ladetid til 80% kapasitet). Ladekontakten er plassert under lokket hvor dieselpåfyllingen normalt sett befinner seg på Crafter.
https://www.volkswagen-nyttekjoretoy.no/no/om-oss/pressemeldinger/e-Crafter-elektrisk-varebil-pressemelding.html
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

elektrolux


SitatDen eneste forskjellen fra systemet på e-Golf er at rekuperasjonen av bremseenergi alltid vil være på høyeste nivå. e-

Hvorfor i alle dager fjernet VW favoritt funksjonen Autoseiling?

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Myrvang

#2
Varebil med rekkevidde på 160 km etter NEDC som vil si toppen 100 km på en god dag?

Samme som på i-MiEV...
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Glan

Dette er spill for galleriet fra vw igjen hadde de ment et snev av alvor så hadde de i det minste satt inn et dobbelt så stort batteri.
Høres helt idiotisk ut å levere en yrkes bil med +/- 100 km rekkevidde og blant de tregeste på hurtiglading. Her er det tydelig at ingen seriøse aktører som Tesla er på banen enda.

Adrian Stachnik

Sitat fra: Glan på mandag 17. desember 2018, klokken 23:05
Dette er spill for galleriet fra vw igjen hadde de ment et snev av alvor så hadde de i det minste satt inn et dobbelt så stort batteri.
Høres helt idiotisk ut å levere en yrkes bil med +/- 100 km rekkevidde og blant de tregeste på hurtiglading. Her er det tydelig at ingen seriøse aktører som Tesla er på banen enda.

Spill for galleriet? Ikke helt enig.

Dette handler nok litt om vekt-grenser her også.
Jo større batteri - jo mindre nyttelast, viktig å ikke komme over 3,5tonn, for ingen firmaer gidder å kjøpe elektriske varebiler som krever C1-førerkort,
da det vil bli en merkostnad for å oppgradere førerkortene til de ansatte.

Ser for meg ut som om det kan bli alvor av elektriske arbeidsbiler i nær fremtid:
https://www.volkswagen-nyttekjoretoy.no/no/el-varebiler/e-transporter-elektrisk-varebil.html

En Transporter med 400km rekkevidde (NEDC) som tilsvarer 280km hvis man trekker fra 30% som jeg finner realistisk. Da begynner det å bli salgbart for flere kundegrupper. Og 700kg nyttelast er ikke så galt.
Grenland Elbilklubb.
Porsgrunn

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA