Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Biler fra Volkswagen - Hjemmelading

Startet av freddyr, mandag 14. januar 2019, klokken 17:39

« forrige - neste »

freddyr

Hei.
Jeg har en Golf GTE, som jeg får opp feilmeldinger i hvis bilen har stått urørt over en lengre periode >48 timer. Jeg får opp «12 batteri lader ikke, stans bilen på en trygg plass». Bilen har vært inne hos den lokale møller-forhandleren, uten at feilen ble funnet.
Men- her kommer det interessane, serviceansvarlig mener at det er en feil på innstillingene på hjemmeladeren vi bruker dette er en Zapcharger pro, koblet til et lastbalanserende system i sameiet jeg bor i. Vi blir  oppfordret til å benytte «nødladeren» fremover av forhandleren.

Et poeng forhandler ikke vil ta over seg, er at første gang feilmeldingen dukket opp hadde den stått med halvfullt batteri og full drivstofftank i ni dager uten å vært koblet til noen lader.

Så det jeg lurer på, er det noen andre som får slike feilmeldinger?
Tåler bilene  ikke å stå i ro uten å være koblet til 12v vedlikeholdslader eller er dette problemet unikt for min bil?

Shippojo

Har hatt samme problem opptil flere ganger. Kona kjører korte strekninger og bruker webasto vær morgen. Er ikke strømmen koblet til over lengre tid så dukker det fort opp. Men etter ha montert hjemmelader nylig (tidligere vanlig utestikk) Pga både egolf og gte. Så har det ikke bydd på flere problemer, så lenge gte er koblet til strøm på morgen. Start av bil, lys og webasto går via 12v batteriet. Men så lenge gte er koblet til strøm på morgen, dukker ikke feil mld opp. Møller kunne heller ikke se noen feil. Nå klarer eller ikke møller bestemme seg for om lading lader 12v batteriet eller ikke. Men 12v batteriet ditt har nok vært tappet litt når du har vært avgårde. Regner med det var bra igjen etter og ha ladet den?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA