Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Innkjøp av takstativ?

Startet av TRM, mandag 14. januar 2019, klokken 11:00

« forrige - neste »

Handyman

Skru mutteren til med kun fingrene, rigg litt forsiktig på bøylene og etterstram evt med fingrene igjen. Det holder plenty, siden mutteren låses fast og ikke kan skru seg opp.
Det er ikke noe vits i å skru til så lakken sprekker rundt festene/bøylene under glasstaket.
PS: det er ikke glasset som knaker, det er nemlig klaring mellom festene og glasset.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Handyman på fredag 12. juli 2019, klokken 12:56
Skru mutteren til med kun fingrene, rigg litt forsiktig på bøylene og etterstram evt med fingrene igjen. Det holder plenty, siden mutteren låses fast og ikke kan skru seg opp.
Det er ikke noe vits i å skru til så lakken sprekker rundt festene/bøylene under glasstaket.
PS: det er ikke glasset som knaker, det er nemlig klaring mellom festene og glasset.

Jeg ville ikke veddet på at ikke det kommer lyd fra glasset. Det er jo ikke akkurat sånn at glassene er sinnsykt nøyaktig limt på. På noen hjørner kommer glasset høyere enn metallet på toppen, mens i andre hjørner er glasset senket under metallet. Og hvordan det ser ut på undersiden vet jeg ikke.
Tesla Model Y                         2021-

las^se

Det ene plastdekselet blåste av når jeg kjørte. Fant det ikke igjen. Spent på hvor mange jeg har igjen etter sommerferien 🙄.

Ringte Tesla «kundeservice» som sa jeg måtte booke service i app'en. Jeg prøvde å forklare at problemet var med takstativet, ikke bilen. Da ble han i villrede, og gav meg en epostaddresse som ikke virket. Fant selv en epostaddresse på tesla shop. Så da sitter jeg med et takstativ som er både dyrt og stygt frem til jeg får et svar fra Tesla.

De har tydeligvis kommet opp med en løsning for å omgås kjøpsloven: Være utligjengelig, og la være å lære opp kundeservice.

Vurderer å booke servicetime, men å kjøre bilen 2 timer til nærmeste SC for å reklamere på en vare kjøpt løst. Virkelig tungvint.

Har noen andre reklamert på stativene sine og fått hjelp?

VW e-up! -14

tovin

Vi mistet også et deksel i Danmark, skikkelig kjedelig.
Syns det er en merkelig patent på de.
Er redd alle forsvinner etterhvert. :-1: :-1:
Tesla Model 3 2019 modell, 73 000 km
Tesla Model Y 2021 modell hentet 3/12

erikf

Er det enkelt å 3D-printe disse dekslene?
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

Dr.Moreau

Sitat fra: las^se på tirsdag 16. juli 2019, klokken 17:29
Det ene plastdekselet blåste av når jeg kjørte. Fant det ikke igjen. Spent på hvor mange jeg har igjen etter sommerferien 🙄.

Ringte Tesla «kundeservice» som sa jeg måtte booke service i app'en. Jeg prøvde å forklare at problemet var med takstativet, ikke bilen. Da ble han i villrede, og gav meg en epostaddresse som ikke virket. Fant selv en epostaddresse på tesla shop. Så da sitter jeg med et takstativ som er både dyrt og stygt frem til jeg får et svar fra Tesla.

De har tydeligvis kommet opp med en løsning for å omgås kjøpsloven: Være utligjengelig, og la være å lære opp kundeservice.

Vurderer å booke servicetime, men å kjøre bilen 2 timer til nærmeste SC for å reklamere på en vare kjøpt løst. Virkelig tungvint.

Har noen andre reklamert på stativene sine og fått hjelp?

Hei,

Da jeg mottok takstativet var teipen som skal beskytte lakken krøllete, jeg klarte å redde det meste, men syntes det var for dårlig da jeg hadde betalt 5000 for stativet.

Sendte mail til nettbutikken som hadde solgt meg stativet, og ba om ny teip (synes det var for dumt å sende tilbake hele stativet når det var bare teipen som var ødelagt). Fikk ikke noe svar etter to uker, det nærmet seg ferie så jeg purret igjen.

Enda en uke gikk, så jeg tok kontakt med chatten til Tesla. Fikk snakke med en hyggelig fyr på chatten som måtte sjekke litt rundt, men sa etterhvert at de hadde sendt en ny teip til meg i posten.

Dagen etter fikk jeg mail fra nettbutikken, der fikk jeg beskjed om at de ikke hadde mulighet til å sende bare teip, så jeg var nødt til å returnere hele stativet. To dager etter kom teipen i posten...

Nå har også ett av mine deksler blåst av i fart. Regner med det også lar seg løse hvis jeg treffer på riktig fyr i chatten.

erikf

Nå er det litt forskjellige signaler angående den teipen ute og går.
For de fleste henger den dønn fast 4ever mens for andre er det forbruksvare.
Har lest et sted her eller på tmc om en som brukte et eget 3M teiplignende produkt enten fordi det var bedre eller fordi originalen røyk med.
Dette må vi finne ut av, det blir sikkert nødvendig å finne best egnet standard erstatningsprodukt som man får tak i på Clas.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

daktari

Sitat fra: erikf på tirsdag 23. juli 2019, klokken 22:59
Nå er det litt forskjellige signaler angående den teipen ute og går.
For de fleste henger den dønn fast 4ever mens for andre er det forbruksvare.
Har lest et sted her eller på tmc om en som brukte et eget 3M teiplignende produkt enten fordi det var bedre eller fordi originalen røyk med.
Dette må vi finne ut av, det blir sikkert nødvendig å finne best egnet standard erstatningsprodukt som man får tak i på Clas.
denne brukte jeg på Model S da tapen som kom med var for liten til å dekke. Uansett blir det ikke mer slitasje under stativet enn at den kan poleres vekk. Thule leverer aldri beskyttelse med sine stativer, Whispbar gjør det.

http://farvehandel.no/no/forsiden/nettbutikk/til-bilen/understellsmasser/3m-08210-stenslagsfolie
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Torair

Beklager hvis denne er delt før, men syns den greit viste hvordan man bør montere takstativet  :)

https://youtu.be/grZ4yQgFbXc

Torair

Spørsmål til dere som kjører rundt med dette roof racket;
Opplever dere mye ekstra "bråk" i kupeen med dette på taket, altså kun bøylene, ikke med takboks?
Vet at opplevd støynivå varierer fra person til person, men hadde vært kjekt å høre deres oppfatning av eventuelt økt støynivå  :)

ok67

Kan ikkje sei å ha merka noko støy.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

fjongfasong

Noen som har fått sendt nye plastdeksler? Mitt spratt av i fart, og når jeg forsøkte å få tilsendt ny via chatten fikk jeg beskjed om å ta det via appen. Er det korrekt prosedyre?

tovin

#612
Vi har sendt de flere mailer å ikke hørt en dritt. Ene dekselet vårt ligger fandenivold nede i danmark.
Skal ha bilen på utbedring å tar det da opp med de direkte. Regner med de driter i det der også.
:-1: :-1: :-1: :-1: Har stripset de 3 gjenværende dekslene i håp om at de ikke reiser.

Ellers ingen lyd verken med skiboks eller kun takstativet på.
Vi var nettopp på tur med skiboks til sverige å lå på 186 watt pr km.
Syns det er meget bra.
Tesla Model 3 2019 modell, 73 000 km
Tesla Model Y 2021 modell hentet 3/12

Magnus Hansen

Sitat fra: tovin på søndag 04. august 2019, klokken 20:04
Vi har sendt de flere mailer å ikke hørt en dritt. Ene dekselet vårt ligger fandenivold nede i danmark.
Skal ha bilen på utbedring å tar det da opp med de direkte. Regner med de driter i det der også.
:-1: :-1: :-1: :-1: Har stripset de 3 gjenværende dekslene i håp om at de ikke reiser.

Ellers ingen lyd verken med skiboks eller kun takstativet på.
Vi var nettopp på tur med skiboks til sverige å lå på 186 watt pr km.
Syns det er meget bra.

Hvilken takboks har du?

tovin

Det er THULE MOTION XT XL.
Var visst 181 på forbruket så meget godt fornøyd med det.
Tesla Model 3 2019 modell, 73 000 km
Tesla Model Y 2021 modell hentet 3/12

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA