Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Innkjøp av takstativ?

Startet av TRM, mandag 14. januar 2019, klokken 11:00

« forrige - neste »

mack_

Sitat fra: My2cents på søndag 10. mars 2019, klokken 17:24
THULE svarte meg i dag mht. deres mulige 3parts løsning;

It is true that we will not be offering a roof rack for the Model 3. This is due to the design of how to fasten the rack around the edge of the actual glass roof. In our testing, it has not been able to fulfill our safety standards. I would recommend you reaching out to Tesla and ask if their solution will be sold in Europe.

Jaja.....
Kjipt med Thule, men gledelig at Teslashoppen endelig har åpnet i Norge! Takstativ til 4900,- er utsolgt per dags dato, men dette er virkelig gledelige nyheter!

Jeronan

Sitat fra: mack_ på torsdag 14. mars 2019, klokken 11:04
Sitat fra: My2cents på søndag 10. mars 2019, klokken 17:24
THULE svarte meg i dag mht. deres mulige 3parts løsning;

It is true that we will not be offering a roof rack for the Model 3. This is due to the design of how to fasten the rack around the edge of the actual glass roof. In our testing, it has not been able to fulfill our safety standards. I would recommend you reaching out to Tesla and ask if their solution will be sold in Europe.

Jaja.....
Kjipt med Thule, men gledelig at Teslashoppen endelig har åpnet i Norge! Takstativ til 4900,- er utsolgt per dags dato, men dette er virkelig gledelige nyheter!

This should raise a lot of alarm bells on how questionable ( and potentially unsafe ) the Model 3 roofrack mount design is!

Thule doesn't make such a decision lightly and basically losing a lot of profit opportunity by not creating a roofrack for the Model 3, because of safety concerns.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Karma

Sitat fra: My2cents på tirsdag 05. mars 2019, klokken 14:08
Good news! Ny epost i dag fra min kontakt i Tesla Nederland sitt B2C senter;

«Probably we will launch the Norway web shop in the end of this week. The roof rack will be available in the middle of March.»

:+1:

Nice! Hva er adressen?
Har de lansert den nå?

Autowinder

Sitat fra: Karma på søndag 17. mars 2019, klokken 12:19
Sitat fra: My2cents på tirsdag 05. mars 2019, klokken 14:08
Good news! Ny epost i dag fra min kontakt i Tesla Nederland sitt B2C senter;

«Probably we will launch the Norway web shop in the end of this week. The roof rack will be available in the middle of March.»

:+1:

Nice! Hva er adressen?
Har de lansert den nå?
Tesla.com. SHOP. Bytt til Norge ;)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Karma

Rått!

Får bare vente på key fob nå da :)

Handyman

Sitat fra: Jeronan på søndag 17. mars 2019, klokken 09:41
Sitat fra: mack_ på torsdag 14. mars 2019, klokken 11:04
Sitat fra: My2cents på søndag 10. mars 2019, klokken 17:24
THULE svarte meg i dag mht. deres mulige 3parts løsning;

It is true that we will not be offering a roof rack for the Model 3. This is due to the design of how to fasten the rack around the edge of the actual glass roof. In our testing, it has not been able to fulfill our safety standards. I would recommend you reaching out to Tesla and ask if their solution will be sold in Europe.

Jaja.....
Kjipt med Thule, men gledelig at Teslashoppen endelig har åpnet i Norge! Takstativ til 4900,- er utsolgt per dags dato, men dette er virkelig gledelige nyheter!

This should raise a lot of alarm bells on how questionable ( and potentially unsafe ) the Model 3 roofrack mount design is!

Thule doesn't make such a decision lightly and basically losing a lot of profit opportunity by not creating a roofrack for the Model 3, because of safety concerns.
Tror løsningen er "grei nok" dersom glasstaket ikke er skjevt.
Thule sier de har sjekket flere biler, og tør sikkert ikke levere når en del biler har skjeve glasstak.
Da risikerer de å måtte erstatte glasstak som sprekker dersom det blir for trangt for kroken som skal ned i spalten.
Tipper at de hadde kommet med stativ dersom de var sikre på at alle glasstakene satt riktig.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Ohm

Noen som vet om foten til model s kan passe på model 3? Thule leverer jo stativ til model s.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Mippen

Sitat fra: Ohm på tirsdag 26. mars 2019, klokken 20:08
Noen som vet om foten til model s kan passe på model 3? Thule leverer jo stativ til model s.

Nei, passer ikke. Helt ny patent.
Fremtiden er elektrisk.

DeepFu

Ser Yakima nå har et stativ tilgjengelig for TM3, men det er ENDA dyrere enn Tesla-stativet. Finner det ikke på Yakima sine europeiske sider. Baseline towers + Baseclip 173 + Jetstream bar. Ser på Amazon at det IKKE er kun TM3, men brukt på Civic, Passat og Prius blandt annet. Sååee... Hvem er først til å begynne å eksperimentere, og teste ut hva som passer???
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Ohm

Sitat fra: DeepFu på tirsdag 26. mars 2019, klokken 20:27
Ser Yakima nå har et stativ tilgjengelig for TM3, men det er ENDA dyrere enn Tesla-stativet. Finner det ikke på Yakima sine europeiske sider. Baseline towers + Baseclip 173 + Jetstream bar. Ser på Amazon at det IKKE er kun TM3, men brukt på Civic, Passat og Prius blandt annet. Sååee... Hvem er først til å begynne å eksperimentere, og teste ut hva som passer???
Ok, takk for info. Rakk ikke å bestille Tesla sitt stativ før det var utsolgt. Synes også det var litt stiv pris. Venter  fortsatt på bilen, så jeg får ikke eksperimentert enda.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Handyman

Sitat fra: Ohm på tirsdag 26. mars 2019, klokken 21:29
Sitat fra: DeepFu på tirsdag 26. mars 2019, klokken 20:27
Ser Yakima nå har et stativ tilgjengelig for TM3, men det er ENDA dyrere enn Tesla-stativet. Finner det ikke på Yakima sine europeiske sider. Baseline towers + Baseclip 173 + Jetstream bar. Ser på Amazon at det IKKE er kun TM3, men brukt på Civic, Passat og Prius blandt annet. Sååee... Hvem er først til å begynne å eksperimentere, og teste ut hva som passer???
Ok, takk for info. Rakk ikke å bestille Tesla sitt stativ før det var utsolgt. Synes også det var litt stiv pris. Venter  fortsatt på bilen, så jeg får ikke eksperimentert enda.
Stativet har aldri vært tilgjengelig i Norge. Første US-produksjon hadde for korte bolter, på neste produksjon knakk krokene. Håper at neste produksjon blir bra.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

fdar


Noen som har noe oppdatert info her?

Handyman

#432
Bestilt! Regner med levering i morgen :) Nå mangler bare HF  8)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

knut3448

Sitat fra: Handyman på onsdag 27. mars 2019, klokken 10:15
Bestilt! Regner med levering i morgen :)
Takk for tips, bestilt!

Og forresten, det er under en time siden jeg sjekket den sida sist, da var det ikke muilig å bestille.

rlnd

#434
Bestilt her også  :+1:

Edit: Noen som vet hva man trenger for å montere ski/snowboard på roof rack?
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA