Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Innkjøp av takstativ?

Startet av TRM, mandag 14. januar 2019, klokken 11:00

« forrige - neste »

nikl

Har bestilt seasucker som jeg fikk kjøpt nytt (kun tatt ut av eske) på ebay til 2800,-
Grunnen til at jeg gikk for dette er fordi det er raskt å få av og på, slik at jeg kan "montere" det etter behov.
Har troa på at det blir bra :)

ladov

Til dere som har sett videoen: Er det grei skuring å montere/demontere stativet ved behov? Jeg har thulestativ som monteres på rails nå og jeg har dem aldri på lenge om gangen. Lar dem bare stå hvis jeg vet jeg skal bruke dem neste 14 dagene eller så. Har enda lavere toleranse for selve takboksen, den plukkes av om det er over en uke til neste gang den skal brukes..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

RuneW

Sitat fra: ladov på tirsdag 19. februar 2019, klokken 18:00
Til dere som har sett videoen: Er det grei skuring å montere/demontere stativet ved behov? Jeg har thulestativ som monteres på rails nå og jeg har dem aldri på lenge om gangen. Lar dem bare stå hvis jeg vet jeg skal bruke dem neste 14 dagene eller så. Har enda lavere toleranse for selve takboksen, den plukkes av om det er over en uke til neste gang den skal brukes..

Et oppfølgingsspørsmål til det over:

En rekkevidde-test med og uten takstativ kunne ha vært interessant. Ikke bare med og uten boks.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Magnus Hansen

Sitat fra: RuneW på tirsdag 19. februar 2019, klokken 18:35
Sitat fra: ladov på tirsdag 19. februar 2019, klokken 18:00
Til dere som har sett videoen: Er det grei skuring å montere/demontere stativet ved behov? Jeg har thulestativ som monteres på rails nå og jeg har dem aldri på lenge om gangen. Lar dem bare stå hvis jeg vet jeg skal bruke dem neste 14 dagene eller så. Har enda lavere toleranse for selve takboksen, den plukkes av om det er over en uke til neste gang den skal brukes..

Et oppfølgingsspørsmål til det over:

En rekkevidde-test med og uten takstativ kunne ha vært interessant. Ikke bare med og uten boks.

Neglisjerbart med bare stativ


https://youtu.be/4tXnmYRCy4o

My2cents

Oppsann, virker som om flere i USA nå opplever at J-boltene som festes under glasstaket knekker og at dette er en produksjonsfeil. Mange rapporter om dette f.o.m. innlegg #76 her.

https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/3401625/

En fikk svar fra Tesla; ''The clips you had received are unfortunately not of the quality we expect, therefore we'll be replacing these clips with an updated version very soon.''

S4e

Forklarer sikkert forsinkelsen og at den ikke er mulig å bestille enda
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

mack_

Noen her med ny informasjon fra Tesla i Norge angående takstativ?

hemi

Ligger tilsalgs på finn nå flere iaf.

I kjent tesla stil får vi vel dette i norge når vintern er over :p

mack_

Sitat fra: hemi på mandag 25. februar 2019, klokken 22:10
Ligger tilsalgs på finn nå flere iaf.

I kjent tesla stil får vi vel dette i norge når vintern er over :p

Har ikke så stort behov at jeg betaler 50-100% overpris for et skistativ uten norsk garanti, så da får jeg heller vente

hemi

Ligger en til lav pris, og endel til tullepriser.

hgs

Ser på Tesla Model 3 Norge på FB at Thule har svart at de ikke kommer til å lage stativ til Model 3 da festene ikke oppfyller deres krav til teknisk standard....ikke bra.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

hELgenen

Har akkurat montert et Thule stativ på en annen bil og må si kvaliteten og de tekniske løsningene er overraskende dårlig sammenlignet med hva det en gang var. Mulig de ikke lenger har kompetansen som skal til for å lage takstativ? Er i alle fall
veldig skuffet over jalla løsningene de opererer med nå om dagen på de nyeste modellene. De gamle firkantrørene og løsningene rundt disse var ekstremt mer fornuftige enn dagens wingbar varianter der f.eks gummipakninger må byttes ut dersom en må skifte mellom ski feste,kajakk feste,sykkelfeste eller bare skal transportere plank på taket. Måten disse spesielle festene er festet til selve takstativet på de "nye" modellene er også under enhver kritikk - mye plastikk mikk,makk som lett knekker i kulde.  Så om noen andre leverandører kan komme på banen og utfordre den overprisede skiten Thule leverer så er de velkommen

Autowinder

Sitat fra: hELgenen på torsdag 28. februar 2019, klokken 10:46
Har akkurat montert et Thule stativ på en annen bil og må si kvaliteten og de tekniske løsningene er overraskende dårlig sammenlignet med hva det en gang var. Mulig de ikke lenger har kompetansen som skal til for å lage takstativ? Er i alle fall
veldig skuffet over jalla løsningene de opererer med nå om dagen på de nyeste modellene. De gamle firkantrørene og løsningene rundt disse var ekstremt mer fornuftige enn dagens wingbar varianter der f.eks gummipakninger må byttes ut dersom en må skifte mellom ski feste,kajakk feste,sykkelfeste eller bare skal transportere plank på taket. Måten disse spesielle festene er festet til selve takstativet på de "nye" modellene er også under enhver kritikk - mye plastikk mikk,makk som lett knekker i kulde.  Så om noen andre leverandører kan komme på banen og utfordre den overprisede skiten Thule leverer så er de velkommen
De selger den gamle typen rektangulære fortsatt. Slipper å bytte mye tilbehør på den måten ;)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

hELgenen

Sitat fra: Autowinder på torsdag 28. februar 2019, klokken 11:01
De selger den gamle typen rektangulære fortsatt. Slipper å bytte mye tilbehør på den måten ;)

Vet - men tenkte at det var på tide å bytte ut alt sammen - men gud bedre for en nedtur det ble...
Fra gull til tull.......

Handyman

Sitat fra: hgs på torsdag 28. februar 2019, klokken 09:52
Ser på Tesla Model 3 Norge på FB at Thule har svart at de ikke kommer til å lage stativ til Model 3 da festene ikke oppfyller deres krav til teknisk standard....ikke bra.
Er kanskje en måte å si at Teslas løsning er litt for vanskelig og vi de tar sjansen på å måtte erstatte eventuelle skader på bilen.
Bedre å holde seg unna.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA