Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Innkjøp av takstativ?

Startet av TRM, mandag 14. januar 2019, klokken 11:00

« forrige - neste »

lirekassa

Sitat fra: Milo på onsdag 06. februar 2019, klokken 12:49
Sitat fra: Handyman på onsdag 06. februar 2019, klokken 12:32
Sitat fra: TRM på onsdag 06. februar 2019, klokken 11:34
Sitat fra: Milo på onsdag 06. februar 2019, klokken 11:04
Bestilt. Jetcarrier ordner transport.
Grattis! Vurderer å bestille selv. Har familie i New York, og jeg skal dit før påske.
Satser altså på at det ikke er gjort endringer på EU-modellen som det har gått ryke om?
(jeg tviler på om ryktet er riktig)
Nei, det hadde blitt et mareritt produksjonsmessig. Så det har jeg ingen tro på.

Angående pris: CA 480USD inkludert moms (tax) og shipping til Jetcarrier. Så kommer frakt til Norge og moms i tillegg. Pris på dette finnes hos Jetcarrier og avhenger av størrelse på pakken samt vekt.

Dyrt for to takbøyler gitt. Kan vel ikke ta lang tid før de tilbyr dette i Norge?

las^se

Sitat fra: Handyman på onsdag 06. februar 2019, klokken 13:05
Sitat fra: Milo på onsdag 06. februar 2019, klokken 12:49
Sitat fra: Handyman på onsdag 06. februar 2019, klokken 12:32
Sitat fra: TRM på onsdag 06. februar 2019, klokken 11:34
Sitat fra: Milo på onsdag 06. februar 2019, klokken 11:04
Bestilt. Jetcarrier ordner transport.
Grattis! Vurderer å bestille selv. Har familie i New York, og jeg skal dit før påske.
Satser altså på at det ikke er gjort endringer på EU-modellen som det har gått ryke om?
(jeg tviler på om ryktet er riktig)
Nei, det hadde blitt et mareritt produksjonsmessig. Så det har jeg ingen tro på.
Vel, Tesla gjør endringer fortløpende så hvis det var noe de ville gjøre, så var starten av EU-produksjonen en no-brainer. Men jeg tviler litt, og tror kanskje det heller er gjort justeringer på foten og korken på takbøylene.

Mener du mutter når du sier kork? Tror også de må ha gjort en slik endring. Siden stativet/bøylen festes til begge sider som en rigid enhet, tror jeg også minimalt press mot glasstaket er ivaretatt. Kan jo være de har gjort justeringer på designet til gummifoten også?
VW e-up! -14

Handyman

#302
Sitat fra: las^se på onsdag 06. februar 2019, klokken 13:12

Mener du mutter når du sier kork? Tror også de må ha gjort en slik endring. Siden stativet/bøylen festes til begge sider som en rigid enhet, tror jeg også minimalt press mot glasstaket er ivaretatt. Kan jo være de har gjort justeringer på designet til gummifoten også?
Nei, jeg mener kroken som hekter under bøylene under glasset. Disse krokene har påsveiset et gjenget parti som på tidligere utgaver har vært så kort at det har vært problematisk å entre mutteren. Videoer viser at noen blir fristet til å dra til mutteren litt ekstra slik at mer av gjengene tas i bruk. Antar at det gjengede partiet er forlenget.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

frosken

Sitat fra: Milo på onsdag 06. februar 2019, klokken 12:49
Angående pris: CA 480USD inkludert moms (tax) og shipping til Jetcarrier. Så kommer frakt til Norge og moms i tillegg. Pris på dette finnes hos Jetcarrier og avhenger av størrelse på pakken samt vekt.
Hvordan fikk du den prisen? På Tesla shoppen står det 600USD.


kc

#305
Sitat fra: frosken på onsdag 06. februar 2019, klokken 18:16
Sitat fra: Milo på onsdag 06. februar 2019, klokken 12:49
Angående pris: CA 480USD inkludert moms (tax) og shipping til Jetcarrier. Så kommer frakt til Norge og moms i tillegg. Pris på dette finnes hos Jetcarrier og avhenger av størrelse på pakken samt vekt.
Hvordan fikk du den prisen? På Tesla shoppen står det 600USD.

Nei, prisen du tenker på er 600CAD (Canadian Dollars). Det stemmer at prisen er 450 US$ i USA + frakt. Det er et flagg nederst på siden hvor du velger US eller Canada.

davelarue

Nå som det er tilgjengelig US-shoppen: Skal man kjøpe der eller vente på at det blir tilgjengelig i Norge? Hva sier folket?

Toalmar

#307
Sitat fra: davelarue på onsdag 06. februar 2019, klokken 20:36
Nå som det er tilgjengelig US-shoppen: Skal man kjøpe der eller vente på at det blir tilgjengelig i Norge? Hva sier folket?
Ville kontaktet ett Tesla Servicesenter og spurt dem når det kommer for salg i Norge.
Når du får kjøpt det i USA, må det vel komme hit snart også, eller?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

My2cents

#308
Sitat fra: davelarue på onsdag 06. februar 2019, klokken 20:36
Nå som det er tilgjengelig US-shoppen: Skal man kjøpe der eller vente på at det blir tilgjengelig i Norge? Hva sier folket?

Vent, får ikke garanti om noe skjer med et US kjøpt stativ

pkhamre

Sitat fra: My2cents på onsdag 06. februar 2019, klokken 21:06
Vent, får ikke garanti om noe skjer med et US kjøpt stativ

Hva kan gå galt med et stativ? Folk skriver jo at det ikke er noe problem å få fikset ladere som er kjøpt på Finn uten noe spes garanti, så det ville overrasket meg hvis Tesla ikke ville tatt i mot og fikset et stativ som er ødelagt. Gitt at det dukker opp som en vare i Norge.
2018 Tesla Model X75D - Uglen

Handyman

Sitat fra: pkhamre på onsdag 06. februar 2019, klokken 23:03
Sitat fra: My2cents på onsdag 06. februar 2019, klokken 21:06
Vent, får ikke garanti om noe skjer med et US kjøpt stativ

Hva kan gå galt med et stativ? Folk skriver jo at det ikke er noe problem å få fikset ladere som er kjøpt på Finn uten noe spes garanti, så det ville overrasket meg hvis Tesla ikke ville tatt i mot og fikset et stativ som er ødelagt. Gitt at det dukker opp som en vare i Norge.
Det verserer rykter om at det er gjort endringer på innfestingen på EU-modellene (jeg er tvilende) men det er litt kjipt om det ikke passer.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

My2cents

Godkjenning av takstativ, er det ikke Tesla selv som må godkjenne dette i Norge? Lovdata sin forskrift sier bare at det må være forsvarlig festet. Venter i spenning på offisiell informasjon fra kommunikasjonssjef Even S. Roland i Tesla Norge da bilene jo straks er her - samt info om nettbutikken for å kjøpe annet tilbehør. På tide at kommunikasjonsavdeligen kommuniserer :-)

TøddiVedder


ToWalkOrDrive

Tesla Model Y                         2021-

teslanor


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA