Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Innkjøp av takstativ?

Startet av TRM, mandag 14. januar 2019, klokken 11:00

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: My2cents på tirsdag 05. februar 2019, klokken 09:15
Har forespurt Rack Attack i USA + Yakima i Europa om dette alternativet er godkjent av Tesla. De selger det ihvertfall.

Tesla godkjenner neppe noe som helst fra andre enn seg selv. Slikt ansvaret tror jeg de aldri vil ta på seg.
Må si jeg er skeptisk til om crome-lista er designet til slike belastninger.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

DeepFu

Sitat fra: My2cents på tirsdag 05. februar 2019, klokken 09:15
Har forespurt Rack Attack i USA + Yakima i Europa om dette alternativet er godkjent av Tesla. De selger det ihvertfall.


Og hvor vanskelig kan det være å lage et slikt stativ som benytter de originale festene, men som belaster den ytre metallrammen i taket?? Jeg kan ikke begripe hva problemet er.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Magnus Hansen

Sitat fra: DeepFu på tirsdag 05. februar 2019, klokken 09:50
Og hvor vanskelig kan det være å lage et slikt stativ som benytter de originale festene, men som belaster den ytre metallrammen i taket?? Jeg kan ikke begripe hva problemet er.

Forhåpentligvis er det noen som jobber med akkurat det nå. Det bør absolutt være løsbart. Tror kanskje problemet er at når man strammer så vil dette vri seg og trykke mot glasset. Fordi braketter er under glasset. En mulig løsning er å montere selve stativet som går mellom festene før man strammer. Da vil det kunne hindre rotasjonen. Men det er flere måter å løse det på

Autowinder

Sitat fra: mthoring på tirsdag 05. februar 2019, klokken 02:03
Kan ikke forstå at det skal være et problem med noen langrennski festet med Seasucker på taket. Men ville ikke brukt det til sykkel / takboks selv.

Er nok sjelden problem med det før det blir bråstopp, i en kontroll av Politi eller Biltilsynet, eller i en kollisjon.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

las^se

Sjekk denne. Kun for de som skal bruke takstativ MYE
VW e-up! -14

HalvorV

Tesla Model Y Perfomance

mthoring

Sitat fra: Autowinder på tirsdag 05. februar 2019, klokken 14:44
Er nok sjelden problem med det før det blir bråstopp, i en kontroll av Politi eller Biltilsynet, eller i en kollisjon.

Kan løfte mange tonn med vakuum. Vognkortet angir ikke taklast, og da er det ikke forbudt. Da må man benytte sunn fornuft, og etter min mening så er et par ski på taket festet med vakuumfester designet for formålet "forsvarlig sikret".
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

N1klas


My2cents

DEN VAR TIL SALG I 13 MIN I NATT  >:( Noen som er gode på sceipting for å sjekke sider som endres?

Du kan ikke vise dette vedlegget.

TRM

Sitat fra: My2cents på tirsdag 05. februar 2019, klokken 18:43
DEN VAR TIL SALG I 13 MIN I NATT  >:(
Er jo forsåvidt lovende at den stadig er tilgjengelig, om enn i korte perioder.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

andrjor

Sitat fra: TRM på tirsdag 05. februar 2019, klokken 19:17
Sitat fra: My2cents på tirsdag 05. februar 2019, klokken 18:43
DEN VAR TIL SALG I 13 MIN I NATT  >:(
Er jo forsåvidt lovende at den stadig er tilgjengelig, om enn i korte perioder.

Da jeg snakket med de i Amsterdam sa de faktisk at det skulle komme større kvantum til Europa, men ta alt med en klype salt.

las^se

Siden det ikke er Tesla store i Norge, hvordan bestilles disse? Pre-order mulig?
VW e-up! -14

My2cents

Sitat fra: las^se på tirsdag 05. februar 2019, klokken 19:52
Siden det ikke er Tesla store i Norge, hvordan bestilles disse? Pre-order mulig?

In your dreams  :)

ok67

I følgje teslamannen på Lade i Trondheim er takstativet til godkjenning i europa og han kunne bekrefte at det kjem.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

My2cents

Sitat fra: ok67 på tirsdag 05. februar 2019, klokken 20:43
I følgje teslamannen på Lade i Trondheim er takstativet til godkjenning i europa og han kunne bekrefte at det kjem.

:+1: :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA