Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vinteregenskaper

Startet av Chimp, søndag 13. januar 2019, klokken 16:51

« forrige - neste »

Chimp

Siden jeg startet denne tråden en gang i tiden må jeg også si at bilen er HELT RÅ som vinterbil.

Jeg har glasstak, ingen problemer med kuldetap. Men det går an å bestille med 4soner klima, og med varme i seter bak. Det er nok veldig relevante ting hvis man ofte har passasjerer.

RayBomb

Sitat fra: bmw2002 på mandag 14. januar 2019, klokken 07:35
Fordelen med varmetråder er når du har glemt eller ikke har tid til å klimatisere. Is er borte på få sekunder, utrolig effektiv.
Da har jeg definitivt noe feil med varmetrådene mine. Spesielt bak er skikkelig treig og sliter med å fjerne isen.
Frontruten er heller ikke noe bra. Dessuten gir varmetrådene i frontruten veldig mye «støy»/lysforstyrrelse når du møter trafikk og det ellers er mye lys i horisonten. Varmetrådene er plassert på en annen måte i ruten enn i horisontale lag. Det er så mye at jeg lurer på om det kan være utenfor hva som er lovlig...
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

RayBomb

Sitat fra: daktari på søndag 13. januar 2019, klokken 22:17
Nei, når man forvarmer og kommer inn i bilen står både varmetråder og defroster på - men defroster står ikke på max. Det er 2 knapper for defroster, slik som med Tesla. Og varmetråder i tillegg.

Merk også at vi har en "keep climate on"-knapp som er genial på vinteren. Når man skrur av bilen med (den tåpelige av/på-knappen) kommer opp et valg på klima-skjermen kalt "start klimatisering nå" eller noe slikt. Da holder den varmen/kulda på i en 30-minutters tid. En Camper-mode mini om du vil. Veldig glad for å finne denne.

Savner forøvrig det samme som Tellus, og håper på en god del raskere sw generelt.
Forvarming slår ikke på noe annet enn varmluftviften.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

4Matic Fanatic

Sitat fra: RayBomb på lørdag 30. november 2019, klokken 21:10
Da har jeg definitivt noe feil med varmetrådene mine. Spesielt bak er skikkelig treig og sliter med å fjerne isen.
Frontruten er heller ikke noe bra. Dessuten gir varmetrådene i frontruten veldig mye «støy»/lysforstyrrelse når du møter trafikk og det ellers er mye lys i horisonten
Varmetrådene bak er elendige, sett mange som har klaget på disse.
Foran varmer greit om kanskje ikke like bra som i eGolf'en, jeg synes ikke at de er spesielt synlige, legger 'aldri' merke til dem i daglig bruk.

4Matic Fanatic

Sitat fra: bobakka på lørdag 30. november 2019, klokken 19:56
Hva med varme for baksetepassasjerer?
Prøvekjører en i-pace og de i baksetet klager på at det blir kaldt - særlig fra vinduet.
Har 4-soners klima og varmeseter bak, virker ikke som tenåringene mine misliker det akkurat...  :-)

4Matic Fanatic

Sitat fra: Egil Fonn på lørdag 30. november 2019, klokken 18:44
- Nederste del av frontrute der vinduspusser er parkert er dårlig oppvarmet slik at pusser kan fryse fast.


Theppan

Hvilken funksjon/egenskaper ligger i vinterparkering for viskere???
Jaguar i-Pace S: 2020
Dato: 21.02.2022 (OTA); S21B_21.37.2-778242
Dato: 23.03.2022 (OTA); 20.2,  BP-AAG-BD-AD-BE

4Matic Fanatic

Sitat fra: Theppan på lørdag 30. november 2019, klokken 23:31
Hvilken funksjon/egenskaper ligger i vinterparkering for viskere???
Når du slår av bilen løftes viskerne noen cm opp på frontruta, så de kommer i området som varmes under forvarming.

Egil Fonn

Sitat fra: 4Matic Fanatic på lørdag 30. november 2019, klokken 23:40
Sitat fra: Theppan på lørdag 30. november 2019, klokken 23:31
Hvilken funksjon/egenskaper ligger i vinterparkering for viskere???
Når du slår av bilen løftes viskerne noen cm opp på frontruta, så de kommer i området som varmes under forvarming.

:+1: Fantastisk. Takk for tipset. Da er det problemet løst :)
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

LittleHammer

Vinterparkering av viskere er flott :+1:

Flere enn meg som har deaktivert automatisk visking?
Viskerne jobber jo på full pinne uansett hvor lite regn eller snø som kommer på ruta...
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

RayBomb

Sitat fra: LittleHammer på søndag 01. desember 2019, klokken 20:35
Vinterparkering av viskere er flott :+1:

Flere enn meg som har deaktivert automatisk visking?
Viskerne jobber jo på full pinne uansett hvor lite regn eller snø som kommer på ruta...

Viskerne mine oppleves på samme vis. Auto er ikke særlig bra.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Theppan

Daver vinterparkering av viskerne svært nyttig funksjon. Når det gjelder viskeautomaten så er jeg skuffet. Det skulle bedres når 19B SW kom, men det eneste dom ble bedre var at viskerne ikke lenger aksellererer i hastighet. Fungerer ok i 3-5 "visk" så fortsetter de i samme hastighet selv om du kjører 1 km inn i en tunnell. Justere hastighet spiller ingen rolle. Skru de av og på fungerer da i en periode. Synes det er underlig at Jaguar Norge ikke informerer om dette og kommuniserer en plan for når dette blir løst. Burde ikke være problem på en premium bil.
Jaguar i-Pace S: 2020
Dato: 21.02.2022 (OTA); S21B_21.37.2-778242
Dato: 23.03.2022 (OTA); 20.2,  BP-AAG-BD-AD-BE

Vind

Sitat fra: 4Matic Fanatic på lørdag 30. november 2019, klokken 22:43
Sitat fra: RayBomb på lørdag 30. november 2019, klokken 21:10
Da har jeg definitivt noe feil med varmetrådene mine. Spesielt bak er skikkelig treig og sliter med å fjerne isen.
Frontruten er heller ikke noe bra. Dessuten gir varmetrådene i frontruten veldig mye «støy»/lysforstyrrelse når du møter trafikk og det ellers er mye lys i horisonten
Varmetrådene bak er elendige, sett mange som har klaget på disse.
Foran varmer greit om kanskje ikke like bra som i eGolf'en, jeg synes ikke at de er spesielt synlige, legger 'aldri' merke til dem i daglig bruk.
Jeg slet med varmetråder bak, og bilen var inom verkstedet for noen uker sidem - sikring var røket.  Mekaniker sa at han anbefalte å ikke ha på automatisk varmetråd bak, men heller slå det på når det var nødvendig.  Fungerer bra nå!.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

JPM

Suverene vinteregenskaper. Har hatt flere 4x4 (sist 525xDrive), og jeg mener Jaggz'n leverer 100%. Pek nesen dit du skal, og gass'n i bånn. Easy.

daktari

Kan vel passe å dele denne igjen nå:
https://youtu.be/q55goHai594
Synes defrostingen var bra, men lite imponert over de automatiske vindusviskerne.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA